Wednesday, August 4, 2010

LIM GUAN ENG KETUA MENTERI PULAU PINANG KENA TAMPAR MELAYU AKIBAT BENGANG

Guan Eng malu diketahui kena tampar tapi tipu masa PC


Perkara ini berlaku Isnin lepas waktu petang di pintu pengawal Tingkat 2, laluan VIP di bangunan KOMTAR.

Seorang hamba Allah bernama Ali Ahmad berasal dari Georgetown telah menampar Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng. Ahmad ini niaga sendiri. Dia telah tunggu Guan Eng di tempat tersebut dari pukul 3 lagi.

Guan Eng muncul pada lebih kurang 4:30 petang lalu Ali terus semuka dia dan menyatakan tidak puashati kepada terhadap sikapnya terhadap orang Melayu.

Guan Eng tidak mahu layan dan Ahmad terus naik berang dan terus menampar dan kena pada bahu Guan Eng (target kepala). Lalu Ahmad ditahan oleh pengawal keselamatan KOMTAR & diserahkan kepada pondok Polis KOMTAR.

Tapi Guan Eng telah arahkan supaya tidak buat laporan polis terhadap Ahmad. Alasannya Ahmad terlalu emosi dan hilang pertimbangan. Lepaslah si Ahmad dalam pukul 8:45 malam.

Sebenarnya apa yang berlaku adalah Guan Eng malu diketahui orang ramai dia kena tampar. Kalau dia buat laporan polis, perkara ini akan disiasat dan Ahmad akan di dakwa. Ini hanya menaikkan kemarahan orang Melayu dan media akan mainkan isu.

Setelah mendapat maklumat Ahmad tidak ada keahlian dengan mana-mana ahli politik, Guan Eng telah arahkan Adun Komtar, Ng Wei Aik dan Pengurus Besar PDC, Dato Rosli Jaafar untuk jumpa bercakap dengan anak Ahmad yang bekerja di PDC sebagai kerani/penyelenggara pengurusan bangunan.

Ng berjumpa pada pukul 8:20 pagi di Tingkat 28 Komtar. Dalam perjumpaan itu, dia bertanya jika bapanya ada masaalah keluarga atau kewangan. Selaku Adun, dia mahu beri bantuan. Yalah tu. Ng minta pada anak si Ahmad jangan memanjangkan isu ini. Itu haasrat sebenar CIna komunis ini dan bukan nak bantu orang Melayu pun. Dia orang benci orang Melayu.

Selepas itu, Dato Rosli pula nasihatkan perkara yang sama. Kesian dah jadi lembu cucuk hidung Dato Rosli ini. Seorang Cina telah tersedia dan terlantik untuk ganti jawatannya.

Dalam pukul 9:30, Guan Eng telah panggil PC di Tingkat 28 itu juga. Ikut serta hadhir adalah 15 orang termasuk Exco PKR, Abd Malik b Abul Kassim. Ini satu lagi Melayu bahalol.

Guan Eng memberitahu sidang akhbar bahawa semasa beliau turun ke tempat parking tingkat 2 semalam, beliau telah didatangi oleh seorang lelaki tua Melayu yang terus bertanyakan isu Kg Tanjong Tokong serta isu peniaga melayu.

Dia kelentong kata - "dia melayan pertanyaan lelaki tersebut sebagai seorang CM yang mesra rakyat". Pukimak haram punya kaki penipu macam Anwar. Padahal dia tak layan si Ahmad dan ini menyebabkan dia naik berang.

Dia kata dia menafikan projek Kg Tanjong Tokong itu projek kerajaan negeri tetapi projek kerajaan pusat. Babi ... mana ada cerita pasal Tanjung Tokong. Nak spin pula anak Komunis Kit Siang ini pasal projek negeri, projek pusat.

Lelaki itu lalu bertekak dengan beliau. Dia mengajak lelaki tersebut ke pejabat beliau untuk penerangan lanjut.
Lelaki itu telah bertindak menepuk bahu kiri beliau di atas tidak puashati dengan jawapannya. Punyalah penipu reject of DAP Melaka.

Guan Eng kata dia tidak akan buat laporan polis kerana lelaki itu terlalu emosi. Namun Ketua Polis masih perlu membuat laporan kerana statusnya sebagai CM.
.

1 comment:

Anonymous said...

aku tabik la pakcik ni....ni la betul betul pejuang bangsa..dia bukan rasict tapi hanya nak menyedarkan perbuatan yang dilakukan oleh lge tu tak betul dan patut di tegur..aku akan bantah jika pakcik ni di dakwa..dia buat perkara yg patut dia buat...

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.