Friday, August 13, 2010

TONY PUA TAKUT TERIMA PELURU : BAKAR ISU PERKAUMAN MELAYU TAK TAKUT


Ahli parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua menerima surat ugutan untuk mengancamnya petang semalam. Turut dimuatkan dalam sampul surat berkenaan adalah sebutir peluru yang masih belum digunakan

Bungkusan itu dialamatkan ke pejabatnya di Damansara dari Tangkak. Ia dibuka oleh pembantu khas di pejabatnya pada jam 4.30 petang.

Surat berkenaan berbunyi: "Lu banyak berani?
"Sekarang lu mau apa?
"Jalan sekarang mau tengok depan, belakang, kiri, kanan bawah dan atas.
"Apa pasal?
"Lu punya keluarga, rumah, pejabat, kereta - WHT ....004, wa sudah tau.
"Sendiri mau ingat. Lu fikirlah sendiri."

Pembantunya itu kemudian membuat laporan polis di Balai Polis Mutiara Damansara kira-kira dua jam selepas itu.

Dalam aduan berkenaan, pembantunya itu berkata, peluru logam dan "surat berbau ugutan" itu didakwa ditujukan kepada Tony dan keluarganya.

Cap pada kiriman yang dialamatkan ke pejabatnya di Damansara Utama itu menunjukkan ia telah dihantar daripada Tangkak, Johor, kata Pua.

Polis telah mengesahkan peluru itu adalah buatan tempatan dan ia untuk kegunaan senapang M16.

Bercakap dalam satu sidang media di pejabat itu hari ini, Pua menegaskan bahawa insiden tersebut dengan jelas merupakan usaha untuk mengancam nyawa beliau dan keluarganya.

Pua yang menyifatkan insiden itu sebagai "tindakan pengecut" juga berkata, perbuatan itu mungkin berpunca daripada pandangan yang diutarakannya dalam satu majlis dialog pada 26 Julai lalu.

Jelasnya, dalam dialog Bajet 2011 kerajaan Selangor itu, beliau telah mencadangkan supaya kerajaan memansuhkan diskaun Bumiputera untuk membeli hartanah mewah. (sebab apa kita tentang : pusat bandar dan pinggirnya kebanyakan hartanah dibina adalah "hartanah mewah". Kalau tak ada diskaun mana mampu bumiputera beli... ini sebenarnya taktik licik Cina bangsat... pinggirkan melayu ke luar bandar dan biarkan bandar dikuasai Cina bangsat! Sahlah kuasa beli Cina Bangsat satu kali ganda lebih dari kuasa beli melayu... fikir sememangnya kita layak dibantu??? kalau tak setuju juga baik kau keluar melayu masuk cina)

"Isu ini kemudiannya dimainkan oleh Utusan Malaysia dan Umno," katanya lagi dalam sidang media yang turut dihadiri dua orang ahli parlimen Dr Dzulkefly Ahmad (Kuala Selangor) dan Nurul Izzah Anwar (Lembah Pantai) - YB suka ambil kesempatan pasti muncul masa isu panas... tanya org kawasan dia... di langsung tak nampak muka... janji macam-macam sebelum menang tapi lepas menang habuk pun tak ada.... biasalah lidah bercabang keturunan bapak dia... entah-entah diapun suka benda macam bapak dia suka... kena tanya suami dia he he he.... masyuk!

"Apa-apa yang saya cadangkan itu sepatutnya boleh didebatkan dalam suasana terbuka. - Terbuka apa cina Lahanat... itu hak privilage Melayu bumiputera... apa lagi nak kau bincang. Apa kata kita bincang kerakyatan kaum cina dalam Malaysia... apa perasaan ko... terus menerus isu perkauman kau sentuh... Bangsat Kaum Cina!

ULASAN

Terima peluru takut...terus lapor POLIS... lain kali tak payah lapor kan korang dalam Pakatan kutuk dan benci Polis... macam-macam fitnah kau buboh pada PDRM... sekarang dah tersepit baru nak minta tolong Polis...

Kepada semua Tony Pua kata ini "Tindakan Pengecut"... dia kata sapa yang hantar peluru tu "Pengecut"... bagi penulis yang pengecut ialah DAP dan cina-cina yang ultra cauvanis BANGSAT ... berani membangkitkan isu perkauman tapi lepas panas isu tu terus sembunyi dibelakang pengkhianat melayu mencari perlindungan... Yang melayu bodoh pulak bela DAP dan Cina ultra cauvanis BANGSAT ni... bila melayu bangkit bela terus guna undang-undang nak cover diri... tuduh melayu cauvanis walhal kami beri reaksi akibat cina bangsat yang mulakan sentuh isu & hak melayu...

Pada Tony Pua, DAP dan Cina ultra cauvanis BANGSAT ni... PENULIS CABAR... apa kata Tony Pua dan pasukan DAP cina ultra cauvanis BANGSAT buat perarakan besar besaran di pulau pinang ke... KL ker... Ipoh ker... dan dalam perarakan tu silakan kutuk Melayu secara terbuka... kutuk guna pembesar suara dan bawa penyapu besar untuk halau melayu.... macam masa datuk nenek cina bangsat dulu buat masa 13 Mei... buatlah ya perarakan tu... KAMI MELAYU MEMANG TUNGGU SAAT ITU... TUNGGU YANG MEMANG KAMI TUNGGU...

Kepada Allah Berserah

2 comments:

Megat Alam Gempita said...

You start to blow the fire...

We are waiting you and you will know the Malays 'amuk' and 'flying parang'. So please stop the racial issues DAP ! We Malays need to life in harmony and respect each others. If not, what you give you will get back...

Allahuakbar, Hidup Melayu...

Gelombang Wangsa Maju said...

Salam Perjuangan,

TAHNIAH, kerana perjuangan kita dalam menegakkan kebenaran mengenai kepincangan Pakatan Pembangkang pimpinan Anwar Al Juburi mendapat maklum balas positif dari kalangan pengunjung. Kami juga begitu teruja membaca artikel2 yang disampaikan di dalam blog anda.

Untuk pengetahuan saudara, blog kami yang dahulunya diberi nama UNIT MEDIA WANGSA MAJU telah dibubarkan dan kini telah melakukan beberapa penjenamaan semula. Kami telah membuat keputusan untuk menukar blog kami kepada GELOMBANG WANGSA MAJU.

Nama GELOMBANG WANGSA MAJU ditubuhkan atas permintaan beberapa pengunjung setia yang mahu blog kami dikekalkan di samping semangat perjuangan kami untuk meneruskan agenda menidakkan Anwar Al Juburi serta barisan keparat beliau.

GELOMBANG WANGSA MAJU akan menjadi lebih kritis dan terus mengkritik pihak pembangkang secara konsisten. Pihak pemerintah juga tidak akan terkecuali dari kritikan dan teguran blog ini. Tidak ada satu pun parti politik yang akan terlepas pandang.

Wadah perjuangan blog ini akan menjadi lebih universal dan bebas sekalipun masih tertumpu kepada usaha menyampaikan mesej pada isu isu nasional dan khususnya isu isu tempatan berkisar Parlimen Wangsa Maju.

KAMI juga TIDAK LAGI TERIKAT DALAM MANA2 PARTI POLITIK sebaliknya bebas menumpukkan isu2 yang dirasakan wajar ditegur dan dikritik.

Oleh itu, Kami berharap agar anda dapat MENUKAR NAMA BLOG KAMI DARI UNIT MEDIA WANGSA MAJU kepada GELOMBANG WANGSA MAJU di dalam list blog anda agar tidak berlaku sebarang kekeliruan dari pihak anda mahupun sahabat2 kita yang lain..


SEKIAN,

UMNO Didahulukan...
BN Diutamakan...

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.