Tuesday, February 3, 2009

ANWAR NAK MEMBENTUK MALAYSIA BARU : BENTUK ANAK DULU

Salam Perjuangan...

Sesungguhnya Anwar Brahim mahu mengubah keseluruhan lanskap Malaysia dari politik... pengertian demokrasi... Pengertian ISLAM hinggakan pemikiran kita mahu dibetulkannya... tapi berjayakah dia mendidik anak nya sendiri... pemberontakan berlaku dalam keluarganya sendiri... masr kita lihat sama ada sumber ini tepat renung dan fikirkan... malas aku nak campurtangan rumah tangga orang.... he he he


Gambar-gambar di bawah ini diambil dari link berikut.




Ihsan Kini Minum Pula sumber di sini



Gambar yang bertanda bulat adalah Ihsan bin Anwar. Anak kepada Anwar Ibrahim (Pemimpin De Facto PKR, Ketua Pembangkang).



Gambar Ihsan (yang bertanda bulat) sedang berparti dengan rakan-rakannya. Sila renung betul-betul tin yang berwarna biru di atas meja parti itu. Apakah jenis minuman itu?



Gambar Ihsan sedang menghisap sisha. Dulu Ihsan bukan seorang perokok, mengapa Ihsan jadi begitu? Apakah ada faktor-faktor penyebab yang lain?



Ihsan juga turut berkawan dengan lelaki-lelaki yang memakai subang. Lihat di gambar, ada dua orang rakan Ihsan yang memakai subang di telinga. Apakah simbolik subang satu di telinga? Gambar Ihsan yang memakai baju hitam bersama dengan rakannyayang menyelitkan sepuntung rokok di telinga.



Gambar Ihsan sedang makan di Mc Donald. Siapa gadis-gadis di sebelahnya?


Ihsan, paling kanan di hadapan, satu-satu anak lelaki Anwar. Sejak laporan bekas pembantu sulit Anwar, Saiful Bukhari, Ihsan dikatakan telah desak ayahnya menafikan dakwaaan tersebut dengan bersumpah, tetapi Anwar enggan. Ini membuatkan Ihsan kecewa dan tidak hadir dalam semua acara penting politik ayahnya (baca sini) .



Apakah kerana kecewa Ihsan berubah sikap? Reformasi tahun 1998, Azizah dan keluarga begitu bersemangat. Anak lelaki Anwar, di belakang adalah Ihsan. Tetapi tahun 2008, Azizah semacam lemah semangat, Izzah sentiasa risau dan Ihsan menyepikan diri. Ada percanggahan pendapat di kalangan anak-anak Anwar. Apakah ini kerana mereka semua telah besar dan boleh berfikir secara rasional? Izzah juga pernah mahu menampar Ihsan kerana mencabar ayahnya untuk bersumpah. Jika Ihsan berubah sikap, tentunya Wan Azizah yang merana menanggung akibatnya. Salah siapa Ihsan jadi begitu?



Pada sidang akhbar yang dibuat oleh Anwar berhubung isu liwat yang dilaporkan oleh Saiful Bukhari, Ihsan tidak hadir sama. Paling ketara ialah wajah Nurul Izzah yang sugul dan runsing. Seolah menyembunyikan sesuatu, kebiasaaanya Izzah sentiasa tersenyum dan tenang. Apakah Izzah gelisah tentang apa yang berlaku pada Ihsan? Moga suatu hari Ihsan akan kembali menjadi seorang yang berguna. Amin.

1 comment:

budakbalun said...

errr.. bila nak tempek gamba anak Nazri aziz? lagi perghhh!!!

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.