Wednesday, August 11, 2010

IMAM DIPULAUKAN DEMI NIK AZIZ DAN AJARAN SESAT PAS

Cuma nak menarik fikiran dan perhatian semua... nak tanya Nik Aziz tu maksum ka? tak boleh ditegur ka? Dalam Islam kena ikut membabi buta ke? isu saja persoalannya... Islam galakkan kita menegur demi kebaikan waima Khalifah Umar dahulu pun minta kaum muslimin menegurnya...

Kepada yang memulaukan manusia lain demi sedikit perdebatan dan hal dunia... ingatlah Allah maha adil dan saksama... itu bukan apa yang Islam sebenar ajarkan melainkan mahzab baru PAS yang maha sesat... bertaubatlah...

Imam Muda ‘kena pulau


KAMPUNG GETING – Disebabkan kelantangan mertuanya mengatakan Menteri Besar Kelantan membawa ajaran Wahabi, seorang menantu yang juga Imam Muda Masjid As-Somadi dekat sini menanggung akibatnya apabila dia ‘dipulaukan’ Ahli Jawatankuasa masjid (AJK) dan Imam Tua masjid itu.

Akibatnya, Imam Muda Masjid As-Somadi, Rosli Abdul Latif, 31, meletakkan jawatannya Jun lalu kerana tidak tahan menanggung malu dipulaukan oleh mereka dan lebih tertekan lagi apabila dalam masjid juga tersebar surat layang mencaci mertuanya, Abdullah Saamah (Tok Guru Haji Lah) merupakan guru pondok Geting.

Berikutan itu, penduduk di Kampung Geting meminta Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (Maik) campur tangan menangani masalah di Masjid As-Somadi ini kerana jelas Rosli menjadi mangsa keadaan.

Wakil seorang penduduk, Mohd Zulkifli Mat Nawi, 36, berkata, AJK masjid itu semuanya ahli Pas dan sepatutnya soal Imam Muda jangan dilibatkan dengan politik.

Menurutnya, tersebarnya surat layang dalam masjid dan ada juga surat layang berbau ugutan memang satu penganiayaan kepada Imam Muda itu.

“Gara-gara mertuanya, dia yang menjadi mangsa keadaan sehingga dipulaukan AJK masjid.

“Saya juga agak terkilan kerana AJK masjid memaksa Imam Muda meletak jawatan pada mesyuarat AJK masjid 17 Jun lalu,” katanya daripada Kampung Surau Lama Geting.

Manakala bagi Sanusi Yaakob, 33, berkata, jika sebelum ini tugas di masjid seperti membaca khutbah bergilir-gilir antara Imam Muda dengan Imam Tua, tetapi selepas Imam Muda dipulaukan, semua tugas dipikul oleh Imam Tua, Deraman Muhammad.

“Mana-mana ustaz yang sering mengajar di masjid ini ada dipecat sekiranya tidak sebulu dengan AJK masjid.

“Mereka memang tidak dibenarkan datang mengajar lagi, terdapat dua tiga ustaz sudah tidak nampak muka di masjid ini, ada seorang ustaz tu memang anak murid Tok Guru Haji Lah, dia juga dah tak nampak muka di masjid ini” katanya.

Bahkan, di masjid itu juga pernah berlaku solat dua Imam apabila ada segelintir jemaah cuba memulaukan Rosli apabila dia menjadi imam untuk mengimani solat berjemaah.

Masjid As-Somadi Mukim Geting setiap kali solat Jumaat dihadiri kira-kira hampir 3,000 jemaah melibatkan penduduk dari Kampung Geting, Kampung Raja, Kampung Surau Lama dan Kampung Tebing.

SUMBER – http://www.sinarharian.com.my

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.