Wednesday, December 28, 2016

PEMBERIAN BR1M RASUAH, TAK MEMBANTU, MEMBAZIR DAN GAGAL SAMPAI NEGARA LAIN TIRU DAN IKUT INISIATIF KEBAJIKAN KERAJAAN MALAYSIA NI

Katalah apa jua dengan cara melakukan fitnah, spin, penipuan, pembohongan dan sebagainya bagi MEMBURUKKAN dan MENAFIKAN kebaikan namun percayalah Allah itu ada serta pasti penuh hikmah meletakkan KEBAIKAN itu ditempat yang sebaiknya.

Kalau pemberian BR1M tu sememangnyaTERUK dan BURUK sangat-sangat kenapa negara lain ikut pula... malah pakar ekonomi dunia pun puji dan setuju dengan pendekatan tu... apa otak korang lebih bergeliga dan pandai sangat berbanding mereka dan pakar yang terlibat dalam membentuk dan melaksanakan dasar ni??? jangan jadi bodoh dan dungu... apa kau ingat main buat aja skim pemberian BR1M ni???

cukup-cukuplah nak mengadu-domba pasal BR1M ni... jangan sebab kau jeles, dengki dan tamak haloba serta mementingkan diri... kau tak dapat sebab tak layak... kau buruk-burukkan pula... nak nafikan hak org yang patut dapat bantuan ni....

kenapa tak bersyukur dan berterima kasih saja... apa salahnya

BERMASEJ SEKS ANINA SRIKANDI PARTI BUNGA DIPECAT TAPI MUHYIDDIN ADA BUKTI AKUAN BERSUMPAH BERSKANDAL KEBAL PULAK


SELEPAS membaca apa yang Anina katakan mengenai pemecatan beliau dan bahawa “hanya sebuah parti bodoh akan tunduk kepada skandal bodoh,”, saya rasa ada betulnya kata-katanya.



Pertimbangkan ini:

Skandal seks Anina adalah berdasarkan pada kononnya perbualan ‘sexting’ menerusi Whatsapp, yang masih tidak disahkan dan mungkin boleh dipalsukan.

Manakala, skandal seks presiden parti, Muhyiddin adalah berdasarkan akuan berkanun (SD) yang ditandatangani yang memperincikan tindakan seksual fizikal oleh suami Nika, yang merupakan seorang peguam dan bekas timbalan pendakwa raya. SD itu juga telah diakui secara rasmi ke dalam mahkamah dalam kes perceraian mereka juga.

Suami Nika tidak akan berbuat sedemikian kerana ia akan membawa malu yang besar ke atasnya juga. Muhyiddin juga tidak pernah menyaman suami Nika untuk ini.

Walau bagaimanapun, kedua-dua Anina dan Muhyiddin tidak menyangkal skandal mereka.

Walaupun terdapat perbezaan dalam keparahan dan kekuatan bukti dakwaan seks ini, hanya Anina yang disingkirkan manakala tiada apa-apa yang berlaku kepada Muhyiddin.

Anina mungkin berhak untuk berasa bahawa beliau telah dilayan secara tidak adil oleh parti “bodoh” beliau.

Atau adakah lelaki dan wanita berada pada tahap standard yang berbeza dalam parti Pribumi?


BUKTI APO NI? CUBO KLIK :
http://medan-info-kita.blogspot.my/2016/12/parti-pribumi-semakin-kecoh-apabila.html
http://www.malaysiakini.com/news/367241 (Muhyiddin perlu bersihkan nama)



KONSEP KEADILAN DAN UNDANG-UNDANG BAGI PAKATAN PEMBANGKANG MALAYSIA

Undang-undang dan peraturan hanyalah alat bagi pakatan pembangkang kerana itu mereka perlu menang dan menang kalau mereka kalah maknanya undang-undang serta peraturan itu zalim, tidak adil dan cacat cela....punyalah hodoh, buruk dan mementingkan diri perangai tu...

Anwar bebas - hari ini undang-undang mendokong dan menegakkan keadilan
Anwar kekal sabitan bersalah kes liwat - hari ini undang undang zalim, tidak adil dan cacat cela

kalau untuk mereka segalanya HALAL, BOLEH dan BAIK... kalau orang lain buat... HARAM, TAK BOLEH, JAHAT... 

Malah paling celaka pakatan pembangkang mengajar rakyat untuk MELANGGAR dan TIDAK MENGHORMATI undang-undang serta peraturan... 

Kanak-kanak, remaja dan belia diajar berdemo, membenci apa jua kebaikan dan kebajikan, menabur fitnah dan spin, membentuk rakyat yang mementingkan diri dan kelompok mengatasi kepentingan umum dan negara... apa undang-undang dan peraturan akan dihormati???

RASANYA apa akan jadi dengan generasi yang mendatang ini akibat asuhan sedemikian???

Undang-undang dan peraturan akan diperkudakan jika pakatan pembangkang berkuasa.... belum memerintah kerajaan pusat... baru menguasai kerajaan negeri... lihat bagaimana undang-undang diperkudakan... komen dan kritik akan terus dikenakan tindakan "HALAL"... lihat lah berapa banyak kampung dirobohkan, premis perniagaan disita dan dihancurkan... demi menutup mulut pengkritik... 

Alangkah bodohnya jika masih mahu terus menyokong pakatan pembangkang ini... fikirkan lah sebelum terlambat...

Wednesday, December 14, 2016

TAK ADA KERUSI MAHATHIR KESIPUAN TERINGIN HADIR SAMPAI INTAI DYMM YANG DIPERTUAN AGONG DARI LUAR TINGKAP



Lihat siapa yang menjenguk dari tingkap belakang Agong baru... jeng jeng jeng... negarasawan aka atok mudah lupha lah hehehe....
.
Syed Saddiq sudah merayu meminta mana-mana VVIP untuk sedia berikan kerusi untuk membolehkan orang tua itu hadhir.... hahahahaha punyalah terdesak kikiki...

.
Dato Azmin Ali pastilah tidak biasa beri kerusi kerana dalam partinya yang AGM berbaling kerusi, cara mereka beri kerusi berlainan makna.... benjol bengkak kepala negarawasan nanti... hahahaha....

.
Tidak dapat dia hadhir....
Entahlah Syed ...
.
Apa keuntungan politik untuk kamu merayu meminta begitu? Apa kamu harap ada VVIP akan boikot majlis?

.
Nampak terdesak dan hendak sangat.... macam budak budak tak matang dan bodoh sangatlah....

.
YANG LAGI MARAH NEGARASAWAN...  APABILA DIA INTAI... nampak pula WAN AZIZAH BINI BANDUAN PELIWAT.... APA PASAL WAN AZIZAH BOLEH PULA DAPAT KERUSI... ini tak aci langsung.... membebel dan merapu lah pulak seharian sang atok mudha lupha...


SETERUSNYA BACA  KLIK SINI

AHOK GABENOR JAKARTA DIBICARAKAN HINA AL-QURAN DI MALAYSIA HINA ISLAM, NABI DAN AL-QURAN APA TINDAKAN???

AHOK Gabenor Jakarta dan individu berpengaruh yang rapat dengan presiden DIBICARAKAN kerana dituduh menghina Al-Quran. Begitu tegasnya undang-undang di Indonesia negara yang kita anggap berada "lebih bawah" berbanding Malaysia.

Kalau di Malaysia apa tindakan terhadap mereka yang menghina ISLAM, Al-Quran dan Nabi Muhammad SAW??? Bukan satu dua kes malah berpuluh kes melibatkan cyber trooper PEMBANGKANG, pemimpin pembangkang, aktivis pro pembangkang dan pemimpin ekstrem agama lain... Apa tindakan terhadap mereka ini??? sampai bila umat Islam nak bersabar dan terus bersabar... 

https://2.bp.blogspot.com/-pBVreXC-Dio/WEz3N03iudI/AAAAAAABlmo/ijme98LBK9gXscUM5LioRe7llDz_XVImACLcB/s1600/IMG_20161211_144950.jpg

TERKINI manusia NegaraSAwam Mudah LUpa Mader secara terbuka menghina Nabi Muhammad SAW semasa perhimpunan AGONG DAPiggy kafir harbi laknatullah rasis... demi menjunjung dan membodek serta menjilat DApiggy Mader sanggup menghina agama dan bangsa sendiri... semuanya demi si manja boboi nak jadi PM... sanggup khianat dan jadi sikitol paling besar dalam sejarah melayu demi nafsu kuasa walau dah dipenghujung usia... KESIAN makin tua makin SESAT



Malaysia perlu tegas, kerajaan perlu tegas tidak mengira islam atau bukan islam perlu diberi kesedaran bahawa menghina agama Islam, Al-Quran dan Nabi adalah SALAH dan AKAN DIJATUHKAN HUKUMAN.... 

Cukuplah jangan main wayang polis dan kerajaan oiii!!!... setakat "DIAMBIL KETERANGAN" apa barang!!! kita mahu keadilan ditegakkan... dituduh, bicarakan dan di hukum... ni asyik mengalah sampai sudah... nak tunggu Islam lunyai baru nak ambil tindakan ke?

BAca Artikel berikut :



JAKARTA: Gabenor Jakarta menitiskan air mata ketika menafikan beliau berniat menghina Al-Quran ketika perbicaraan hari pertama kes pendakwaan terhadapnya atas kesalahan menghina Islam di sini semalam.

Ahok dalam keterangannya di mahkamah berkata beliau tidak ada niat menghina ketika mengulas mengenai tindakan lawannya yang menggunakan Al-Quran dalam kempen politik.

“Sudah jelas apa yang saya katakan di Kepulauan Seribu tidak berniat untuk mentafsirkan Al-Quran, apatah lagi menghina Islam atau ulama,” katanya selepas pendakwa raya membacakan pertuduhan terhadapnya.

ika didapati bersalah, Ahok berdepan hukuman penjara 5 tahun. Hampir semua kes membabitkan kesalahan menghina Islam, sejak kebelakangan ini akan berakhir dengan sabitan.

Thursday, December 8, 2016

MAHATHIR JANGAN PERGI ISTANA YA SEBAB TAK ADA KERUSI TAU KESIPUAN NANTI

Pengecualian bagi majlis terpenting dalam sejarah negara terutama apabila undangan yang sudah dikeluarkan ditarik-balik, adalah indikasi bahawa perbuatan, tutur-kata dan tindakan seseorang Negarawan itu tidak lagi melambangkan seorang pemimpin yang layak dan wajar dibariskan dalam apa-apa upacara rasmi negara


Ini kali pertama undangan kepada seorang Mantan Perdana Menteri bagi istiadat yang melibatkan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong ditarik semula.


Bagi seorang Negarawan yang pernah berkhidmat dan berjasa kepada Negara dan dianugerahkan bintang kebesaran tertinggi, untuk dikecualikan menunjukkan bahawa beliau merupakan seorang yang dilayan sebagai persona non grata.


Mahathir dipercayai sedang gelak terbahak-bahak bersama "best friend" beliau 
terkenang zaman duduk bersila sebab tak ada kerusi sambil minum-minum

TERBONGKAR MAHATHIR HANYA MACAI LIM KIT SIANG DALAM KABINET BAYANGAN PAKATAN PEMBANGKANG

Lawan presiden UMNO dan PM lantas dibuang dari UMNO kemudian dia kena kutip masuk balik UMNO lantas menggunakan politik licik mendaki hingga sampai ke puncak menjadi Presiden dan Perdana Menteri paling lama di Malaysia. Semasa di puncak berapa ramai kena cantas dan dibuang dia termasuk 2 TPM yang dia percaya demi menjaga "KUASA". 

Kemudian berlakon drama swasta nak letak jawatan kemudian tangguh pula dah puas... dia di naik taraf jadi NEGARAWAN... serah jawatan PM dan presiden pada pengganti  pak lah... tak puas hati pulak sebab tak mau ikut cakap dia... sampai keluar UMNO... dekat pak lah dia buat huru-hara kacau bilau sampai pak lah turun... 

Naikkan pula Najib... sama kes sebab tak mahu ikut cakap dia... ditambah NAK BOBOI MANJA dapat fast lane jadi PM dan kroni hilang projek cash cow... lantas mengamuk keluar UMNO lagi... kini tubuh parti baru... menjilat kahak ludah dan nanah yang dihambur dulu sampai sanggup bekerjasama dengan DAPiggy kafir harbi laknatullah rasis anti melayu Islam... BERUBAH 360 DARJAH.... dulu time dia tak boleh.. tapi bila sekarang dia buat dah boleh pulak... makin nyanyuk dan lupa.... punya nak politik sampai hadir perhimpunan DAPiggy kafir harbi laknatullah rasis anti melayu Islam.... kemudian yang sadisnya demi nak ambil hati KAFIR ni sanggup dia menghina dan memperolokkan Nabi SAW....

Bila dicakapkan bahawa dia diperkudakan marah mengamuk dan tak mahu dengar... anak perguna dia nak jadi PM... kroni perguna dia nak sabotaj dan tekan kerajaan sebab marah hilang cash cow serta demi dapat projek... lawan politik perguna dia demi nak pecah belah melayu Islam dan dapat kuasa... segala segi dia jadi MACAI, BONEKA, KUDA TUNGGANGAN, PENGKHIANAT dan SI KITOL untuk orang berkepentingan.... apa dia tak nampak ka???

Akhirnya sebab rela dan terjebak jadi macai maka nasib dia begitulah tetap selamanya akan jadi macai.... Lihat saja barisan kabinet bayangan pakatan pembangkang... dia turun pangkat jadi TPM ja... dan kalau ambil kes negeri ditadbir DAPiggy kafir harbi laknatullah rasis anti melayu Islam... ketua menteri adalah yang paling berkuasa... timbalan ketua menteri habuk pun tak ada serupa macai... 

Maka itu lah nasib Mahathir Mohamad... dari dibuang jadi TPM kemudian PM... diangkat sebagai negarawan... kini hanya bertaraf macai DAPiggy kafir harbi laknatullah rasis anti melayu Islam... kalau naiknya kerajaan pembangkang... tercatatlah dalam sejarah dia sebagai MAHA MACAI, MAHA BONEKA, KUDA SEGALA TUNGGANGAN, PENGKHIANAT BESAR dan SI KITOL MODEN dalam sejarah melayu.


http://bumiyang.blogspot.my/2016/12/kabinet-bayangan-mahathir-hanya-taraf.html

Monday, December 5, 2016

PENTING KENA FRAME NI MASUK BUKU SEJARAH KENA PERINGAT ANAK CUCU SELALU PERISTIWA MAHAPENGKHIANAT


https://3.bp.blogspot.com/-9CkGraAERN0/WEOnq4_XdNI/AAAAAAAAXUU/oECzjPdoU6o_5QJg0KJ7867yIlIv6HNuACLcB/s320/IMG-20161204-WA0019.jpg


MAHAPENGKHIANAT SERIUS BANGGA bergambar di perhimpunan agong DAP laknatullah kafir harbi rasis dengan rela jadi si kitol, mengkhianat, bersekongkol, diperkuda, dijadikan boneka malah dijadikan alat memecah belahkan melayu Islam oleh DAP... 

Siapa sebelah mahathir tu? siap tag penasihat DAP... baca sini (klik)

Pengakhiran MAHASESAT dipenghujung usia... kesian... moga Allah buka pintu hati MAHATHIR melihat kebenaran SEBENAR dan sempat bertaubat sebelum dijemput pergi oleh Allah SWT.









Thursday, December 1, 2016

MACAI DAN PENJILAT HANYA MENYALAK BILA MINYAK NAIK DISEMBER 2016 SENYAP SEBAB MINYAK TURUN 5 SEN

Menunggu juga bila lah nak dengar bunyi lolongan dan salakan pada tengah malam tadi rupanya senyap dan sunyi sebab harga minyak Disember 2016 turun 5 sen. 

Baru sedar trend kejadian macai dan penjilat melolong serta menyalak hanya berlaku jika ada kenaikan harga minyak. Itu macai dan penjilat serupa werewolf nampak bulan mengambang hahahaha...
.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQGGmdolxnsdOYPzgEUb-PV6_q7pEuBY7lIaAqy65WtZPeRjgOdMw

Kalau naik macam-macam fitnah dan spin yang di taburkan jenuhlah nak menjawab... almost setiap kali minyak naik ada saja spin dan rekayasa di terbitkan... namun bila harga turun tak pula macai dan penjilat nak kaji kenapa turun harga or tunjuk lah sikit tanda syukur... 

Apapun kami bersyukur harga minyak turun... kurang sikit bebanan... kami juga memahami mekanisme turun naik harga minyak ni dan insyaAllah bersama kerajaan dalam hal ini.


SUMBER BERITA 

Harga Minyak Turun 5 Sen Mulai Disember 2016. Harga runcit petrol RON95, RON97 dan diesel masing-masing turun 5 sen seliter.

Harga runcit baharu bagi RON95 berkuat kuasa 1 Disember ialah RM1.90 seliter manakala RON97 (RM2.25 seliter) dan harga diesel pula RM1.85 seliter.

Harga Minyak Turun 5 Sen Mulai Disember 2016

Pada bulan November harga petrol RON95 adalah RM1.95 seliter, RON 97 (RM2.30) dan diesel (RM1.90). - sinar

Wednesday, November 30, 2016

RUU BABI BOLEH PULAK PAKATAN SOKONG DAN LULUSKAN KENAPA RUU SYARIAH DEMI ISLAM DI TOLAK DAN DITENTANG

https://4.bp.blogspot.com/-LM7w-qpwNsw/WDgVD15f4wI/AAAAAAAAcOA/9k6HVSvCxV8VgXSkRkDAvANlyqgiTePiQCLcB/s640/FB_IMG_1480005784601.jpg

Rang Undang-Undang (RUU) Perternakan Babi 2016 telah DILULUSKAN SERTA MERTA di Pulau Pinang dengan RUU itu dibentangkan di persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang oleh Exco MELAYU ISLAM iaitu Dr Afif Bahardin.

lebih HEBAT dan sadisnya lagi apabila RUU BABI 2016 ini melulusan kawasan ternakan Babi Penang itu pula di kawasan Jawi, tempat majoriti Melayu. Apakah ini strategi licik menghalau melayu keluar dari Pulau Pinang agar 100% negeri itu kekal dikuasai chauvanis cina anti melayu Islam. Difahamkan ketika ini sudah terdapat lebih dari 150 buah ladang-ladang babi tradisional diusahakan di Pulau Pinang dengan sebahagian besarnya diusahakan di kampung-kampung tradisional majoriti orang Melayu.


Tindakan ini sesuai digambarkan dengan pepatah "Kaum Melayu Islam dipinggirkan BABI dan pemakan babi lebih diutamakan"


APA NAK JADI pada YB, Pemimpin dan Macai berbangsa Melayu dan beragama Islam dalam Pakatan Pembangkang ni??? Rang Undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016  atau RUU355, sedangkan RUU 355 jelas untuk umat Islam sahaja DIBANTAH DITENTANG DAN DITOLAK... namun Rang Undang-Undang (RUU) Perternakan Babi boleh pula SOKONG PENUH siap tolong bentangkan lagi....

Punyalah hina sanggup jadi kuda tunggangan, boneka, macai dan penjilat chauvanis DAPiggy ikut, tunduk dan sembah sangat lah DAPiggy ni... bila tang bab nasib bangsa sendiri dan agama Islam pun boleh bekorban, gadai dan tolerate demi jaga hati cina kafir harbi DAPiggy ni... INI KE YANG MACAI DAN PENJILAT melayu Islam banggakan???

Tuesday, November 29, 2016

KESIAN TAK SEMPAT MAKAN UBAT MAHATHIR CERAMAH MERAPU 700 RIBU CINA DIBAWA MASUK MENGUNDI





Dr. Mahathir mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang berkunjung ke China selama enam hari baru-baru ini bukan sahaja berunding untuk membina landasan kereta api, tetapi turut berunding untuk memasukkan lebih 700,000 warga China ke Forest City sebuah bandar baru yang dibina di Johor Baharu.


Warga China ini kononnya akan diberikan diberikan kad pengenalan bagi membolehkan mereka  mengundi pada pilihan raya umum akan datang.

Mahathir berkata demikian dalam satu ceramah di Kampung Krubong Melaka pada 26 November 2016. Mahathir kini dah jadi serupa Anwar Ibrahim... manusia yang dia benci dan jatuhkan dulu...

TERINGAT ketika pilihan raya umum (PRU) ke-13, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tidak boleh menerima hakikat kemenangan Barisan Nasional (BN) telah membuat tuduhan bahawa seramai 40,000 orang Bangladesh telah dibawa masuk untuk dijadikan sebagai pengundi.
Pelbagai tuduhan dilemparkan kepada kerajaan dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Sehingga kini tuduhan itu tidak dapat dibuktikan pun.


LOGIK AKAL Jika 700,000 orang China, berapa banyak pula pesawat yang perlu disediakan?
Mengikut perkiraan mudah, jika menggunakan pesawat Airbus A380, mungkin lebih seribu pesawat diperlukan. Untuk rekod, sebanyak 319 Airbus A380 telah ditempah oleh pelanggan di seluruh dunia dengan 198 daripadanya telah diserahkan kepada 13 pelanggan, sehingga Oktober lalu.

Jadi bagaimana mahu menyediakan lebih 1,000 pesawat A380 untuk membawa masuk pengundi hantu itu?

Nampak sangat tuduhan fitnah itu berniat jahat dan Dr. Mahathir cuba mencari sesuatu yang sensasi walaupun ia jauh daripada fakta sebenar demi kepentingannya. Jika perkara itu boleh dilaksanakan, kenapa beliau tidak mengimport pengundi hantu untuk merampas Kelantan dari PAS ketika era pemerintahannya dulu?.

Kepada rakyat yang mudah terpedaya dengan apa yang keluar dari mulut Dr. Mahathir ini, silalah berfikir dengan logik. Berapa lama masa yang diperlukan oleh Jabatan Pendaftaran Negara untuk membuat 700,000 kad pengenalan itu?

Berapa lama pula masa yang diperlukan oleh SPR untuk mendaftar mereka sebagai pengundi? Jumlah yang difitnah itu adalah 700,000, bukannya 700 atau 7,000 orang.

Janganlah kita cepat sangat terpedaya. Lain kali kalau beliau menyatakan demikian ketika sedang berceramah, bangunlah dan minta Dr. Mahathir memberikan bukti-buktinya, bukan sekadar cakap-cakap sahaja.

Ini kerana tuduhan itu sangat-sangat menghina akal pemikiran yang waras. Mahathir sudah mula mengarut yang bukan.

Apa sahaja cara sekarang mahu digunakannya untuk jatuhkan Najib. Nampak sangatlah politik "Super Ego" Machiavelli Mahathir. Semuanya dihalalkan untuk capai matlamat akhirnya.

ADA RANCANGAN JATUHKAN KERAJAAN MALAYSIA MENERUSI BERSIH DENGAN TAJAAN SOROS


Menjatuhkan kerajaan dengan bantuan tangan dan agensi asing merupakan pengkhianatan khususnya bila mana setelah berkuasa pimpinan sedia ada perlu mengikut telunjuk agenda asing terlibat. Apakah nasib rakyat ketika itu... dakwaan ini perlu disiasat dengan SERIUS dan SEGERA... 
 
sumber : http://theunspinners.blogspot.my/2016/11/bila-john-pang-akan-polis-tahan-bawah.html
 
 
Rakyat Malaysia John Pang adalah salah seorang ahli Lembaga Pengarah Open Society Foundation yang dibiayai George Soros.
https://www.opensocietyfoundations.org/people/john-pang

Sudah terdedah oleh DCLeaks bahawa OSF ada rancangan untuk jatuhkan kerajaan Malaysia dan membiayai Bersih 2.0 pimpinan Maria Chin.


https://aidcnews.wordpress.com/2016/11/03/dc-leaks-dedah-perkaitan-soros-dengan-ngo-bersih/
Sementara itu, RPK telah dedahkan penglibatan John Pang dengan George Soros dan niat jahatnya terhadap negara.
Sebagai ahli dalam OSF, pastinya John Pang terlibat dalam usaha untuk jatuhkan kerajaan melalui operatif seperti Bersih.
http://www.malaysia-today.net/john-pang-finally-his-link-to-soros-revealed/


Difahamkan dari IGP bahawa polis ada dokumen di pejabat Bersih yang perlukan siasatan lanjut terhadap Maria Chin menggunakan tahanan bawah SOSMA.

Oleh itu, Mahathir usah meroyan kerana kamu lagi teruk:
http://snapshot2016.blogspot.com/2016/11/untuk-tegur-nazri-lupakah-mahathir-ops.htm

Jika ada kaitan antara dokumen yang dijumpai polis di pejabat Bersih dengan Soros, bukankah John Pang patut ditahan juga bawah SOSMA?




Taukeh dia Hillary Clinton dah berkokok pun ...

RAKYAT AMERIKA BENCI ORGANISASI TAJAAN DAN SOROS TAPI DI MALAYSIA BANGGA JADI PENJILAT DAN MACAI SOROS

Mahathir dulu benci sebab dia sendiri tahu soros pendokong di belakang pembangkang sebagai tangan ghaib yang mahu menukar kepimpinan sedia ada kepada pimpinan dibawah kawalan nya namun kenapa sekarang mahathir sanggup bersekongkol dengan pembangkang... malah paling best organisasi pembangkang bangga ditaja soros dan siap buat kenyataan di media lagi.... apa rakyat Malaysia tak nampak ka???

Rakyat Amerika dah sedar... dan TOLAK organisasi berkait dengan soros... malah soros pun kini dibenci rakyat Amerika... apa anda masih nak juga menjilat dan bekerjasama dengan organisasi pembangkang dan soros???



Soros jadi sasaran penyokong Trump

28 November 2016 1:07 AM

KUALA LUMPUR 27 Nov. - Hartawan Amerika Sya­rikat (AS), George Soros menjadi sasaran penyokong bakal Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald Trump yang bercadang mengadakan tunjuk perasaan terhadap penderma utama Parti Demokrat itu kerana didakwa menyumbang kepada kekecohan menjelang pemilihan badan perwakilan pemilih, bulan depan.

Akhbar USA Today memetik kenyataan Rochelle Winther, individu yang mula menyebarkan maklumat tentang Soros di media sosial berkata, sejak keganasan yang meletus selepas pilihan raya Presiden baru-baru ini, penyokong Trump percaya Soros menyumbang dana dalam tunjuk perasaan di AS yang disalurkan menerusi Open Society Foundation (OSF) yang dikaitkan dengan hartawan itu.

“Beliau nampaknya sedang menghantar kumpulan-kumpulan untuk mencetuskan kekacau­an dan keganasan tanpa se­bab,” kata Winther.

Baca sepenuh di Utusan Malaysia

Dengan terlantik Senator Republican sebagai AG baru USA, akan pecah tembelang jari jemari Soros dan Mahathir mereka dan merekaraysa saman DOJ untuk jatuhkan Najib.


http://snapshot2016.blogspot.my/2016/11/soros-atur-kes-doj-untuk-bantu-mahathir.html
Ada suatu yang salah telah dilakukan DOJ. Kita tunggu .... jeng jeng jeng

Tuesday, November 22, 2016

JABATAN AGAMA ISLAM SELANGOR JAIS JEMPUT HADIR KE SEMINAR PEMIKIRAN ANWAR IBRAHIM SI BANDUAN TERBUKTI MELIWAT



Siapa yang di Malaysia tak tahu Anwar Ibrahim merupakan banduan yang terbukti bersalah melakukan jenayah LIWAT dan sedang menjalani hukuman penjara. Malah tersebar luar Anwar Ibrahim dikatakan berskandal dengan lelaki, anak dara, bini orang, janda malahan CHINA DOLL pun dikebasnya... Hebat sekali Jabatan Agama Islam Selangor atau JAIS apabila mengeluarkan surat menjemput peserta hadir ke Seminar Pemikiran Anwar Ibrahim... pemikiran apa yang ingin diselami ya hurmmmm....

Sayu hati bila membaca deretan komentar di dalam aplikasi WhatsApp, tentang surat yang didakwa dikeluarkan oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS). Rata-rata menyatakan rasa malu dan kesal.

Kadang-kadang, pelik juga mengapa JAIS memilih individu seperti Anwar Ibrahim untuk diselami pemikirannya, sedangkan ramai lagi tokoh agama baik dari kalangan anak negeri, atau sekurang-kurangnya memberi sumbangan yang besar kepada negara, atau kepada dunia Islam sejagat.

Apa jasa Anwar Ibrahim kepada Selangor? Sekadar apa yang penulis faham, Anwar Ibrahim adalah bekas Penasihat Ekonomi Selangor yang “bergaji RM1”, tidak termasuk elaun. Mungkin juga boleh diambilkira jasanya sewaktu “Langkah Kajang”, yang akhirnya menobatkan Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor.

Apakah JAIS sebenarnya mahu guru-guru dibawah kendaliannya menyelami kekusutan minda dan citarasa Anwar Ibrahim juga? Al-maklum sahaja, kesongsangan Anwar Ibrahim bukanlah satu rahsia, seperti mana yang pernah diucapkan oleh Mahathir dan diputuskan oleh mahkamah. Tentu agak mencabar untuk memahami pemikiran Anwar Ibrahim bukan?
Apa yang menjadi kebimbangan penulis, individu yang menandatangani surat arahan tersebut. Adakah beliau juga dilanda kekeliruan yang maha dahsyat, sehingga bertindak sedemikian? Atau, beliau terpaksa menurut arahan dari “seseorang” yang lebih berkuasa?
Sebagai seorang Muslim, penulis merasakan ada pihak yang sedang tertawa terbahak-bahak dengan apa yang sedang JAIS lakukan. Betapa hinanya Islam, dengan mengambil individu seperti Anwar Ibrahim yang aktiviti songsangnya dibuktikan di mahkamah, sebagai “role model” untuk dikaji pemikirannya.

Pelik bin ajaib, rasanya sejuta kali berfaedah sekiranya mereka mengarahkan guru-guru tersebut menghadirkan diri ke seminar pemikiran Ridhuan Tee Abdullah, berbanding seminar pemikiran Anwar Ibrahim. Kisah Nabi Luth, bukan semata-mata kisah untuk diceritakan kepada anak cucu tanpa mengambil ikhtibar daripadanya.

Kita berharap agar Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) selaku badan penasihat yang mempunyai kuasa yang lebih tinggi dari JAIS, menyiasat kesahihan surat berkenaan. Kita percaya, MAIS tentu lebih rasional dan faham bahawa Islam itu meliputi keseluruhan cara hidup, bukan sekadar agama untuk dianuti semata-mata.

Penulis juga berdoa, agar surat seperti yang penulis terima dan kongsikan di atas adalah rekaan semata-mata dan palsu.

Memalukan sungguh jika ianya benar!


SUMBER  : http://www.mykmu.net/2016/11/jais-arah-guru-sertai-seminar-pemikiran-anwar-ibrahim-wowww/

Monday, November 21, 2016

SEBUT DEMOKRASI BANDINGKAN ZAMAN BERSIH 5.0 NI DENGAN ZAMAN REFORMASI SEMASA MAHATHIR

Lihat sendiri bagaimana rumah TPM Anwar Ibrahim di ceroboh dan serbu oleh polis khas bertopeng lengkap bersenjata lantas di tahan serta di aibkan. Apa Nurul Izzah dan Wan Azizah lupa dan terlena??? sampai sanggup "BERMESRA" dengan mahathir??? apakah penyokong OTAI reformasi dulu sudah lupa dan sanggup menjilat ludah untuk bekerjasama dengan manusia dan kumpulannya yang anda gelar dulu MAHAZALIM?

Sebut tentang demokrasi persolan yang timbul apakah zaman Mahathir lebih baik berbanding zaman DS Najib ketika ini sampai mahathir terloncat macam beruk semasa bersih kunun nak jadi hero demokrasi dengan menggambar kan kerajaan ketika ini zalim... mana zalim zaman Mahathir atau sekarang???

Kemudiannya ANDA lihat video bagaimana seronoknya peserta bersih berdemo berarak dan bersantai tanpa DITEMANI pancutan air "gatal" FRU atau semburan air berwarna... dikejar dibelasah dan ditangkap oleh polis khas... Sekarang siap polis jaga bagi laluan pula tu... kalau tak bersyukur juga tak tahulah... betapa toleransinya zaman ini... mungkin korang lebih seronok kut dan trill dapat main kejar2 dengan polis dan mandi air gatal zaman mahathir dulu hahahaha...
 
Demokrasi zaman ini telah memberi ruang untuk berhimpun DENGAN SYARAT mendapat permit dan kebenaran POLIS... punyalah mudah peraturan dan undang-undang.... 

NAMUN ITU PUN DI LANGGAR DAN TAK DIPATUHI... yang langgar undang2 ni pula orang yang mengaku konon mereka PEJUANG DEMOKRASI... para peguam, aktivis sosial dan pemimpin berjawatan pula tu... apa nak jadi? apa kalau mereka berkuasa nanti...melanggar undang2 dan peraturan akan jadi perkara biasa malah akan digalakkan??? apa jadi dengan bangsa dan masa depan negara kalau negara diperintah manusia bangsat macam ni???

Lagi satu kalaulah Demokrasi tak terlus... cuba fikir takkan lah pembangkang berjaya tawan negeri dan memerintah pula tu... terlus tak terlus anda rasa????

Kesimpulan : jangan terus diperbodoh, diperkuda dan diperalat menjadi macai serta penjilat demi ketamakan dan kuasa kumpulan pembangkang dan kumpulan bunga mamak karala....



Sunday, November 20, 2016

TERBONGKAR KOMUNIKASI PERANCANGAN BERSIH 5.0 ANTARA SOROS DAN MAHADHIR

Jahat dan kejam sekali apabila soros jelas memperkuda kan dan mampu mengarahkan mahadhir yang selama ini diketahui menyokong dan menjadi funder BERSIH. Agak kesat juga dan kami kesal soros boleh berkata begitu kepada seorang bekas PM yang terkenal sebagai BAPA slogan "Melayu Mudah Lupha"...

Nak marah soros tak buleh sebab mahadhir sudah bersekongkol dengan soros melalui BERSHIT 5.0 dan tindakan bersekutu dengan gerakan "malaysia spring" pembangkang... camno tu???

Buleh tunduk hormat... patuh dan tabik spring je lah kalau jumpa soros ya... kepada macai yang berkemampuan mahu kerja kipas extra lebih... buleh la pi jilat pungkok soros lepas ni... sure projek juta2 masyuk punya hehehe....

BERSIH 5.0 MAKIN RAMAI DENGAN KEHADIRAN TERDESAK MAHATHIR DARI JET MEWAH KE JALANAN BERSAMA MARHAEN

Sykur Mahathir turun semalam saat akhir umpama lagak SIVAJI the BOSS posing dia serupa itu dia punya protege ANUwar BERAHIm sambil ditemani panglima macai, penjilat tegar, ah sotong dan si manja BOBOI memang ada WOW factor... saksi kan impak kehadiran MAHATHIR!!!!


Hasil dan impaknya adalah seperti berikut... terima kasih Mahathir and the team... hehehehe....

MAHATHIR TIBA UNTUK BERSIH 5 DENGAN BERGAYA MENAIKI JET PERIBADI MEWAH SYARIKAT SWISS

Syukur Mahathir Mohamad selamat tiba dengan selamat lantas menyertai BERSIH 5.0 dengan kemudahan MAMPU  terbang ke sana sini dengan jet peribadi Bombardier Global 8000 mewah ditempah khas daripada Vistajet milik syarikat Swiss. Hebat kan berapalah agaknya duit yang "terbang" membayar jet peribadi berkenaan... 

Mahathir MEWAH mana ada... Mahathir kan zuhud orang nya... dia susah sebab rakyat... anak dia bukan jutawan dan hidup senang... dia buat semua ni protes dan hentam kerajaan demi rakyat lah... bukan untuk Si BOBOI mukeriz dapat jadi PM... Mahathir berjiwa marhaen... mana ada rumah mewah bak istana dan kereta mahal...


Cuma teringat pembantu rumah dan tukang masak Mahathir Mohamad yang kununnya terpaksa berenti lepas kerja puluhan tahun ditamatkan kontrak sebab tak buleh bayar... kalau betul prihatin dan syg tukang masak serta pembantu rumah tu buleh saja Mahathir bayar gaji siap berpencen... berapa sangat duit gaji mereka berbanding kemewahan Mahathir anak beranak kan... hahahaha...

Semua benda nak politik kan dan salahkan kerajaan... jangan sampai berak tak flush masa BERSHIT upsss BERSIH 5.0 pun salah kerajaan... lupa lah dia dah mula pakai "pempers"... upsss!!! sorry!!!


Saturday, November 19, 2016

BERSIH 5.0 - MAHATHIR HANYA HANTAR ABG SOTONG KERING SEBAGAI WAKIL HAHAHAHA

Bertempat di LRT Bangsar "orang kuat" MERAJUK sebab tak ada jawatan HADIR mewakili "puppet master" yang sedang jalan jalan cari makan di laur negara. Berseronok nampaknya dia hehehehe... macam ornag muda laaa... sure umie aida suka kan... abg manja lembut dia tampak segak bergaya dan lebih muda.... baru ada umphhh!!! hahahaha

Kesian semua yang HADIR bersih 5.0 ni jadi boneka... alat untuk DIPIJAK dan DIPERGUNA demi cita-cita berkuasanya pembangkang... 

Apa tujuan berSHIT ni???.... demi demokrasi? kalau tak demokrasi macam mana pembangkang buleh menang dan tawan negeri... demi tentang rasuah? pemimpin pembangkang dan macai kroni kaya raya sampai muda2 ada "istana" lebih sadis pemimpin no 1 negeri pembangkang kantoi rasuah banglow murah hahahaha... nak tegakkan perjuangan??? undang-undang pun tak boleh nak patuh dan hormat ni nak tadbir negara... fikir lah...

lebih LEGA lepas buang BERSHIT dari join BERSIH 5.0 ni...

BILA POLIS NAK TANGKAP LAHATAN CELAKA BABI-GA PARYA NI BAHAYA NANTI DIA SONDOL PUNGKOK MAHATHIR

Kami menyeru agar polis @ PDRM menangkap AMBIGA Sreenevasan yang merupakan penggerka utama dan tonggak BERSIH 5.0. Video ucapan BABI-GA malam tadi jelas menyeru rakyat untuk melanggar undang-undang dan amat bahaya terhadap ketenteraman awam.

Tangkapan terhadap PIGGY-chin tidak mencukupi... seluruh pimpinan bersih wajar ditangkap kerana merekalah punca berakar umbinya masalah pemikiran, persepsi dan sengketa dalam masyarakat... selain budaya hedonism yang dibawa mereka berserta ideologi pluralisme, liberalisme, sosialisme dan mendokong LGBT.

#PDRMtangkap

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRe__MVxeonNE9Xa3zPOYyR7KV2OfpHJXC_aLAMvqrqPYTbg3W7Dg

MAHATHIR SEMBANG JA LEBIH AJAK TURUN BERSIH 5.0 DIA SENDIRI DI LUAR NEGARA SURUH ORANG PEGI JAHANAM DIA SEBALIKNYA SELAMAT EBRGEMBIRA

Mahathir amat licik dan munafik malah hebat memperkudakan orang lain untuk di jadikan batu alas kaki untuk dia mencapai cita-citanya. Jangan pelik lah sangat mamak karala ni memang begitu... sembang berdegar-degar kutuk semua bagai sampai promo suruh rakyat turun bersih 5.0 hari ni... rupa-rupanya dia hilang ke luar negara hehehehe....

Kepada macai sekalian inilah rupa dan perangai mamak karala yang sebenar... kau jilatlah pungkok dia puas mana pun akhirnya korang hanya alat untuk dia mencapai cita-cita untuk berkuasa dengan membonekakan pemimpin sedia ada serta mahu Mukhriz si BOBOI menjadi PM...

Ingat kah anda pada memali... dia keluar negara dan remote dari jauh... bila jadi peristiwa hitam memali... mudah ja sila tanya menteri KDN masa itu... dia cuci tangan... enjoy di luar negara... samalah dengan bersih 5.0 ni... beria suruh turun... lepastu lesap remote dari jauh supaya tak disalahkan... kau nak sokong dan bekorban lagi demi manusia munafik macam ni????

moga semua beringat dan jauhi BERSIH 5.0 ni... hentikanlah sokong group tajaan pembangkang durjana yang secara klasik terlibat dengan pluralisme, liberalisme, sosialisme dan mendokong LGBT... ingat TRAIKH HARI INI

19 November 1985 - PERISTIWA MEMALI
19 November 2016 - tak mahu terjadi PERISTIWA BERSIH 5.0


Thursday, November 17, 2016

DIKUASAI DAP NEGERI PULAU PINANG BOROS DEFISIT 6 TAHUN BERTURUT DAN BAJET MELONJAK 377% DARI TAHUN 2008 KETIKA DI BAWAH KERAJAAN BN


Despite DAP's frequent accusation that the Federal Govt is overspending and "boros", the reverse is actually true.



The DAP Penang Govt's spending in 2017 is almost five times the amount  (or a jump of 377%) of the last budget by the BN Penang Govt in 2008.

Since the Penang Govt's operating revenue has remained flat, this big increase in spending is funded by ever increasing sale of limited state assets such as stake in companies (Pulau Jerejak), sale of land (too numerous to mention) and sale of land reclamation rights (the Gurney drive project and the South Island 4000 acres reclamation).


During the same period, the Federal Govt's operating expenditure grew only 30.2% as the Federal Govt has continued to reduce its budget deficit every year towards its goal of a balanced and sustainable budget.

BARISAN NASIONAL STRATEGIC COMMUNICATIONS TEAM,
PUTRAJAYA

16 NOV 2016

Baca Snapshot 2016 untuk fahami ketirisan dari perbelanjaan rojek kerajaan DAP Penang yang gagal: 

http://snapshot2016.blogspot.com/2016/11/dahlah-boros-banyak-ketirisan-dari.html

Monday, November 14, 2016

RAKYAT PULAU PINANG HARUS BANGGA DIPIMPIN KETUA MENTERI PEMBOHONG DAN PENIPU SERTA DIDAKWA RASUAH

Kalau memang sang penipu dan pembohong jadilah orang besar berjawatan dan berpangkat sampai Ketua Menteri sekali akan akhirnya tetap MENIPU dan BERBOHONG... 

Yang paling mendapat kesan paling BEST adalah orang yang percaya sampai menyokong dan menaikkan PENIPU dan PEMBOHONG ni sampai jadi KETUA MENTERI iaitu Rakyat PULAU PINANG!!!

Tak apalah mungkin Rakyat Pulau Pinang BANGGA ketua menteri mereka kaki PEMBOHONG PENIPU dan SPIN malah didakwa Rasuah "banglo murah tak ada swimming pool"... silakan undi ladi DAPiggy...

ARTIKEL

Kenyataan Ketua Menteri P.Pinang, Lim Guan Eng, yang mendakwa dia dan Ketua Polis Negara telah mengadakan sesi perbincang mengenai penubuhan Badan Peronda Sukarela (BPS), akhirnya memakan diri apabila ianya terbukti palsu.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar ketika dihubungi oleh pihak media memberitahu bahawa dia langsung tidak pernah membincangkan perkara berkenaan dengan Guan Eng seperti mana yang telah didakwa oleh Ketua Menteri itu.

Malah Khalid juga turut menegaskan bahawa dia langsung tidak pernah berjumpa dengan Setiausaha Agung DAP tersebut bagi berbincang mengenai perkara berkenaan, apa tah lagi memberikan kebenaran untuk menubuhkan pasukan tersebut.

Jika perkara yang membabitkan keselamatan rakyat sebegini pun sanggup dijadikan bahan modal Politik Murahan oleh Guan Eng, entah apa lagi yang telah dibohonginya sepanjang 2 penggal dia memerintah Pulau Pinang selama hari ini?

Sebagai rekod, ini bukan kali pertama pemimpin tertinggi DAPigs berkenaan bercakap bohong kepada rakyat dan juga membuat kenyataan yang berputar - belit didalam media. Malah Si Guan Eng tu dah banyak kali mengulangi sikap yang sama.

Guan Eng sebelum ini pernah berbohong kepada rakyat apabila menuduh SDO Pulau Pinang yang didakwa tidak menyediakan kerusi khas untuk dia duduk semasa Majlis Naik Taraf Perkhidmatan Bukit Bendera pada tahun 2009.

Ekoran tindakan tersebut mula mendapat perhatian dan komen negatif dari orang ramai, Guan Eng bertindak memfailkan saman terhadap akhbar Utusan yang didakwanya menabur fitnah kerana tiada bukti dia berkata sedemikian sewaktu majlis terbabit.

Pokok pangkalnya, Si Guan Eng ni bukan la seorang pemimpin yang benar - benar telus sepertimana yang didakwa selama hari ini. Sebaliknya, Si Guan Eng ni hanya sekadar pandai membangkitkan spekulasi dan memberi gambaran songsang semata - mata untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dirinya sendiri!!!
 

MAHARAJA FITNAH RAFIZI RAMLI PONDAN BAKAL DIPENJARA 18 BULAN CIPTA REKOD 2016 INI SAJA 4 KALI SABIT BERSALAH

Kita menjangkakan Rafizi Ramli bakal memohon keistimewaan khas untuk dipenjarakan di Penjara Sungai Buloh bagi membolehkan dia menuntut JURUS peringkat TAHAP DEWA DEWI dengan mahaguru mentor beliau ANUwar BERAHIm... 

https://3.bp.blogspot.com/-ZmyJmRlV0_A/WCkvR23G0CI/AAAAAAABlMI/1nPzRuYiHxwexEQL6p-L8QRN8Xpzs64OgCLcB/s1600/IMG-20161113-WA0033.jpg

Dipercayai sejak di MCKK lagi sotong pondan gigih berguru bagi mengikut jejak mahaguru mentor beliau... dan dipercayai Sotong Pondan Lapiji sengaja BERGURAU dengan menabur pelbagai fitnah agar dipenjara lantas membuka peluang untuk beliau MENERUSKAN PERGURUAN yang tersekat akibat mahaguru mentor beliau dipenjarakan akibat melibat dubur pembancuh kopi upahan....

Antara gurauan yang memecah rekod 4 kali disabitkan bersalah tahun 2016 ini ialah...fitnah serangan gereja, fitnah NFC, Anjur Blackout dan pendedahan dokumen sulit dibawah OSA... belum ada ahli parlimen setanding beliau dan rekod ini bakal dipertahankan bagi tempoh yang agak lama....



ARTIKEL


Setiausaha Agung PKR yang juga Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli didapati bersalah melanggar Akta Rahsia Rasmi (OSA) hari ini dan menjatuhkan hukuman penjara 18 bulan ke atasnya. Berdasarkan kertas pertuduhan Rafizi didakwa memiliki secara salah halaman 98 laporan Ketua Audit Negara berkaitan 1MDB. Justeru beliau didakwa melanggar Seksyen 8(1)(c)(iii) OSA 1972. 

Rafizi juga dituduh mengedarkan dokumen sulit tanpa kebenaran di lobi parlimen pada 28/03/2016 dan beliau didakwa melanggar Seksyen 8(1)(e)(iv) akta yang sama. Bagaimanapun, mahkamah kemudian membenarkan penangguhan bagi membolehkan pihak pembelaan memfailkan rayuan di peringkat yang lebih tinggi.


Mengikut Perlembagaan Persekutuan beliau masih kekal sebagai Ahli Parlimen Pandan.  Berdasarkan peruntukan di bawah Perkara 48 (4) (b) Perlembagaan Persekutuan beliau berhak untuk merayu terhadap keputusan itu. Oleh yang demikian kerusi yang disandang oleh beliau tidak akan menjadi kosong dan kedudukan beliau akan kekal seperti sedia ada sehinggalah proses rayuan di bawah Perlembagaan Persekutuan selesai sepenuhnya.


Perlu diingat Rafizi Ramli tidak dijatuhi hukuman kerana "mendedahkan skandal besar kesalahan 1MDB" seperti apa yang Pakatan Pembangkang katakan, namun kerana mendedahkan satu halaman dalam Laporan Ketua Audit Negara 1MDB yang sudah dibaca oleh 4 Ahli Parlimen Pakatan termasuk Tony Pua.

Rafizi Ramli telah mendedahkan dokumen OSA bahawa Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) mempunyai hubungan dengan 1MDB tetapi belum dibayar sepenuhnya. Seperti yang kita sedia maklum, LTAT diberikan kontrak oleh 1MDB untuk menggerakkan Pengkalan Udara Sungai Besi dan untuk membangunkan 8 penggantian pengkalan tentera.

Dalam mana-mana kes, LTAT tidak hilang sebarang wang dan akan dibayar sepenuhnya oleh konsortium Keretapi IWH-China yang telah mengambil pemilikan 60% daripada projek Bandar Malaysia.

LTAT langsung tidak rugi dan sebenarnya, malah telah membuat keuntungan dan akan terus mengaut keuntungan dari kerja-kerja pembinaan pengkalan tentera dan daripada kontrak untuk menggerakkan Pangkalan Udara Sungai Besi.

Pendedahan maklumat OSA oleh Rafizi Ramli adalah kerja sia-sia. Tiada penyelewengan yang dibongkarkan, tiada salah laku atau tiada kerugian yang dialami oleh mana-mana pihak. Rafizi Ramli sebenarnya sengaja menempah tiket percutian ke Sungai Buloh. Mungkin rindu untuk bersama dengan idolanya di sana

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.