Tuesday, June 1, 2010

JIHAD & SYAHID :TERKINI ISRAEL SERANG FLOTILLA BANTUAN, SUKARELAWAN TERBUNUH


Surah al-Baqarah ayat 120 maksudnya : "Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan reda kamu (sebagai orang Islam) hingga kamu mengikut agama mereka".

Ya Allah, Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh2 kami
Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan2 mereka
Ya Allah, Leburkanlah kumpulan2 mereka. Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka. Goncangkan pendirian mereka. Dan hantarkanlah anjing2 kamu kepada mereka
Wahai tuhan yang gagah perkasa Wahai tuhan yang penuh raksasa
Wahai tuhan yang bersifat murka
Ya allah Ya allah Ya allah Ya allah,
Wahai tuhan yang menurunkan kitab,
Wahai tuhan yang mengarakkan awan
Wahai tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab
Kalahkan mereka Kalahkan mereka
Kalahkan mereka Dan menangkan kami ke atas mereka.

KAPAL TURKI MAVI MARMARA

Hari ini kita seluruh dunia di kejutkan dengan kekejaman Rejim Zionis bila menyerang konvoi kapal sukarelawan Misi bantuan Gaza yang setakat ini di sahkan 19 orang telah terkorban dan 30 mendapat kecederaan. Ternyata kekejaman Rejim Zionis ini semakin melampaui batas dan wajib di kutuk oleh seluruh Dunia kepada pemerintahan Israe ini.

Pasti ramai yang tidak menyedari bahawa Misi Bantuan Gaza ini turut di anjurkan oleh Kerajaan Malaysia itu sendiri. Malah mantam PM Tun Dr Mahathir merupakan Presiden misi Bantuan Gaza ini. Kerajaan Malaysia mengeluarkan belanja dalam membantu rakyat palestin bukan sahaja kali ini namun telah di lakukan sejak zaman berzaman lagi.

Kapal Turki Mavi Marmara itu yang membawa aktivis misi bantuan kemanusiaan di Gaza serta dua kakitangan stesen televisyen Astro Awani diserang tentera Israel pagi semalam dalam pelayaran bagi melaksanakan misi berkenaan.

Serangan ke atas kapal-kapal kargo dan kapal penumpang Turki itu dilakukan tentera Israel yang menggunakan peluru hidup. Kononnya ketika kejadian, pasukan mereka terpaksa melepaskan tembakan kerana mendakwa diserang oleh kumpulan aktivitis tersebut dengan menggunakan batang besi dan objek lain. Kesemua suspek juga berlaku agresif menyerang dengan niat untuk merampas senjata yang digunakan tentera Israel.

Setakat ini 11 orang dilaporkan telah terbunuh dan lebih 30 yang lain cedera dalam serangan kejam tentera Israel tersebut. Kebanyakan yang terbunuh adalah warga Turki. Sebagai tindakbalas dan bantahan terhadap serangan di ke atas kapal Flotila Turki, mereka telah memanggil pulang dutanya ke negara itu. Gambar kejadian di bawah;


GAMBAR dirakam daripada siaran TV Turki menunjukkan bot komando Israel mendekati kapal misi bantuan kemanusiaan ke Gaza. Gambar bawah, komando Israel menceroboh kapal misi bantuan menyebabkan lebih 10 aktivis bantuan kemanusian untuk penduduk Gaza terbunuh. - Foto AFP - May 31, 2010 5:50 pm







KOMBINASI gambar (atas) menunjukkan salah sebuah kapal yang mengambil bahagian dalam misi bantuan antarabangsa membentuk armada ‘Freedom Flotilla’ ke Gaza. Gambar bawah menunjukkan helikopter Israel terbang dekat kapal Mavi Marmara yang membawa bantuan untuk penduduk Gaza. Foto sebelahnya pula dirakam saluran televisyen Turki menyaksikan tentera laut Israel mendekati kapal aktivis.

KOMBINASI gambar (atas) menunjukkan salah sebuah kapal yang mengambil bahagian dalam misi bantuan antarabangsa membentuk armada ‘Freedom Flotilla’ ke Gaza. Gambar bawah menunjukkan helikopter Israel terbang dekat kapal Mavi Marmara yang membawa bantuan untuk penduduk Gaza. Foto sebelahnya pula dirakam saluran televisyen Turki menyaksikan tentera laut Israel mendekati kapal aktivis.

sebelum - selepas
" border="0"> " border="0">














Gambar sukarelawan cuba menyelamatkan mangsa tembakan dan mayat-mayat penumpang yang terbunuh oleh kekejaman Israel di bawah





NASIB RAKYAT MALAYSIA

Keganasan Rejim Zionis

Tergantung jalur gemilang bersebelahan dengan bendera Palestin di atas kapal yang diserang oleh komando Israel. Nasib 12 orang rakyat Malaysia yang berada di atas kapal tersebut masih belum lagi diketahui. Israel sudah melampaui batas kemanusiaan.

Menyerang mereka orang awam yang dalam misi kemanusiaan. Majlis Keselamatan perlu bertindak segera menghalang kerakusan Israel. Lihat video keganasan Israel ini. Mari kita mendoakan keselamatan anggota misi keamanan. Semoga Allah SWT sentiasa melindungi mereka daripada keganasan rejim Zionis.

0 comments

NASIB 12 RAKYAT BELUM DIKETAHUI

Nasib wartawan Awani masih kabur. Difahamkan seorang wartawan dan jurukamera bersama yang lain aktivis kini berada di Haifa setelah kapal LL4Gaza ditunda ke pelabuhan tentera lewat petang kelmarin.

Difahamkan Israel akan menahan semua para aktivis Freedom Flotilla.

Aktivis yang cedera kini dirawat di Haifa, termasuk yang meninggal dunia, ada aktivis yang mati ditembak di kepala. Buat masa ini Israel tidak mahu mengeluarkan apa-apa keterangan berkaitan insiden tersebut.



Selain itu sumber Awani memaklumkan bahawa 12 rakyat Malaysia yang terlibat di dalam misi LL4Gaza berada di atas kapal tersebut. Berikut adalah nama-nama rakyat Malaysia yang menyertai Misi Talian Hayat Untuk Gaza (LL4G) yang berada di atas kapal penumpang “Mavi Marmara” milik IHH, Turki ketika diserang oleh komando laut Israel di perairan antarabangsa kelmarin.

Tn Hj Noorazman bin Mohd Samsuddin, HALUANPalestin
Dr Mohd Arbai’e bin Syawal, HALUANPalestin
Dr Syed Muhammad Haleem bin Syed Hasan al-Haddad, HALUANPalestin
Ust Al-Hami Husain bin Suhaimi, HALUANPalestin
Mohd Nizam bin Mohd Awang, HALUANPalestin
Ust Hasanuddin bin Mohd Yunus, Aqsa Syarif
Tn Hj Jamuliddin bin Elias, Yayasan Amal
Dr Selamat bin Aliman, Jemaah Islah Malaysia (JIM)
Abdul Halim bin Mohd Redzuan, Muslim Care
Mustafa bin Mansur, MAPIM
Ashwat bin Ismail, Wartawan ASTRO
Shamsul Kamal Latif, Juru kamera ASTRO

Mustafa Mansur yang mewakili MAPIM menaiki kapal Mavi Marmara pada 29hb Mei setelah kapal Challenger II yang dinaiki beliau mengalami kerosakan di tengah perjalanan.






Foto Ashwat bin Ismail ketika membuat lintas langsung 2 hari lalu dari Mavi Marmara. Lagi foto dibawah yang dipetik dari AwaniTV

2 WARTAWAN AWANI DI TAHAN ISRAEL

Hj.AnuarHashim - Dua belas rakyat Malaysia disahkan berada di kapal Mavi Marmara - kapal utama flotila enam kapal yang ditugaskan menghantar bantuan kemanusiaan ke Semenanjung Gaza yang diserbu dan diserang oleh tentera rejim Israel. Mereka termasuk dua wartawan Awani Astro.

Mereka adalah sebahagian daripada misi 11 anggota yang dinamakan Lifeline4Gaza, yang mengambil bahagian dalam 'Flotila Kebebasan' bagi membawa bantuan kemanusiaan ke Semenajung Gaza. Adalah dipercayai Lifeline bukan badan kemanusian tunggal dari Malaysia yang terbabit, kerana ada beberapa kumpulan yang bergerak secara berasingan dengan kapal yang lain.

Jurucakap Lifeline4Gaza, Dr Hafidzi Mohd Noor berkata sembilan daripada mereka adalah sukarelawan dari enam NGO dari Malaysia. Mereka termasuk Haluan, Aqsa Syarif, Yayasan Amal, Muslim Care, Palestine Centre of Excellence (Pace) dan Jemaah Islamiah Malaysia (JIM).

Dr Hafidzi berkata dia gagal menghubungi kumpulannya itu apabila serangan bermula dan mereka belum dapat mengenal-pasti identiti ke-12 rakyat Malaysia berkenaan. Sementara itu, menurut ADUN Meri, Dr Abd Rani Osman yang kini berada di Instanbul juga mengesahkan penahanan rakyat Malaysia itu.

Dr Abd Rani melalui SMS kepada Malaysiakini juga memberitahu bahawa sekurang-kurangnya 16 aktivis pro-Palestin dibunuh, manakala puluhan lagi cedera dalam serangan itu. Kapal Mavi Marmara yang dimiliki Turki itu kini dilaporkan dibawa ke Haifa, manakala semua penumpangnya akan dipenjarakan.

Dua wartawan Astro Awani itu dikenalpasti sebagai Ashwad Ismail dan jurugambar dan Samsul Kamal Abdul Latip. Usaha Malaysiakini menghubungi Ashwad setakat ini tidak berhasil. Manakala dalam laman Twitter-nya, Ashwad hanya mengemaskinikan statusnya kira-kira 14 jam lalu.

"Mavi Marmara on alert. Semua berada pada tahap tertinggi. Dua pesawat pemantau Drone dipercayai milik Israel kelihatan," coretan terakhirnya sebelum tragedi itu dipetik.

Terdahulu, menurut AFP yang memetik laporan televisyen yang dimiliki Hamas, anggota komando Israel menyerbu sekurang-kurangnya sebuah kapal yang didakwa dipenuhi aktivis pro-Palestin yang berjuang untuk Gaza.

Televisyen Al-Aqsa Gaza, menunjukkan imej video komando Israel yang berpakaian serba hitam turun daripada helikopter dan bertempur dengan kumpulan aktivis, di mana beberapa yang cedera kelihatan terbaring di atas dek kapal itu.

Rangkaian televisyen berkenaan berkata, laporan awal mengesahkan dua aktivis terbunuh manakala 50 yang lain cedera. Tentera Israel enggan mengulas laporan itu dan penganjur konvoi bantuan berkata, mereka terputus hubungan dengan bot berkenaan.

Kapal itu membawa lebih 700 penumpang, iaitu peringkat terakhir misi berprofil tinggi bagi menghantar lebih 10,000 tan bekalan bangunan dan yang lain ke Gaza, di mana keadaan di situ lumpuh akibat sekatan Israel.

SEMUA RAKYAT MALAYSIA DI KAPAL RACHEL CORRIE SELAMAT
Mei 31, 10 3:28pm

Rakyat Malaysia yang menaiki kapal utama 'Rachel Corrie', satu daripada enam kapal dalam armada kapal kecil yang membawa bantuan kemanusiaan ke Gaza, selamat, selepas tentera Israel menaiki kapal Turki bagi menghalang konvoi itu.


Al-Jazeera melaporkan sekurang-kurangnya 15 aktivis terbunuh dan ramai yang cedera apabila komando Israel menyerang kapal Turki yang mengetuai armada kapal kecil awal pagi ini. "SMS dari Rachel Corrie -- Semua yang berada di atas kapal selamat. 1,000 batu dari Gaza," kata seorang pegawai dari Perdana Global Peace Organisation (PGPO) di Kuala Lumpur.

Tiga wakil dari PGPO di atas kapal itu ialah Shamsul Akmar Musa Kamal, Matthias Chang dan Ahmad Faizal Azumu dan anggota parlimen kawasan Parit, Mohd Nizar Zakaria. Mereka turut disertai wartawan TV3 Halim Mohamed dan jurukamera Mohd Jufri Judin.

Dalam SMSnya kepada PGPO, Shamsul berkata mereka berada kira-kira 1,000 batu nautika dari Gaza. "Kami telah mendengar mengenai IHH (kapal Turki). Rancangan sekarang adalah untuk terus maju dan berpatah balik sekiranya terdapat amaran daripada tentera Israel," katanya. Menurut PGPO, kapal-kapal itu membawa 5,000 tan bahan-bahan pembinaan semula, peralatan sekolah dan peralatan perubatan ke Semenanjung Gaza.

NOTA :

- tiada kata-kata atau tulisan yang dapat menggambarkan perasaan penulis ketika ini... apa yang dapat kita lakukan adalah berdoalah... berdoalah sepenuh hati moga Allah SWT memberikan bantuan, kekuatan dan ketabahan kepada rakan sukarelawan yang telah dipilih Allah untuk berpeluang menempuh jalan jihad yang penuh kemanisan dan ganjaran Allah ini ... kepada keluarga dan sahabat kepada pejuang yang syahid dalam usaha jihad ini usahlah bersedih dan berduka malahan ucapkanlah syukur kerana sesungguhnya janji Allah itu syurga buat mereka...

- kepada sahabat penulis... kami tidak tahu khabar berita sejak semalam namun tabahlah, tetapkan niatmu. Kami disini tidak akan putus untuk mendoakan segala yang terbaik buat mu... andai kau syahid kami di sini redha dengan janji Allah itu... akan kami ceritakan betapa besarnya kisah pengorbanan ini kepada anak-anak mu... semoga kelak sifat mulia dan tingginya cita mendaulatkan Islam di dalam dirimu menjadi warisan kepada mereka...

Berangkatnya Para Sukarelawan LL4G

Ibarat lebah menghurungi sarang. Begitulah ramainya sahabat handai dan sanak saudara kepada relawan NGO-NGO Malaysia yang berlepas ke Gaza malam 18 Mei melalui KLIA ke Istanbul, Turki.

Semacam ada debaran semasa setiap ahli diberikan peluang untuk berucap kepada 80 orang hadirin pengiring pada malam itu. Ada yang tekun mendengar, ada yang terkelu, ada yang tersenyum dan ada pula yang menitiskan airmata. Apa tidaknya.

Misi kali ini jelas buat pertama kalinya melibatkan kepimpinan kanan NGO-NGO Islam dari Malaysia memasuki kancah peperangan yang masih tiada tanda hentinya. Bak kata ketua misi Lifeline for Gaza (LL4G), Haji Noorazman Mohd Samsuddin, “perginya kami kali ini belum tentu kami akan kembali. Oleh itu kami sangat-sangat memerlukan doa tuan-puan semua semoga Allah SWT melindungi kami semasa perjalanan misi ini”. Kenyataan beliau disambut isakan seorang isteri relawan yang sedang memegang tangan anak kecilnya yang belum mengerti mengapa ayahnya membawanya ke KLIA pada kegelapan malam dan samada ayahnya akan kembali untuk mencium pipiya lagi.

Orang ramai mula berhimpun di terminal berlepas KLIA

Orang ramai mula berhimpun di terminal berlepas KLIA

Kami bertekad menerobos tembok kematian!

Kami bertekad menerobos tembok kematian!

Begitulah kekentalan dan tekad jiwa-jiwa yang telah dipilih oleh Allah SWT untuk menyertai misi sulung menyusuri flotilla kapal kargo dan penumpang dalam hasrat meroboh tembok kematian binaan Israel, Mesir dan konco-konco mereka. Kental juga adalah semangat para-para isteri yang telah merelakan suami mereka pergi mencari keredhaan Allah SWT. Lapan orang relawan itulah yang Allah telah pilih untuk membawa amanat rakyat Malaysia yang telah berkorban wang ringgit mereka demi menyelamatkan Al-Quds dan membebaskan Palestin bumi para anbiya’ itu. Inilah saatnya wira-wira Malaysia berlepas pergi.

Suasana di KLIA seakan suram, tidak seceria seperti selalu bila ahli-ahli NGO Islam bertemu setempat. Anak-anak serta isteri para relawan seakan tidak mahu melepaskan genggaman tangan ayah dan suami mereka. Basah mata mereka, basah juga mata para sahabat dan sahibah yang mengirim rombongan ini. Isteri dan anak-anak dicium, dipeluk erat-erat.

Muslimat cekal redha dengan ketentuan Illahi

Muslimat cekal redha dengan ketentuan Illahi

Bagaikan tidak mahu melepaskan ayah ku pergi

Bagaikan tidak mahu melepaskan ayah ku pergi. Mungkinkah ini kali terakhir?

Laporan propaganda pihak Zionis Israel beberapa hari yang lepas yang mengatakan mereka tidak akan membenarkan sama-sekali sebarang flotilla merentasi lautan malahan akan menggunakan kekerasan bermain di benak setiap yang hadir di KLIA malam itu.

“Kita tidak gentar, dan kita tidak akan berpatah balik. Seandainya kami syahid, maka itulah ketetapan daripada Allah SWT. Kami mengharapkan doa anda, kerana doa itu adalah senjata mustajab orang-orang mukmin. Jangan lupa bersolat hajat agar misi kita untuk menyampaikan bantuan kepada rakyat dan bumi Gaza ini akan dikabulkan akhirnya oleh Allah SWT. Seandainya kami gugur, maka maafkanlah kesilapan kami, dan relakanlah pemergian kami menemui Allah SWT,” berkata Haji Noorazman yang juga Pengerusi Biro HALUAN Palestin yang telah diamanahkan oleh IHH (The Foundation for Human Rights and Freedoms and Humanitarion Relief) untuk mengatur delegasi Malaysia sempena projek trans-samudera LL4G ini.

LL4G Malaysia dan HALUAN Malaysia mengucapkan selamat bertugas, selamat kembali dan semoga Allah SWT meredhai anda semasa melaksanakan misi ini. Wira-wira NGO Islam kita terdiri daripada :

  1. Haji Noorazman Mohd Samsuddin, Biro HALUAN Palestin selaku Ketua Misi LL4G Malaysia
  2. Haji Jamuliddin Bin Elias, Yayasan Amal
  3. Selamat Ali, Jamaah Islah Malaysia
  4. Abdul Halim Mohd Redzuan, Muslim Care
  5. Dr Arbaai Shawal, Biro HALUAN Palestin
  6. Dr Syed Muhammad Haleem Syed Hasan al-Haddad, Biro HALUAN Palestin
  7. Ustaz Alhami Husain Suhaimi, Biro HALUAN Palestin
  8. Mohd Nizam Awang, Biro HALUAN Palestin
Berita Terkini

Malaysia Kini : 12 Rakyat Malaysia dalam Kapal Diserang Israel
Mesyuarat tergempar, Hamas isytihar 'intifada'
Semua rakyat M'sia di kapal Rachel Corrie selamat
Flotila bantuan tak bawa senjata
Flotila Gaza diserang Israel
EU desak siasatan segera kematian aktivis pro-Palestin



KEPADA ALLAH KAMI BERSERAH...

2 comments:

Anonymous said...

wahai saudara2ku yg syahid, terkorban dlam perjalanan yg
suci, bergembiralah kerana janji Allah itu amatlah benar ,syahid...saudaraku kamu akan menemui Allah diiringa para malaikat ,syurga menantimu saudaraku ..
ya Allah , turunkanlah segala laknat dan bencana selamanya keatas israel yg membunuh itu , hancurkanlah mereka , hinakan mereka , turunkan azab keatas mereka , hancurkanlah harapan mereka selamanya ,timpakan laknat yg keras keatas mereka , ya allah yg maha mengetahui segala yg ghaib , kami bermohon kepadamu ..

Anonymous said...

FUCK OFF ISRAEL BASTARD! GO TO HELL U MOTHERFUCKER SON OF BITCH! ISRAEL U ASS HOLE...

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.