Friday, September 3, 2010

KES GADUH DITAMBAH PROVOKASI PERKAUMAN




Kepada Kaum Bukan melayu terutama kaum Cina... tolonglah jangan terus mencabar Melayu dengan pertikai hak keistimewaan Melayu dan mempermainkan lagi Isu Perkauman... Keadaan sudah PANAS!

Lihat sahaja kes ini - berlaku serangan fizikal yang tidak bertanggungjawab oleh 10 orang budak Melayu terhadap 2 lelaki berbangsa Cina di simpang Jalan Pinang, menuju ke KLCC.

Tindakan budak-budak Melayu tu harus kita kutuk. Harap-harap, pihak polis akan melaksanakan tanggungjawab mereka mengikut lunas undang-undang.

Budak Cina tu kata dia ada terdengar budak Melayu tu kata "Baliklah ke negara asal". Bunyi "racist" semacam ja.. Pada hemat penulis ini mungkin akibat tindak balas bodoh terhadap provokasi bodoh tahap melampau yang berterusan dilakukan oleh bangsa Cina...

Tidak dapat dinafikan, jika isu ini berlarutan, keadaan pasti akan bertambah buruk. Jika bangsa Cina mahu terus menerus melakukan provokasi terhadap kaum Melayu selepas ini, mungkin keadaan akan bertambah parah dimana akan timbul krisis perkauman di Malaysia.

Kita tidak mahu situasi Budak Cina provoke budak Melayu... Budak Melayu belasah budak Cina. kemudian Budak Cina belasah balik budak Melayu. Apa bila berlaku sedemikian tidak mustahil untuk merebak menjadi rusuhan dan pembunuhan perkauman seperti peristiwa berdarah 13 Mei dahulu... Waktu itu siapa salah??? salah kaum yang memulakan provokasi iaitu Kaum cina kerana memulakan semua itu...

Blog cina sudah memainkan bahawa ini isu perkauman dari Melayu... dan mereka sudah membakar sentimen kebencian dikalangan kaum cina rentetan kejadian ini... so daripada kaum cina bakar lagi api yang sudah membara ini apa kata kita redakan...

Jadi sebelum terlambat CINA SILA HENTIKAN PROVOKASI PERKAUMAN TERHADAP BANGSA MELAYU!

Aku harap tak kira pemimpin politik Cina dari MCA, DAP, Gerakan dan lain-lain memainkan peranan pro-aktif untuk menasihati semua kaum kerabat bangsa mereka untuk menghentikan sebarang provokasi terhadap bangsa pribumi, terutamanya Cina.

Aku menyeru supaya orang Melayu bertenang dan siasat siapa saja yang membuat provokasi terhadap kita. Seterusnya kita buat laporan polis dan minta tindakan sewajarnya diambil. Tapi kalau dah melampau sangat dan Menteri Amaran Malaysia hanya asyik bagi amaran saja tanpa tindakan...errmmm...nasib la haa..jadi apa-apa nanti aku tak tanggungjawab.

Korang pandai provoke, korang kena berani la terima akibatnya. Dah gatal sangat, garu sendiri laaa... ermmm berani buat berani tanggung...

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.