Monday, March 26, 2012

KARAMAH BESAR MENTERI BESAR SELANGOR KHALID IBRAHIM

Karamah itu umpamanya dapat rezeki tanpa diduga atau tanpa logik, dapat ilmu tanpa berguru, dapat bantuan-bantuan yang tidak terduga, dapat kasyaf, hatif dan firasat. Ini semua dikatakan karamah. Kadang kala orang yang ada KARAMAH itu tahu bilakah masa dia akan dipanggi ALLAH AZZAWAJALLAH....
 
ada juga... Kata orang tua-tua kalau seseorang yang nak meninggal dunia, 40 hari terakhir perangai atau perwatakan seseorang itu akan berubah.Ada satu kes yang terjadi dalam keluarga saya, si suami setiap hari sebelum pergi kerja dia akan ucapkan terima kasih kepada isterinya kerana menjaga dia dan anak-anak dengan baik. Isterinya naik pelik kerana sebelum itu dia tidak pernah bersikap sedemikian. Tetapi isterinya tidak mengesyaki sesuatu yang buruk. 

Suatu hari , lebih kurang 1-2 minggu selepas perubahan perangai suaminya , ketika pulang dari kerja si suami terlibat dalam satu kemalangan dan meninggal dunia. Selepas itu barulah isterinya teringatkan perubahan perangai suaminya sebelum itu. 

Apabila melihat bunting-bunting yang memaparkan wajah Khalid Ibrahim yang senyumnya bercampur sayu diiringi dengan ucapan TERIMA KASIH  DIATAS KEPERCAYAAN ANDA, yang sedang rancak digantung di seluruh negeri Selangor sekarang ini, menunjukkan seolah-olah Khalid tahu sampai untuknya telah tiba. Maksud saya masa untuknya meninggalkan pentadbiran Selangor. 

Sepatutnya bunting-bunting seperti diatas digantung selepas beliau mula-mula diangkat menerajui pemerintahan Selangor, bukannya di hujung-hujung penggal.

Oleh kerana Khalid tahu yang dia tidak akan menjadi Menteri Besar Selangor lagi selepas PRU 13 kelak. Sebab itulah dia minta bunting-buntingnya digantung di seluruh Selangor untuk mengucapkan terima kasih kepada rakyat Selangor diatas kepercayaan yang diberikan kepadanya untuk menjadi MB.

Farewell Tan Sri......All the best........Rust in peace



1 comment:

Anonymous said...

memula terpandang bunting nii aku ingatkan iklan TUNE Hotel AirAsia
sejibikk siottt

hahahaha

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.