Wednesday, August 11, 2010

PUSAT MAKSIAT DI SELANGOR MASIH BUKA BULAN PUASA - PAS APA GUNA??? ISLAM APA NI???

Sudah Ke Hasan Ali Arahkan Ronnie Liw Tutup Pusat Maksiat Pada Bulan Puasa Ini?


Sudahkah hasan ali memberi arahan kepada pihak berkuasa tempatan (pbt) supaya memantau tempat maksiat pada bulan ramadhan ini? sudahkah hasan ali meminta kerja sama ronnie liew untuk membantunya menutup pusat maksiat sempena menghormati bulan yang mula ini? kalau ya hasan ali mendapat kerjasama dari ronnie liw untuk menutup mana-mana pusat maksiat di selangor sempena bulan ramadhan ini syukur Alhamdulilah.

Ada yang bertanya, berani ke hasan ali memberi arahan bergitu kepada ronnie liw? aku tak dapat bagi jawapan, kita tunggu dan lihat berapa banyak pusat maksiat di selangor yang kena serbu oleh penguatkuasa dalam bulan puasa ni. tetapi kalau kita tengok dengan kepondanan hasan ali, aku rasa semua pusat maksiat di selangor tak akan tutup, mereka buka macam biasa, bulan puasa ni menjadi bukti sama ada pas dan hasan ali bertegas dalam bab maksiat atau ianya sekadar mainan politik mereka.

Pas sewaktu kempen pilihanraya lepas kerap mengatakan 'sebelum ayam berkokok, mereka nak tutup semua pusat maksiat di selangor' tapi tah dah berapa kali ayam dah berkokok pusat maksiat di selangor masih tak tutup-tutup, bertambah lagi ada la. ada juga mangkuk-mangkuk pas kata kat aku yang kerja tutup pusat maksiat ni bukan kerja pbt tapi kerja polis, bodoh sungguh mangkuk-mangkuk pas tu sampai mereka tak tahu bidang kuasa polis dan pbt, tapi apa pun kita tunggu dan lihat sama ada pas berjaya megekang maksiat dalam bulan puasa ini atau tidak, kalau maksiat masih lagi berjalan macam biasa, memang kompoml macam kata orang pas ni jadi kuda tunggangan dap.

Selamat Berpuasa dan Berbuka Puasalah Dengan Selamat.

'3RD FORCE' DESAK TUTUP PUSAT HIBURAN & URUT !



aku bangga.sejak kebelakangan ini semakin ramai anak muda tidak berparti mulai bangkit dan berani membicarakan persoalan politik.

jumaat lepas, aku dihubungi oleh sekretariat '3rd force gagasan anak muda' untuk hadir di masjid negeri shah alam. tujuannya untuk membuat liputan akan sidang media mereka selepas solat jumaat.

latarbelakang kumpulan ini cukup menarik. ada pengarah syarikat,pekerja swasta dan pelajar yang bekerja part time di seven eleven. cara apa golongan berbeda ini dapat bersatu amat menarik perhatian aku.

aku bukan nak bercerita pasal latarbelakang kumpulan ini, tetapi bercerita tentang keberanian mereka berkumpul di masjid negeri shah alam untuk mendesak agar kerajaan negeri pakatan selangor

MENUTUP RUMAH URUT DAN PUSAT HIBURAN DI BULAN RAMADHAN YANG BAKAL MENJELANG.

persoalan aku, adakah desakan '3rd force gagasan anak muda' ini akan disahut secara berani oleh partai islam semalaysia, pas selangor ?

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.