Sunday, September 26, 2010

ISU DERMA 4 BILLION : DEWAN ULAMA PAS GILA RASUAH DIANGGAP BALASAN ALLAH



PANAS! Dewan Ulamak PAS Kelantan anggap balasan pada N.Ajis

Kami terima maklumat ini dari kawan-kawan PAS di Kelantan berkenaan isu derma RM4 billion yang diterima oleh adik N.Ajis, Nik Din.

Menurut maklumat kami, informer ni kow punya, Dewan Ulamak Pas Kelantan telah menyifatkan isu RM4 billion ini adalah balasan Allah terhadap N.Ajis.

N.Ajis telah banyak memberikan projek kepada adiknya Nik Din ni.

Antara projek yang Nik Din telah dapat adalah tiga projek ladang hutan, beberapa kawasan balak dan projek melombong pelbagai mineral di Kelantan, termasuk yang di Tanah Merah, Kelantan.

Sebenarnya, disebalik cerita kisah Ariffahmi yang telah dapat ditutupkan dengan bantuan Ku Li melalui isu royalti minyak, adalah juga kisah Nik Din, adik Nik Aziz yang telah lama berperanan menjadi broker untuk menemukan ahli2 perniagaan kepada N.Ajis.

Perkara ini sudah lama menjadi sesuatu yang membengkak di dalam sanubari ahli2 PAS bahalol yang taksub kepada ulamak penipu hingga sedia menutup salahlakunya. Yang jadi wakil rakyat sudah tentu mulut dah kena gam kerana takut baiah akan tercerai isteri tersayang.

Banyak lagi perkara yang akan timbul dan N.Ajis tahu. Itu yang sebaik timbul saja kisah Nik Din terpapar di akhbar, N.Ajis menganggap perkara itu mengarut.

Terima kasih brader2. Teruskan korek lagi benda ni. Apa lagi yang Nik Din ni dapat? Siapa lagi kroni dan nepotisma N. Ajis? Ariffahmi, Nik Din, dreber dia, ...

Eh macam cerita Ali Baba, penyamun pun pakai serban, jubah dan naik unta. Kelatan pun ada dinar dan dirham ... itu pun cerita penyamun dan penipu juga.


2 comments:

Anonymous said...

Dengar dari mulut orang memang macam tu... tidak ubah seperti kolum bisik2 dalam keratan akhbar. Semuanya dengar dari pihak ketiga dan kita sebagai pendengar mengulas sendiri mengikut pendapat hati yang juga buta dan tuli. Secara tidak langsung saham neraka kita terima selagi ada yang membaca ruangan kita kerana kita telah tersalah landasan dari peringatan agama. Sebenarnya orang sebegini hatinya kosong.. gelap dari peringatan Allah... Kalimah dan peringatan Allah hanya di mulut bukannya dihati. Kamu nak bangdingkan dirimu dengan nik aziz? Kamu kenal dia sebab perbezaan fahaman politik. Tapi agama yang sama. Dia seorang Al-hafiz... Alquran ingat didada. Kamu siapa? Dia menghafal beribu2 hadis, kamu berapa? Betul ilmumu lebih tinggi? Orang berilmu tidak akan bercakap seperti itu.. Itu adalah cakap orang yg cetek agamanya. Yang cenderung kepada dunia semata dan lupa akan janji balasan Allah. Saya tidak pernah berani mengata atau mengutuk para cendikiawan islam samada dia UMNO ke PAS sebab kita tau diaorang punyai ilmu yang tinggi dari kita. Kita sembahyang pun tak cukup... kalu cukup pun lewat sokmo. Diaorang sembahyang berjemaah di awal waktu. Disitupun perbezaan cukup jelas. Adakah Allah akan senang dengan orang yg mengikut perintahnya atau pun yang mengabaikan perintahnya. Fikir yer bang....

Anonymous said...

kompem dia ni xcukup ilmu agama...ilmu umno melesia ja dok melekat kt kepala....

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.