Wednesday, February 4, 2009

TERESA MENYALAK : SOKONG PERKATAAN ALLAH DALAM BIBLE



Salam Perjuangan

Teresa Cock tidak insaf dan kini mahu menegakkan perjuangan meletakkan Kaliah Suci ALLAH dalam Bible... tindakan BANGSAT ini mencerminkan wajah sebanar MP DAP yang penuh licik mahu mengganggu gugat ISLAM... Terima kasih Kepada Arinizam Ibrahim dari Blog Angin Perubahan atas maklumat - maklumat yang menggegarkan yang boleh dirujuk di SINI. Berdoalah... moga Allah membantu kita semua menghadapi GOLONGAN KAFIR HARBI INI... AMIN


Petikan dari Blog Angin Perubahan

Pada 2 Januari 2009, Teresa Kok (Ahli Parlimen Seputeh DAP) menyatakan "Home Ministry Hijacks Allah Decision" dalam blognya. Sila baca di sini. Mengapa Teresa Kok beriya-iya benar mahu mempertahankan tindakan Herald Catholic untuk menggunakan kalimah Allah dalam edisi bahasa melayunya? Pemimpin-pemimpin Melayu dalam Pakatan Rakyat harus menegur Teresa Kok berhubung isu ini. Bernard Dompok (Menteri Di Jabatan Perdana Menteri) juga harus diperjelaskan oleh pemimpin Melayu dalam Barisan Nasional agar jangan terlalu mudah membuat sesuatu keputusan tanpa mengambil kira sensitiviti umat Islam.

"Sejak generasi rakyat Malaysia membesar menggunakan Bahasa Malaysia sebagai medium komunikasi, beliau melihat tiada sebab mengapa penganut Kristian Malaysia tidak boleh menggunakan istilah Bahasa Arab untuk Tuhan- ‘Allah’ dalam ritual mereka." kata Anwar Ibrahim (Ketua Pembangkang) di hadapan 100 tetamu yang terdiri dari orang-orang Kristian dan Islam di dalam sebuah forum yang ditaja bersama oleh Victorian Council of Churches, The Islamic Concil of Victoria, The Centre for Dialogue di La Trobe University dan juga Bandar Darebin, mengenai "Dialog Peradaban". (Rujuk Sini). Sebagai seorang Islam, anda nilaikanlah sendiri adakah wajar kata-kata Anwar Ibrahim tersebut.

Tindakan Herald Catholic untuk menggunakan nama Allah SWT dalam edisi terbitan Bahasa Melayunya adalah satu tindakan yang amat biadap dan tidak menghormati Islam sebagai agama rasmi negara. Penggunaan nama Allah SWT boleh mengelirukan ramai penganut Islam terutamanya yang masih kecil dan muda remaja. Jangan cuba memprovokasi dan mencabar kesabaran umat Islam. Jangan mempersendakan nama Allah SWT di negara ini. Tindakan sewajarnya harus diambil terhadap penerbit Herald Catholic dan mereka yang menyokong usaha penggunaan nama Allah dalam Herald Catholic.

1 comment:

Anonymous said...

Memang kafir harbi perlu diperangi. Dalam konteks negara, adat dan peraturan kita, negara berhak menetapkan perkataan Allah hanya untuk Islam. Islam agama rasmi negara.

Ketetapan ini perlu dan boleh dipertahankan. Puak kafir jangan sesekali nak biadap. Kalau nak tuntut juga, kita tuntut hapuskan sekolah jenis kebangsaan Cina dan Tamil kerana ia jelas perkauman...tidak baik untuk perpaduan bangsa negara. Tokong dan kuil pun dihapuskan kerana ia tidak bertaraf rasmi agamanya.

Begitu juga bahasa Mandarin atau Tamil perlu dihapuskan kerana rakyat Malaysia hanya ada satu bahasa kebangsaan, bahasa Melayu.

Sedarilah wahai kaum Cina dan India di negara ini bahawa kamu dah jadi orang Malaysia dan bukan lagi orang negara China atau orang negara India.

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.