Thursday, October 28, 2010

PUTA BELIT AL-QURAN OLEH CHAN MING KAI DARI DAP KAFIR HARBI LAKNATULLAH

Salam Perjuangan...

Penulis sebagai orang Islam, Melayu dan bermaruah amat TERHINA, MALU & KECEWA akan peristiwa ini... sampai bila demi politik dunia kaum PAS sanggup menggadaikan politik Akhirat... dengan mengorbankan kesucian, kepercayaan dan pegangan kita sebagai orang Islam terhadap agama suci ISLAM dan amanah kita terhadap ALLAH SWT...

Sudah sampai masanya JAKIM dan Majlis serta Jabatan agama negeri mengambil tindakan kepada "cina lancau" ini... kepada polis tolonglah tangkap manusia bangsat ni... kepada Ag tolong segerakan pendakwaan... isu ini sudah menjadi isu perkauman dan agama...

Apakah kerajaan suka "cina bangsat" ini kena pelempang dan dipijak-pijak kemudian di "proses" sehingga hilang dari muka bumi ini baru nak ambil tindakan??? Apakah PAS suka menjadi pengkhianat sehingga Islam di pijak2 org lain... FIKIRKAN LAH SENDIRI...

Sumber : Angin Perubahan

PAS Benarkan Chan Ming Kai Persenda Ayat Suci Al Quran

19 September 2009, Chan Ming Kai (ADUN PKR Simpang Pulai) bertakbir dan bertahmid dari rumah ke rumah di Kampung Tanjung Simpang Pulai pada malam Hari Raya Puasa pada tahun lepas. Orang-orang PAS menjemput Chan Ming Kai untuk bersama-sama dalam program dari rumah ke rumah tersebut. Ada orang PAS yang tidak berpuashati dengan tindakan Chan Ming Kai dan mereka memuat naik video tersebut di Youtube.

25 Oktober 2010, Chan Ming Kai sekali lagi mencemarkan kesucian agama Islam bila bertindak membaca dan menafsirkan ayat suci Al Quran dalam pilihan raya kecil Galas. Chan Ming Kai bertindak demikian dalam satu ceramah di Padang Sivik, Gua Musang. PAS membenarkan sekali lagi ayat suci Al Quran digunakan oleh orang kafir untuk tujuan politik.

Dalam program tersebut, hadir sama adalah Nik Mohamad Amar Nik Abdullah, Exco Kerajaan Negeri Kelantan. Namun Nik Amar tidak menegur langsung perbuatan yang dilakukan oleh Chan Ming Kai. Sama seperti di Bukit Gantang bila Nga Kor Ming mempermainkan ayat suci, PAS menghalalkan dan membenarkan ayat suci digunakan asalkan mereka dapat undi. Tindakan PAS ini menyerlahkan bahawa adalah parti yang tidak mempertahankan kesucian Islam.

Orang Islam harus menerima pendapat Persidangan Mufti-mufti Seluruh Malaysia pada 6 April 2009 yang berpandangan, "tindakan mana-mana orang bukan Islam membaca ayat-ayat suci Al-Quran untuk tujuan kempen politik adalah cubaan mempersenda kesucian dan keagungan Al-Quran". Jangan kerana terlalu fanatik berpolitik, maka orang bukan Islam dibela dan diagungkan hinggakan pandangan mufti ditolak ketepi.

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.