Thursday, May 10, 2012

KEPUTUSAN MAJLIS FATWA AMAT TEPAT : MAJORITI UMAT ISLAM MENYOKONG

Marilah kita bersatu mempertahankan institusi ISLAM iaitu Majlis Fatwa - Cuba FIKIR dan tanya IMAN adakah tidak relefen fatwa yang dikeluarkan itu? Cukup baik kerana fokus objektif adalah menghalang huru-hara dan perbuatan merosakkan negara. serta pematuhan undang-undang oelh semua. JAHAT dan HARAM kah jika kita mahu menegakkan dan mematuhi undang-undang???


Usaha memburukkan Majlis Fatwa sebenarnya didalangi KAFIR HARBI dan alatnya merupakan orang yang bertopengkan ISLAM dalam PAS dan PKR... bodoh bukan ummat ISLAM sendiri yg berperanan menghina dan menjatuhkan institusi ISLAM... tapi itulah hakikatnya..


OLEH ITU... MARI KITA BERHENTI UNDI dan SOKONG Pakatan Rakyat... Cukup sekali kita bagi undi!


Moga Allah pelihara UMMAT ISLAM dan Hancurkan MUSUH ALLAH itu termasuk Kafir Harbi dan golongan MUNAFIKUN!




Apa pula komen yang akan menyusul dari kepimpinan PAS dan PKR selepas membaca fatwa dari Majlis Fatwa Kebangsaan ini?

Sudah pasti, mereka akan mengatakan bahawa Majlis Fatwa Kebangsaan adalah alat UMNO yang telah dicaturkan untuk menguntungkan pihak UMNO. Namun, apabila fatwa ini nanti berpihak kepada mereka, secara 360 darjah mereka akan terus mengatakan bahawa ini adalah fatwa yang wajib diikuti oleh seluruh masyarakat di Malaysia.

Itu tidak ditambah lagi dengan fatwa-fatwa yang terkeluar dari mulut Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat. Dalam hal ehwal keagamaan ini, marilah kita letakkan dulu fahaman politik masing-masing dan sama-sama memikir dan mematuhi fatwa-fatwa yang telah dikeluarkan kepada kita sebagai umat ini.

Jadi, janganlah kita anggap bahawa setiap apa yang dibuat itu semuanya alat politik UMNO... 


 MAJLIS FATWA DIHINA





Sebagai umat Islam kita harus mengutuk sekeras-kerasnya penghinaan kepada institusi fatwa negara. Saya mendesak agar kerajaan mengambil tindakan tegas ke atas Malaysiakini dan Zunar yang menghina institusi Islam dan Umat Islam. Cukuplah selama ini martabat Islam diperkotak-katikkan dan dipermainkan. 
 
Amat berharap agar umat Islam bersatu mempertahankan institusi fatwa. Soal bersetuju atau tidak dengan fatwa yang dikemukakan itu terserah pada perhitungan masing-masing. Tapi jangan sesekali institusi dihina dan dicerca mahupun tergamak merestui segala pencabulan yang dilakukan ke atasnya demi kepentingan tertentu.

















2 comments:

Ayah Man said...

Nik Aziz kata fatwa yg mengharamkan umat Islam menyokong protes serta rusuhan yg membawa kpd musnahan dibuat dgn sebelah mata.
Ulasan saya pd Nik Aziz. Kalau hati yg dengki serta busuk susah utk mendapat apa2 hidayah walaupun ia mempunyai mata lebeh dari dua pada kepalanya. Begitu juga jika sesaorang itu tanpa mata atau buta sekali pun ia pasti tahu apa itu kesucian dan apa itu kecelakaan. Sebalah mata sudah cukup untuk membuat kebajikan serta mencari jalan keredhaan allah. ULAMAK/politik Tunggang Terbalik.

Anonymous said...

kartunis zunar kena bertaubat dan mengucap shahadah... adakah dia memiliki ilmu islam yg mendalam hingga mampu menghina para ilmuan dan ulama dalam majlis fatwa dgn meletakkan ulama dan majlis fatwa di kasut perdana menteri...

itulah kalau manusia tidak beragama dan berlagak pandai... syaitan ambiga dan dajjal anwar pasti meresapi mereka...

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.