Tuesday, May 10, 2016

SYED 'PALLADIUM' SADDIQ ANAK KETIAK OMAK MABUK KENA KENCING SYAITAN DAP


Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak telah memberikan PUKULAN MAUT kepada pembangkang. Pelbagai pihak mengeluarkan analisa dan komentar mereka termasuk GENG REKRUT DAP yang bernaung dalam kumpulan ProTun atau Deklarasi Selamatkan Malaysia seperti Syed 'Palladium' Saddiq ANAK KETIAK OMAK

Syed 'Palladium' Saddiq ANAK KETIAK OMAK telah mengeluarkan kenyataan agak kebudak-budakan, agak bodoh dan tidak mencerminkan langsung KUNUN-KUNUN dirinya yang amat hebat itu. Beliau berpendapat DS Adenan Satem seharusnya dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri di atas faktor kemenangan bergaya beliau menumbangkan pembangkang 72 berbalas 10 kerusi.

Mungkin Syed Palladium terlupa atau tidak tahu bahawa Pilihan Raya yang berlangsung baru-baru ini hanyalah melibatkan peringkat negeri. Calon yang menang bertanding hanyalah dikenali sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN). Jawatan tertinggi yang boleh dipegang oleh ADUN hanyalah Ketua Menteri atau Menteri Besar. Untuk dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri, seseorang itu perlulah memenangi kerusi Parlimen dan dikenali sebagai Ahli Parlimen (MP).

Cara lain adalah seseorang itu dilantik menjadi Senator. Dalam hal ini, untuk keperluan apa DS Adenan Satem mahu dilantik menjadi Senator? Beliau pernah menjawat jawatan yang lebih tinggi sewaktu berada di dalam Kerajaan Pusat. Beliau pernah menjadi Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Kerajaan Pusat dari Mac 2004 hingga Februari 2006. Hanya di atas kehendak beliau, beliau balik ke Sarawak untuk berkhidmat di Bumi Kenyalang. 
 
Sudah-sudahlah menunjukkan kebodohan wahai Syed 'Palladium' Saddiq ANAK KETIAK OMAK

SUMBER at http://khairulryezal.blogspot.com/2016/05/bagaimana-syed-saddiq-palladium-boleh.html#hvZhkrjOKUatH5iy.99

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.