Thursday, February 5, 2009

APA KATA KENYATAAN ANWAR : KERAJAAN PERAK TUMBANG

Salam Perjuangan...

Anwar terus bermain retorik kosong bagi menegakkan benang yang basah... biasalah anwar jaguh dalam menimbulkan provokasi dan usaha mempengaruhi minda rakyat... benda tak betul pun akan jadi betul dan juga sebaliknya penangan insan munafik Anwar Brahim ni... Kita tengok kenyataan anwar berkaitan Keruntuhan Kerajaan Pakatan Rakyat Perak yang boleh dirujuk sumber dibawah bersama komen rakan penulis...

Betul ke ni??? Pakatan Rakyat Perak Tumbang... Alamak Fail-Fail Sulit tu macam mana Kantoi nanti...

Sumber Malaysia Kini 5/2/2009 - Perhimpunan sokong MB Perak

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, perhimpunan itu juga bertujuan untuk memberi penjelasan secara terus kepada rakyat berhubung isu-isu yang berlalu di Perak. - Nak Jelas apa lagi? macam-macam isu kontroversi timbul di Perak... kebanyakan isu adalah mengambil hak Melayu dan beri pada cina... kemudian memeprndahkan agama Islam dengan cara licik dan tersusun idea sapa? Mastermind DAP menggunakan Nizar Lembu sebagai boneka DAP... kita nak kekalkan kerajaan macam ni memerintah lagi ke?


Kurang Ajar BN berani kau tarik ADUN PKR... aku acah-acah aje lah nak tarik MP BN... Pulang balik tau!!!

"Kamu (BN) bercakap tentang demokrasi, tetapi kamu tidak berani untuk berhadapan dengan rakyat."Kamu kalah di Permatang Pauh, Kuala Terengganu dan kamu takut untuk kalah lagi," katanya dalam sidang akhbar selepas mempengerusi satu mesyuarat di ibupejabat PKR di ibunegara malam tadi. - Anwar minta adakan pilihan raya atas alasan apa? fikir dan fahami undang-undang atas alasan apa? 3 ADUN yg lompat adalah sah masih ADUN... masih ada kumpulan perikatan iaitu BN yang mampu membentuk kerusi majoriti mudah untuk memerintah dengan sah... situasi sekarang bukan majoriti ADUN keluar parti beramai-ramai jadi bebas yg memungkinkan perpecahan besar yg akhirnya memerlukan pilihan raya semua dengan pembentukan gabungan-gabungan baru... adalah menjadi hak kumpulan yang memiliki majoriti sokongan ADUN mengemukakan seorang calon kepada DYMM Sultan Perak untuk dilantik sebagai MB seterusnya membentuk sebuah kerajaan dengan perkenan Sultan. Sultan juga memiliki kuasa pemutus sama ada mahu membubarkan ADUN atau tidak dan berhak melantik MB yang dirasakan mendapat kepercayaan & sokongan majoriti ADUN. Anwar tak faham atau buat buat tak faham???

Sebelum ini, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengumumkan bahawa Barisan Nasional (BN) Perak cukup majoriti untuk membentuk kerajaan baru selepas empat lagi ahli dewan undangan negeri (Adun) menyokongnya secara terbuka.Timbalan perdana menteri berkata, dua bekas Adun PKR - Jamaluddin Mohd Radzi (Behrang) dan Mohd Osman Jailu (Changkat Jering) telah bersetuju menyokong pembentukan kerajaan BN itu.'Situasi tidak menentu'Kata Najib, begitu juga dengan Adun Jelapang, Hee Yit Foong yang keluar DAP hari ini. Ketiga-tiganya kini sebagai wakil rakyat bebas.Manakala Adun Bota, Datuk Nasarudin Hashim - yang mengumumkan melompat kepada PKR selama 10 hari - kembali semula kepada Umno dan memberi sokongan kepada kerajaan BN negeri.

He he he... ohh lupa lah dulu pun aku ada buat camtu kat Sabah... dah tua lupe....

Mengulas lanjut mengenainya, Anwar berkata, PKR dan Pakatan berpandangan bahawa "kita harus tunduk kepada kehendak rakyat"."Kita mesti bertegas dalam isu ini, kembalikan kuasa kepada rakyat, terutama dalam situasi yang tidak menentu di Perak."Cara mengugut, membeli dan melarikan Adun tidak boleh dipertahankan," tegasnya. Mengenai kenyataan Najib bahawa BN sudah mampu memerintah Perak, Anwar membidas timbalan perdana menteri itu sebagai tidak bertanggungjawab - Ada bukti ke BN membuat cara-cara yg dinyatakan Anwar... ini boleh saman Anwar 20 Juta sebab buat fitnah pada BN... setahu saya ADUN berkenaan sendiri yang mahu bertemu TPM untuk berbincang kemungkinan bekerja sama atas alasan bosan pergolakan dalaman dalam Pakatan Rakyat Perak... Hasilnya persetujuan bersama BN yg meruntuhkan Kerajaan PR Perak... Takkan ANWAR tak ingat... Anwar jugalah menggunakan taktik mengugut, membeli dan melarikan Adun waktu menjatuhkan kerajaan Sabah dibawah pimpinan PAIRIN KITINGAN suatu ketika dahulu... itu lagi teruk 2 minggu sahaja kerajaan pairin bertahan... Anwar dengan pelbagai taktik meranapkan demokrasi di SABAH sampai ada yg kata lepas jumpa Anwar boleh dapat 2-3 Briefcase... BN tak pernah buat apa yg ini Anwar buat sebab buktinya 10 bulan PR memerintah kalau BN buat mungkin tak sampai seminggu dah jahanam kerajaan PR ini.... 10 bulan kita bagi apa yg PR buat selain menjahanamkan ISLAM & Melayu??? Habis kalau Anwar buat baik lah... contoh usaha membeli Ahli PArlimen BN sampai kejar ke TAIWAN... Orang lain buat Tak bertanggungjawab... Apa punya munafik Anwar ni... JAWAB?

Jangan bagi tau saya bohong tau... yang penting matlamat nak dapat kuasa tu... jalan tak penting... ingat ya semua pesanan Pak Sheikh

Ditanya mengenai kemasukan Nasarudin ke dalam PKR, Anwar berkata: "Dia datang dengan rela, saya tak jemput dia, dia datang sendiri ke rumah saya dengan isterinya. Dia bersetuju untuk bersama PKR." Dia tengok BN telah rosak. Umno sudah hilang idealisme perjuangan dan rosak sebagai sebuah parti," katanya .'Kembali kepada rakyat' Menurut Anwar lagi, Nasarudin turut menyatakan bahawa beliau telah hilang keyakinan terhadap Najib. - Itu hak Nasaruddin lah dulu dia lompat tinggalkan UMNO mungkin rasa UMNO dah buruk sangat dah... bila masuk PKR tengok-tengok masyaALLAH lagi 100 kali buruk... jadi apa salah dia masuk semula UMNO lagipun pemimpin UMNO memang nak pujuk dia balik... itu hak individu dan kebebasan berpersatuan. Abis kalau Anwar baik sangatlah macam Nabi takkan Ezam - insan yang menggerakkan Reformasi suatu masa dahulu, org kuat Anwar yg mengharungi 1001 kesusahan untuk membela dan akhirnya berjaya membebaskan Anwar meninggalkan dia... Dato' Nalla Karrupan, Dr Chandra dan banyak lagi semua tinggalkan Anwar kenapa??? hipotesisnya boleh kita katakan sebab ANWAR dah Rosak.. PKR dah rosak dan tidak membawa intipati perjuangan awal... sebab yang ada sekarang sebuah perjuangan demi mendapatkan kuasa... itu sahaja betul tak???

Anwar yang juga ahli Parlimen Permatang Pauh menyifatkan alasan Jamaluddin dan Osman bahawa mereka bercuti sakit adalah sebagai satu pembohongan. "Kenapa tidak memberitahu keluarga, pimpinan parti, menteri besar atau speaker. Kamu adalah exco, orang dijalanan pun tahu itu tanggungjawab awak," katanya. - Dah nama perjumpaan dan perbincangan sulit takkan nak bagi tahu semua orang... apa lembu Anwar ni org dijalanan pun tahu sulit maksudnya rahsia... MC ADUN tu kan ada dipejabat suka hati bapak dia nak pergi mana... lagi satu kalau bagi tahu anak bini saudara mara... boleh ke dia org simpan rahsia??? entah-entah kalau bagi tau Pak Sheikh guna CIA culik anak bini mereka dan ugut balik jangan tinggalkan PKR... kan bahaya tu... biarlah semua confirm baru umumkan... bukan macam Anwar terlampau banyak buat pengumuman kosong contoh dari bulan Mac tahun lepas janji tawan putrajaya sampai sekarang abuk pun tak ada... belum masuk janji-janji manis mu yg bermacam-macam... itulah wajah sebenar Anwar... nak sokong dia lagi?



Bantu aku dapatkan kuasa tau di Malaysia... habuan besar menanti anda... Percaya lah

Sehubungan itu, Anwar menggesa supaya kembali kepada rakyat untuk mendapatkan mandat baru daripada mereka. "Serahkan kepada rakyat, biar rakyat tentukan, sekiranya BN berhak memerintah, maka biarkanlah "Tapi saya yakin, kita akan mendapat majoriti yang lebih besar," tegas Anwar. - Persolannya sekarang tiada sebab nak buat pilihanraya semua... kuasa ada pada sultan perak... Anwar siapa??? apa power dia ke dia??? selain disokong CIA dan Amerika... Keturunan penyamun adalah sebab waktu jadi TPM & Menteri kewangan peh! berpuluh Billion dia telan & sapu atas nama kroni-kroni dia... betul tak? kalau berani jawab lah... Kalau pulangkan pada rakyat pun nescaya BN akan memerintah sebab org melayu perak dah meluat pada Pakatan Rakyat yang dah Gadaikan Hak melayu dan Islam pada DAP & Cina... tapi org cina pulak akan memberikan sokongan solid pada DAP sebab suka dapat macam-macam dengan merampas hak melayu... akhirnya walau menang tapi dengan majoriti tipis sekali yang memungkinkan berlaku rusukan kaum sebab Melayu vs Cina... anwar memang nak ini berlaku sebab nanti dia boleh minta tolong Bestfriend dia Amerika dan Singapura untuk campur tangan... waktu tu 13 Mei sure jadi dan geng sungai manik, selempang merah, pekida dan banyak lagi akan aktif bergerak... takut pupus kaum cina di perak dan seluruh negara nanti... Kita kena fikri panjang mahu ke tu semua berlaku... tak payahlah... kalau nak korbankan dan bahayakan naya 26 juta rakyat Malaysia demi seorang insan munafik bernama Anwar baik lupakan...


Tabik Pada UMNO dan BN... tahu-tahu terus jadi je... tak macam aku cakap je lebih, sekali lagi TABIK!!!

Apapun Anwar... tak guna pandai cakap berdegar-degar tapi sebenarnya tin kosong... baik jadi resmi padi makin tunduk makin berisi seperti yang telah BN Perak tunjukkan... Terbukti kini Allah akan bersama pihak yang benar dan janji Allah itu pastinya benar yang mana Agama ISLAM itu akan tetap terpelihara hingga akhir zaman nanti walau pelbagai cubaan meratah rakus kesucian agama ALLAH ini....

Oklah... betul dah cara BN & UMNO tu... kita terima Kerajaan Pakatan Rakyat Runtuh di Perak.... Saya menyesal memecah belahkan masyarakat... Aku Insaf... Amin moga Allah beri hidayah pada Saudar Anwar Brahim..



No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.