Tuesday, October 19, 2010

PULAU PINANG : TANAH KENA RAMPAS LAGI JADI REPUBLIK LAH PENANG

Lim Guan Eng Nak Tukar Pulau Pinang Jadi “Republik”..!!


Dianggarkan 100 penduduk Kampung Genting, Balik Pulau, Pulau Pinang, telah dilaporkan mengadakan perhimpunan rakyat bagi membantah cadangan Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Pulau Pinang untuk mengambil tanah seluas 40 hektar di kampung itu bagi tujuan membina sebuah IPT di bawah Kerajaan Guan Eng itu. Menurut penduduk, mereka adalah merupakan penduduk asal yang menetap di kampung tersebut sejak zaman berzaman.

Seorang warga emas yang berumur 65 tahun dari kampung berkenaan, Pakcik Ismail Sulaiman menyatakan bahawa dia sudah menetap di kampung tersebut sejak zaman nenek moyangnya. Dan dilaporkan bahawa semua penduduk kampung yang terlibat dengan pengambilan tanah oleh anak lelaki Lim Kit Siang ini menegaskan bahawa mereka akan mempertahankan hak dan tidak akan berganjak dengan paksaan “Khalifah” Kafir Harbi pertama PAS ini. Mereka akan terus membantah sehingga ke penghujung nyawa..!! Begitulah tekad penduduk Kampung Genting yang rata-ratanya berbangsa Melayu dan beragama Islam.

Nampaknya Guan Eng benar-benar mencari geruh..!! Apa yang dicanang selama ini oleh Pakatan Rakyat sebagai “membela nasib rakyat” hanyalah palsu semata-mata. Tempat tinggal rakyat yang menjadi keperluan asas bagi kehidupan manusia telah dinafikan begitu sahaja tanpa sebarang kompromi. Nyata sekali “Khalifah” pujaan PAS ini tidak berperi kemanusiaan, sebaliknya lebih bersifat kebinatangan..!! Ternyata Guan Eng yang sememangnya chauvinis & racist ini begitu nyata sekali kezalimannya terhadap rakyat Pulau Pinang.

Sedang permasalahan penduduk Kampung Buah Pala masih lagi belum selesai, timbul pula kezaliman Guan Eng terhadap rakyat Pulau Pinang. Kalau sebelum ini masyarakat India yang menjadi mangsa “kurang ajar” Guan Eng, kini tiba pula giliran masyarakat Melayu di Balik Pulau. Secara bergilir-gilir kedua-dua bangsa majoriti di Malaysia ini dianiayai oleh Guan Eng.

Kenapa Guan Eng tidak berani menzalimi bangsanya sendiri..?? Malah bangsa Cina begitu “selesa” dengan keutamaan yang diberikan oleh Guan Eng kepada mereka. Bangsa Cina Gerakan dan MCA di Pulau Pinang sendiri seakan-akan terpesona dengan “kemurahan hati” Guan Eng kepada bangsa mereka. Tidak hairanlah MCA dan Gerakan di Pulau Pinang bagaikan tidak pernah membuat bantahan atau “menyerang” kepimpinan Guan Eng..!!

Beratus ribu tan pasir diangkut untuk menambak tanah persisiran pantai untuk dibuat kawasan perumahan mewah dan kompleks membeli belah yang besar di Pulau Pinang. Siapa yang berupaya membeli rumah-rumah mewah di Tanjung Bungah, Batu Feringghi dan Teluk Bahang ini..?? Siapa yang mampu membeli premis perniagaan atau menyewa lot-lot kedai yang begitu mahal harganya di Pulau Pinang itu..?? Tentunya tidak lain tidak bukan, bangsa Cina yang menguasai ekonomi di Pulau Mutiara tersebut.

Bagaimana pula dengan nasib Melayu dan India di Pulau Pinang..?? Sudahlah dipinggirkan di dalam saingan ekonomi setempat, di”usir” pula dari tanah tumpah mereka. Tanah kelahiran mereka itu dinafikan hak miliknya dan Guan Eng bagaikan gembira tersenyum puas dengan tindakannya itu. Itukah agenda pemimpin “Pakatan untuk Rakyat”..??

Bukanlah penulis cuba meniupkan sentimen perkauman di dalam artikel ini. Namun apa yang penulis pasti, Guan Eng sendiri yang mempunyai agenda perkauman yang tersembunyi dan dizahirkan dengan dasar-dasar kerajaan negeri pimpinannya. Padanlah Lim Kit Siang dan anaknya di”tolak” dan di”usir” keluar dari Melaka dan anak beranak ini terpaksa membuang diri ke Pulau Pinang untuk bertanding dan meneruskan survival politik mereka.

“Azab” yang terpaksa ditanggung oleh penduduk Pulau Pinang di atas kezaliman dasar Guan Eng ini amat memeritkan. Kampung sendiri “tergadai”. Walaupun pengambilan tanah tersebut bertujuan untuk mendirikan sebuah IPT di bawah Kerajaan Negeri, perlukah di”usik” kawasan tempat tinggal rakyat..?? Kenapa perlu IPT tersebut didirikan di kawasan perumahan rakyat..?? Mengapa perlu di”liwat” kampung-kampung penempatan awal penduduk Melayu Pulau Pinang..?? Setahu penulis, banyak lagi tanah-tanah di Seberang Jaya dan Seberang Perai yang boleh didirikan IPT tersebut. Mengapa rakyat juga yang menjadi mangsa..??

Penulis tidak menolak jika ada telahan yang mengatakan bahawa Guan Eng cuba me”republik”kan negeri Pulau Pinang. Seperti Singapura yang pada awalnya adalah sebahagian dari Gugusan Kepulauan Melayu yang ditukarkan Lee Kuan Yew menjadi sebuah negara “republic of little Shanghai”, tidak mustahil Guan Eng juga mempunyai cita-cita yang sama. Bukankah DAP itu adalah “jelmaan PAP” di Singapura..?? Tidak mustahil jika Guan Eng akan menuntut Pulau Pinang menjadi “republic of little Kowloon”..!! Semua ini tidak mustahil. Namun, apakah rakyat Pulau Pinang sedar tentang perkara ini..??

Lihat pemimpin kamu wahai penduduk Pulau Pinang..!! Tidak kira sama ada rakyat dari UMNO, PAS, PKR mahupun rakyat “atas pagar”, lihatlah kezaliman, pembohongan, penipuan, pengkhianatan dan agenda busuk Guan Eng ini di negeri tuan puan semua. Betapa rakyat teraniaya dibawah kepimpinan Pakatan Rakyat Pulau Pinang, nasibnya begitu hampir dengan nasib rakyat di Singapura yang di”anak tiri”kan keseimbangan sosio-politik dan sosio-ekonominya.

Lantaran itu, perlukah Guan Eng di”nyah”kan dari terus merosakkan Pulau Pinang..?? Apa kata Mamu dan Mami..?? Apa kata Nana dan Nani..?? Bagaimana anak-anak Mami sekelian..?? Setuju dengan Guan Eng laknatullah itu..?? Fikir-fikirkanlah. Harapan penulis agar rakyat Pulau Pinang kembali bangkit menentang kezaliman Guan Eng ini. “Nyah”kan Cina chauvinis dan racist ini dari bumi “Tanjung”. “Nyah”kan sekali dengan konco-konconya yang sedang merompak hak dan maruah warga Pulau Pinang. InsyaAllah, setelah bajingan-bajingan ini di”usir”, Pulau Pinang akan kembali aman, maju dan tenteram adanya. Wallahua’alam.


Pejuang Maya : PRU13 kembalikan la Pulau Pinang kepada Barisan Nasional (BN)..!!

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.