Friday, November 7, 2008

KERAJAAN PEMBANGKANG PERAK : BOHONG NAK JASA KERAJAAN BN LEPAS

Hanya orang jahil nafi komitmen Kerajaan Pusat - UTUSAN

Komen : Susah-susah sangat baik kerajaan tarik kesemua bantuan yang diberikan kepada Kerajaan China Perak tu... tarik sampai mereka keluarkan kenyataan mohon maaf kerana menipu rakyat atas jasa kerajaan BN lepas... biar bagi pengajaran kepada rakyat perak terutama bangsa cina dan amnya kepada kaum bukan bumiputera agar sedar & berterima kasih hidup dalam negara aman dan penuh kenikmatan... & sebagai peringatan inilah akibat sokong pembangkang... juga JANGAN SESEKALI CABAR HAK KEISTIMEWAAN ORG MELAYU...

KUALA LUMPUR 6 Nov. – Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan mereka yang menafikan komitmen Kerajaan Pusat dalam membantu sekolah agama dan guru Kelas al-Quran dan Fardu Ain (KAFA) di negeri Perak sebagai individu yang jahil.

Menurutnya, tidak benar kerajaan campuran Perak sekarang telah memberikan tanah kepada Kolej Taiping, Perak kerana mengikut rekod, tanah tersebut diberikan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) sebelum ini. ‘‘Inilah satu kejahilan individu yang mengatakan kerajaan sekarang ini yang memberi tanah kepada kolej berkenaan sedangkan kerajaan dahulu yang memberikan tanah berkenaan.

‘‘Ini rekod yang tidak dapat dinafikan, begitu juga dengan KAFA, saya ingin beritahu bahawa terdapat 1,357 guru KAFA di Perak yang dibayar gajinya oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) yang wangnya diperoleh daripada kerajaan Pusat,” ujarnya. Ketika menggulung perbahasan Bajet 2009 peringkat jawatankuasa, Ahmad Zahid berkata, kerajaan Perak baru bercadang membayar tambahan RM25 sebulan kepada guru KAFA dan belum melaksanakannya.

Katanya, begitu juga dengan elaun imam-imam masjid di negeri itu yang dicadangkan naik sehingga RM50. ‘‘Ada pihak yang seolah-olah menggambarkan RM50 yang hendak ditambah itu lebih tinggi daripada elaun RM500 yang dibayar oleh kerajaan sekarang.‘‘Budak-budak tadika pun tahu tetapi inilah hakikatnya mereka mahu mengaburi fakta yang sebenar,” katanya.

2 comments:

Kembara Politik said...

Lumbu punya susu..sapi juga dapat nama...

Anonymous said...

Biasalah... PAS ke PKR ke semua munafik... aku di perak sedih giler banyak hak melayu sudah hilang... nama MB Melayu PAS pulak tu... mana kebajikan untuk org Islam dan Agama Islam... nampak byk bantu agama lain je... jelas kebabian PAS di perak... celaka betul... pakat sokong UMNO lepas ni... menyesal undi PAS dulu

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.