Monday, March 19, 2012

ANWAR KE INDIA SANGGUP BERSAMA SALAMAN RUSHDIE


Walaupun dalam twitter (berikut) nampak seperti Anwar tidak akan hadir dalam program ‘India Today Conclave’, namun dailymail.co.uk, 16 Februari melaporkan sebaliknya.


Delhi: indiaToday conclave – saya dan Azizah tidak akan hadir ke acara ptg esok kerana membantah kehadiran Salaman Rushdie yang secara biadab menghina Rasulullah”, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam twitternya, 16 Februari.
“Masanya telah tiba untuk India untuk memainkan peranan yang lebih besar dalam penyebaran demokrasi”, kata Ketua Pembangkang Malaysia, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Bercakap di persidangan India Today Conclave 2012, beliau berkata demokrasi India dan badan kehakiman adalah terpuji tetapi mengecewakan apabila perkara yang sama tidak dilaksanakan di kawasan kejiranan (luar India),” katanya.

Menurut laman itu, Anwar berkata beliau amat faham ‘makna kebebasan dan demokrasi’ kerana pernah dipenjarakan selama 6 tahun di Malaysia, sebab itu hari ini beliau terus memperjuangkan kebebasan.

Laporan kehadiran Anwar ke program itu turut disahkan oleh laman daijiworld.com yang melaporkan hanya Imran Khan, pemain kriket Pakistan yang enggan hadir ke program kerana memboikot kehadiran pengarang buku “The Satanic Verses”, Salman Rushdie.

Laman itu menyebut, Imran Khan enggan hadir ke program The India Today Conclave yang dijangka berforum bersama Anwar Ibrahim, Henry Kissinger (bekas Setiausaha Negara AS), Anna Hazare, Kapil Sibal (Menteri) dan Kareena Kapoor (artis Bollywood).

Namun, laman itu tidak menyebut Anwar Ibrahim juga memboikot program tersebut sepertimana yang dilakukan Imran Khan.

KATA PEJUANG ISLAM MADANI... KENAPA TAK BOIKOT??? MASIH MAHU HADIR SEBAB ADA KEPENTINGAN YA...

Baca sepenuhnya di AIDC sini

1 comment:

Anonymous said...

1) Kenapa anwar tak mahu berancang tinggal bermastautin di India ? Jangan masuk ke Malaysia lagi. Bikin kotor di negara Malaysia, sudah cukup menyusahkan semua orang.
2) Kenapa anwar memilih India dan mencampuri politik di sana? Mungkin dia ada simpan wang yang di larikan dari Malaysia semasa dia jadi TPM dahulu di dalam satu daripada bank di India.

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.