Wednesday, October 13, 2010

ANJING PAS & PKR TETAP SAYANG LIM GUAN ENG - BODAH DAN JAHIL AGAMA KE APA?

"Kami tetap sayang Khalifah Guan Eng..."


"Kami tetap sayang YB Lim Guan Eng". mungkin itulah luahan ikhlas para pengikut tegar PAS apabila ditanya tentang tindakan kerajaan DAP negeri yang akan menghalau 40 penjaja melayu di pasar pagi Kampung Tanjung Tokong.

Pihak MPPP dan kerajaan negeri memberi alasan terpaksa memindahkan kawasan perniagaan melayu tersebut kerana terdapat aduan orang ramai bahawa ianya kotor dan menghalang perjalanan lalulintas.

Sejak awal tahun ini, pihak MPPP dengan arahan dari kerajaan negeri bertindak tidak mengeluarkan lesen perniagaan kepada peniaga-peniaga kecil melayu di Lebuh Sungai Pinang 1 berhampiran dengan perumahan Pinang Court, Pinang Court 2 dan Ocean View.

Peniaga-peniaga melayu di kawasan tersebut yang rata-ratanya berniaga nasi lemak dan juga barangan basah seperti sayur dan ikan, bukan sahaja diberi amaran malah mereka turut disaman oleh pihak MPPP.

Hairannya, peniaga-peniaga cina di sepanjang Lebuh Chulia yang duduk berniaga sepanjang malam di situ sehingga mengganggu aliran trafik, tak pula diambil sebarang tindakan oleh pihak MPPP dan kerajaan negeri.

Begitu juga kisahnya di New Lane Jalan McAlister. Peniaga-peniaga cina yang jelas mengotorkan jalan serta longkang dan mengganggu lalulintas disitu dibiarkan berniaga tanpa sebarang gangguan.

Inilah sikap double standart yang diamalkan oleh kerajaan DAP negeri pimpinan Lim Guan Eng. Peniaga-peniaga cina dibiarkan secara bebas memacakkan gerai dimana-mana sahaja serata negeri. Manakala peniaga kecil melayu pula dihambat umpama anjing kurap dibumi sendiri!

Itupun masih ada melayu-melayu yang belum sedar serta masih sayang dan setia kepada kepimpinan khalifah kafir Lim Guan Eng ini!


p/s: Buat macam manapun....,Melayu PAS dan PKR tetap akan kata "i love u Guan Eng".......

SUMBER : MEDIA PERMATANG PAUH

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.