Friday, June 4, 2010

FAEZ BIN KHAIRI : MANUSIA BANGSAT UPAHAN

Sebalik sidang kenyataan Faez bin Khairi


Faez bin Khairi (atau Faez), abang ipar Saiful Bukhari Azlan telah mengadakan sidang akhbar di suite 9-7, Menara UOA, Jln Pinang, KL semalam pada lebih kurang pukul 5 petang. Turut hadir bersama adalah peguam N. Surenderan. Antara lain dari sidang akhbar itu, dia mengatakan kenyataan Saiful bahawa adik beliau telah dibawa kahwin lari adalah tidak benar.

Menurutnya, perkahwinan tersebut adalah atas kerelaan Saidati sendiri. Bodoh ke budak ni? Tak faham bahasa Melayu ke? Kahwin dengan anak dara orang tanpa izin wali di panggil kahwin lari... MEMANG BODOH!

Faez memberitahu dia pernah berjumpa dengan Saiful sebanyak 2 kali. Saiful tahu berkenaan perkahwinan tersebut. Namun, Faez belum pernah jumpa bapa Saidati lagi.

Katanya lagi, perkahwinan mereka pada Mac 2hb, 2009 berlangsung di Selatan Thailand atas persetujuan Faez dan Saidati sahaja... SAH NIKAH TANPA IZIN WALI! BODOH BUDAK NI


Baca laporan di blog yang cut and paste laporan potal kepunyaan Melayu lupa diri si Zaid Ibrahim, Free Malaysia Today sini

Faez tidak pula mendedahkan sepenuh profil peribadinya. Dia pernah kerja sebagai Chef di Ulek Mayang Resort, Dungun. Disinilah dia mengenali adik Saiful yang sedang menuntut di UiTM Dungun.Selepas mabuk bercinta, mereka berdua dah mengenyam sangat dan bertekad untuk lari ke Betong, Thailand untuk kahwin. Bapa Saiful tak setuju mereka kahwin kerana alasan Saidati masih muda. Alah ... dia tengah belajar.

Si Faez pejenis manusia kurang ajar dan biadap. Tidak boleh sabar menunggu. Apa salah di ambil hati dan di pujuk baik2 bapa Saiful. Ini tidak. Dia bernekad untuk bawak lari si Saidatul.

Kalau Faez ini manusia yang baik, dia tak buat kerja larikan anak dara macam Anwar larikan Wan Azizah ke Siam dahulu. Bapa Saifuk betul dalam tindakaannya kerana terlihat Faez itu manusia yang kurang ajar dan tidak ada adab... SAMA MACAM ANWAR BAWAK LARI WAN AZIAH DULU...

Bapa Saiful pergi siasat samada perkahwinan tersebut sah atau tidak. Salah satu rukun nikah dalam amalan mazhab Shafie di Malaysia adalah wali. Wali hakim seperti yang mereka lakukan ada syarat2 seperti berwakil. Tak tahulah Faez ini ikut hukum hakam ajaran Wahabi dan Syiah yang diikuti PAS atau ajaran Islam Liberal yang semua boleh yang diikuti PKR.


Apabila dia sebagai bapa meragui kesahihan penikahan tesebut, dia minta mereka bercerai bagi mengelakkam pekara buruk. Itu tanggungjawab sebagai bapa kerana kalau tidak, dia berdosa. Dari situ, Faez berdendam dengan keluarga Saiful. Dah gitu mudahlah dia jadi orang untuk diguna.

Kami sudah lama dapat maklumat bahawa dia telah diupah oleh orang Anwar untuk memburukkan Saiful di mahkamah. Fikir tak siapa bayar dia punya tempat untuk buat press conference?

Orangnya adalah Soh Chee Wen dan kami dah dedahkan dalam tulisan bertarikh Mac 26hb. Petikan mengenai Faez ada berikut:

Pada awal tahun 2010, Soh Chee Wen dikhabarkan pernah mengupah Faez Khairi, bekas abang ipar Saiful Bukhari untuk mendapatkan maklumat dari seseorang yang mempunyai hubungan rapat dengan bekas tunang Mohd Saiful Bukhari Azlan iaitu Jana.

Setakat ini, Soh Chee Wen telah memberi wang sebanyak beberapa kali kepada Faez Khairi bagi tujuan tersebut. Soh Chee Wen juga sanggup membayar Faez Khairi wang secara bulanan jika Faez dapat menyalurkan apa-apa maklumat mengenai Mohd Saiful. Faez Khairy adalah bekas abang ipar Mohd Saiful dan kini menetap di Taman Pengkalan Jaya, Ipoh, Perak.

Anwar akan melakukan apa sahaja bagi memastikan dirinya terlepas daripada pertuduhan liwat yang sedang dibicarakan di Mahkamah Tinggi. Anwar pernah melahirkan kebimbangannya berkenaan perkembangan kes liwatnya kepada Soh Chee Wen.

Tak paham aku macam mana blog-blog PAS dan PKR boleh guna pendedahan macam ini untuk kata Saiful pembohong... SAH MEREKA TU TERMSUK GOLONGAN BODOH DAN JAHIL AGAMA... NAMA SAJA PAS TAPI BANGANG... Orang yang buat pendedahan pun tak bermoral. OK apa lagi brader2 semua. Kau orang pergi serang blog-blog kepala otak IQ kulit durian tu semua.

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.