Friday, October 22, 2010

CHUA SOI LEK MABUK! NAK BINCANG APA LAGI?



Salam Perjuangan,

Menonton TV3 malam tadi membuatkan penulis menyirap jugak tengok muka "poyo" dan "bangang" Chua Soi Lek kata "jika perlu dibincang sekalipun, ia harus dilakukan secara tertutup kerana mempunyai sensitiviti tertentu."


Ini apa cerita??? Presiden UMNO baru lepas terangkan kedudukan dan Hak Melayu serta peringatkan jangan pertikai perlembagaan... apa Chua Soi Lek bodoh dan tak sekolah ke tak faham bahasa melayu... takkan nak kena penampar jepun baru faham... Ini dah terang-terangan pertikaikan realiti sebenar, Perlembagaan dan yang penting ucapan Presiden UMNO yang baru saja dia dengar...
Inilah dia Cina Lancau! Bodoh punya cina!

Jangan pertikai Perlembagaan


Aksi Najib Tun Razak sewaktu menerima hadiah lukisan daripada Shafie Apdal pada majlis Makan Malam Perhimpunan Agung UMNO 2010 di Pusat Dagangan Dunia Putra, semalam.

KUALA LUMPUR 21 Okt. – Pemimpin parti-parti komponen Barisan Nasional (BN) sependapat bahawa Perlembagaan Persekutuan yang merangkumi hak istimewa orang Melayu dan bumiputera di negara ini tidak boleh dipertikaikan oleh mana- mana pihak.

Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek berkata, jika perlu dibincang sekalipun, ia harus dilakukan secara tertutup kerana mempunyai sensitiviti tertentu.

“Terdapat golongan muda di negara ini yang mahu diberi peluang membahaskan beberapa perkara di dalamnya (Perlembagaan). Namun, kita harus pegang peringatan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang mahukan semua parti komponen BN menjaga hak-hak kaum lain seperti yang termaktub di dalam Perlembagaan negara,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika mengulas ucapan perasmian Presiden UMNO pada Perhimpunan Agung UMNO Ke-61 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Presiden Gerakan, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon pula berkata, Perlembagaan Persekutuan adalah seimbang kerana ia merangkumi hak-hak setiap kaum di negara ini.

“Ia telah dipersetujui sejak dari dulu lagi dan tidak seharusnya dipertikaikan. Setiap kaum berkongsi masa hadapan negara dan seperti kata Perdana Menteri, kita perlu memandang Perlembagaan negara berdasarkan gagasan 1Malaysia,” jelasnya.

Dalam pada itu, Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP), Datuk M. Kayveas berkata, soal Perlembagaan negara terutama melibatkan hak-hak kaum tertentu bukan satu perkara yang boleh dipinda sewenang-wenangnya.

“Orang selalu mahu kita buat pindaan tetapi sebenarnya ada beberapa peruntukan undang-undang yang perlu kita ikut sebelum membuat pindaan seperti memerlukan sokongan Majlis Raja-Raja,” katanya.

Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu pula berkata, peringatan Perdana Menteri yang juga Pengerusi BN itu harus dianggap sebagai nasihat untuk diikuti oleh parti-parti komponen BN.

“Beliau memberi inspirasi dan semangat baru untuk kita semua bekerja dengan lebih kuat. Pada masa sama ia juga menunjukkan kepada pembangkang bahawa BN masih kuat dan akan terus relevan untuk memperjuangkan hak rakyat di negara ini,” katanya.

2 comments:

Melayu Kacuk said...

aku tak faham pendekatan MCA memang celaka! mereka tiru DAP dengan perjuangkan untuk menegakkan hak yang sepatutnya tidak diperolehi kaum cina sebab menhakis hak melayu... kenapa mereka tak guna pendekatan berterus terang, benar, tepat dan realistik... masih ikut rentak DAP yang berpolitik menggunakan taktik sentimen, pembohongan dan angan-angan...

atau sebenarnya DAP dan MCA serta Gerakan sudah pakat dibelakang utnuk tekan kerajaan dan usir melayu???

jelas jgn percaya cina! mereka buak kaum yang ikhlas....

Anonymous said...

sudah terang lagi bersuluh, orang kata jangan jangan la yg dok pertikaikan lagi apa hal

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.