Tuesday, October 5, 2010

AZMIN CELAKA! : TUN MAHATHIR SAKIT DIKATAKAN "TERSUNGKUR" - JOM SUNGKURKAN AZMIN

Salam perjuangan,

Kalau inilah rupanya pemimpin yang konon nak mewarisi perjuangan dan memimpin negara akan bangsatlah negara itu... kalau setakat Allah baru bagi sikit nikmat dunia dah rasa diri tu tinggi melangit sangat.. lupa daratan.. lupa untuk berpijak di bumi nyata.. tiada hormat kepada insan lain.. sekejap sahaja nikmat itu akan pergi dan Allah akan balas bekali-kali ganda dengan kehinaan...

Islam dalam Al-Quran jelas untuk kita menghormati dan mentaati pemimpin - Tun masih pemimpin kita... Orang lebih tua juga patut dihormati -Tun lebih veteran dari kita semua... Saudara Islam yang sakit patut di doakan kesembuhan dan kesejahteraan beliau - Tun sedang menjalani rawatan...

Mungkin Ibu dan Ayah Azmin Ali gagal mendidik anak dan tidak mengajar Azmin Ali dengan betul dan baik sehingga menjadi manusia sebangsat ini... penulis tidak boleh terima hanya demi menunjukkan dia hebat dalam meraih sokongan berlandaskan politik picisan... Azmin Ali jadi manusia bangsat lupa tatasusila... budi bahasa... Adap dalam Islam... "Menyifatkan TUN YANG Sedang SAKIT - Sedang Tersungkur"...

Buat Azmin Ali... nikmati lah bulan madu dan ronggeng bersama Anwar Ibrahim sekarang... kerana saat kau dan Anwar Laknatullah akan tersungkur semakin hampir...

Kenyataan Azmin tidak cerminkan akhlak yang baik - Muhyiddin

KOTA KINABALU 4 Okt. - Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, tindakan calon Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali yang menggambarkan Tun Dr. Mahathir Mohamad 'tersungkur' sebagai tidak wajar dan tidak mencerminkan nilai akhlak yang baik sebagai seorang pemimpin.

Timbalan Perdana Menteri berkata, kenyataan Azmin terhadap bekas Perdana Menteri itu juga menunjukkan kepimpinan PKR mengetepikan nilai kemanusiaan dan amat bercanggah dengan adab sopan rakyat negara ini.

"Kenyataan itu sebenarnya bercanggah dan tidak seharusnya timbul kerana kita patut menghormati (bekas Perdana Menteri), tak tahulah kalau itulah nilai kepimpinan PKR yang tak mahu beri penghormatan.

"(Tindakan mereka) hanya untuk kepentingan politik sahaja.., kalau dilihat (dari) sudut politik, (mereka) boleh menghalalkan segala-galanya.

"Tetapi kita sebagai manusia, ada nilai, ada akhlak, ada moral dan ada penghormatan serta penilaian sewajarnya diberikan kepada seorang negarawan," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan Persidangan Pelancongan Sedunia di sini hari ini.

Turut hadir, Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman; Menteri Pelancongan, Datuk Seri Dr. Ng Yen Yen; Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar negeri, Datuk Masidi Manjun dan Setiausaha Agung Pertubuhan Pelancongan Sedunia Bangsa-Bangsa Bersatu (UNWTO), Talib Rifai.

Semalam ketika berucap merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan PKR Cabang Gombak, Azmin menyifatkan Dr. Mahathir yang sedang menerima rawatan di Melbourne, Australia sebagai pemimpin yang sedang 'tersungkur' di negara itu.

Beliau yang juga Naib Presiden PKR berkata, beliau memberi sindiran itu kerana kedegilan bekas Perdana Menteri yang bersekongkol dengan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) yang didakwa memperjuangkan agenda perkauman sempit.

Sementara itu, menurut Muhyiddin, sebagai negarawan ulung yang banyak berjasa kepada negara, semua pihak harus menghormati bekas Perdana Menteri itu.

Malah katanya, semua pihak juga seharusnya sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kesihatan Dr. Mahathir.

"Tun Mahathir adalah seorang negarawan ulung yang sudah banyak berjasa kepada negara, apa pun pandangan beliau mengenai pelbagai perkara, kita sebagai rakyat mesti memberi penghormatan.

"Kita seluruh rakyat Malaysia mendoakan supaya beliau cepat sembuh dan dapat balik semula bagi beri khidmat kepada negara dalam kapasitinya sebagai bekas Perdana Menteri," ujarnya

4 comments:

Ezzu Raza said...

Melampau arr ni..azmin mmg x tak reti nak bersyukur lah tuh.betul ckp Tun M..Melayu Mudah Lupa!

Anonymous said...

Tuan,
Semoga Allah kembalikan tersungkur tersebut terhadap Azmin dalam pemilihan PKR nanti. Dan tersungkur dari nikmat Allah.
Allahhummasakhidli Azmin Ali, kamasakhadtal firuuna li Musa .,.../ akan disambumbung selepas asar 5.10.10

Syed anak Kedah

Anak Perelih said...

apa citer pulak pemimpin pemimpin UMNO dok mengelar dengan gelaran buruk kat Anwar, TG Nik Aziz dan TG Hj Hadi...?>????? bila kena dengan Mahathir ko orang melenting... tapi masa dok kata kat orang seronok pula..>????

aku exPKR said...

kepada anak perelih gelaran apa yg umno bagi kat pemimpin tertinggi hang... ko senaraikan please...

setau aku yg byk pegi ceramah pembangkang opemimpin korang je yg banyak mencarut... mencaci maki... dan memfitnah pemimpin UMNO... konon Islam.. islam apa perangai buruk camtu...

kes Tun ni.. dia jatuh sakit... boleh kata dia tersungkur pulak... adap apa macamtu... seingat aku... nik aziz sakit ka... pemimpin pembangkang sakit... pemimpin umno menunjukkan contoh ikutan baik dengan ketepikan sengketa melawat dan berikan sokongan... pemimpin pembangkang ada buat macamtu??? lagi kutuk adalah konon bala Allah lah... balasan lah... inikah yg islam ajar...

tu kata blogger ni... sebenarnya bukan mata korang yg buta tapi HATI KORANG YANG ALLAH DAH BUTAKAN DARI MELIHAT KEBENARAN...

nah!!! puas hati aku...

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.