Monday, February 15, 2016

JAWAPAN KEPADA INTIPATI KENCING FITNAH DALAM UCAPAN MUHYIDDIN aka TSMY DI PAGOH


http://1.bp.blogspot.com/-sn1XEHzk8yw/UMoWU-PzDpI/AAAAAAAAXHk/vM0nkLLTjRU/s1600/muhyiddin+-+plaster+mulut+1.jpg

Pada tanggal 10 Februari 2016 Muhyiddin telah MEROYAN kemaruk nak rasa berkuasa kembali lantas melancau menabur fitnah, pembohongan dan spin ibarat kencing merata-rata sampai terpercik ke mulut sendiri. Yang sedihnya ada pulak malaun yg rela menganga menadah percikan itu dan menonggeng untuk diliwat pemikirannya dengan senjata fitnah... MUHYIDIN mimpi angkat sumpah jadi PM depan Mader Gamaknya....

1.       Negara kita telah mencipta banyak kejayaan. Perdana Menteri terdahulu bekerja kuat untuk memajukan negara. Rakyat pelbagai kaum juga berusaha gigih untuk memajukan negara - kita tidak nafikan jasa pemimpin terdahulu... namun masalah dan beban kesilapan pemimpin terdahulu sedang kita hadapi dengan sengsara terutama yg merugikan wang rakyat contoh kelulusan lesen dasar dan perjanjian seperti TOL dan PPP... kerajaan mahu menambahbaik namun taikun terlibat sabotaj... sewajarnya rakyat memahami dan menyokong bukan terpengaruh fitnah dan dakyah yang ditaja pihak tertentu

2.       Namun, beberapa tahun kebelakangan ini negara kita dirundung masalah. Perasaan ketakutan semakin meresap. Orang hendak bercakap pun kena tengok baik-baik. Seolah-olah kebebasan telah hilang - kebebasan yang bagaimana??? kebebasan memfitnah dan berbohong menggunakan teori dan fakta palsu... kalau dibiarkan makin berenak pinak fitnah, pembohongan dan spin... apa kebenaran yang dihalang???

3.       Situasi politik hari ini tidak berapa menentu. Ada orang cakap kalau esok diadakan pilihanraya BN akan kalah - benar kalau PRU esk mungkin BN kalah... kerana apa??? fitnah, pembohongan dan spin melampau dengan niat menjatuhkan kerajaan sedia ada... faktor BN kalah adalah Mantan PM dan Timb Presiden UMNO jadi BODOH dan NYAYUK berpakat dengan pembangkang mahu jatuhkan PM dan kerajaan BN
.
4.       Ekonomi negara kita juga semakin teruk. Harga barang semakin mahal. GST 6% tetapi harga barang naik 20% hingga 30%. - kenaikan harga barang bukan semata-mata faktor GST... yg jelas peniaga ambil kesempatan atas GST dengan menaikkan harga barang... yang salah peniaga lah tamak haloba kerajaan juga yg kena... menurunkan atau hapus GST tidak mnurunkan harga barang terbukti apabila minyak naik barang naik harga... bila minyak turun harga barang tak turun pula... PENIAGA TAMAK yang harus dihukum...

5.       Mengenai kejatuhan matawang, PM kata mana-mana negara pun matawang jatuh. Tetapi negara kita jatuh lebih teruk berbanding negara-negara lain. Ini kerana wujudnya sentimen negatif terhadap Malaysia.  Rasuah berlaku amat luar biasa - laporan baru2 ini RM merupakan matawang paling berdaya tahan dan tahap kejatuhan ringgit tidak seteruk beberapa matawang lain... jangan lah berbohong... kes BESTARI masa muhyiddin apa rasuah ka??? kalau kata rasuah berleluasa apa SPRM tak buat kerja dan kenapa indeks rasuah malaysia menjadi lebih baik???

6.       Saya bercakap atas dasar hak dan kebenaran. Kerana itu saya dibuang. Bukan kerana saya buat apa-apa kesalahan tetapi kerana saya bercakap terus-terang. Bukan depan cakap lain, belakang cakap lain - muhyiddin memang talam 10 muka... opurtunis dan kemaruk nak jadi PM dan memang suka depan cakap lain dan belakang cakap lain... kenapa masa dlm kerajaan tak tanya habis-habis semua yang you tak faham secara berdepan guna saluran betul... tapi sebaliknya war-warkan diluar dan hentam kerajaan??? sengaja buat demi jatuhkan PM kan... sbb PM jatuh you nk jadi PM... sudahlah jelas celakanya tu

7.       RM2.6 bilion masuk ke dalam akaun peribadi PM tidak salah. Kalau begitu pegawai-pegawai kerajaan pun boleh terima duit berjuta-juta masuk ke dalam akaun peribadi atas nama derma. Ini tidak betul - sebelum derma diterima dah bincang dgn BNM, SPRM dan AG... tiada satu undang2 yg mengatakan salah... derma untuk fund politik...  namun fitnah, spin dan pembohongan bermaharaja lela konon salah sgt... bila PM ajak bincang tubuh undang2 derma politik tak ada satu perti pembangkang yg mahu sbb takut duit dari yahudi kantoi... tang penjawat awam rasanya ada undang2 kata kena declare la... you bodoh ke muhyddin

8.       Kerajaan pula tidak mempunyai wang yang cukup. Perbelanjaan untuk rakyat terpaksa dipotong. Bajet 2016 dinilai semula - betul merosot pendapatan sbb jumlah cukai minyak diterima turun sbb harga minyak turun dan diselamatkan kekurangan ini ditampung hasil GST... kalau x buat GST dulu lagi parah tau... biasalah bajet nilai semula kalau pendapatan dijangka kurang dari jangkaan awal... takkan nak belanja juga bila tau pandapatan akan kurang... bodoh muhyiddin.

9.       Orang sudah tidak percaya kepada kerajaan. Mereka tiada keyakinan lagi. Pelabur mahu datang ke Malaysia pun tunggu dulu. Ini kerana faktor ekonomi yang tidak menentu dan rasuah yang berterusan - susah bila babi tak mengaku babi sebaliknya tuduh benda lain babi... data tunjuk pelaburan meningkat... babi memang suka menipu

10. Imej negara kita makin hari makin menurun. Ada orang Malaysia yang pergi ke luar negara malu hendak mengaku dari Malaysia.Takut orang tanya dari mana PM Malaysia dapat banyak duit. Ada orang kata derma. Ada pula yang kata 'pelaburan'. Tidak tahu mana satu yang betul. - SPRM sahkan wang itu derma politik bodoh apa kalau masih nk spin lagi... imej tercalar sebab org macam muhyiddin dan pembangkang yg asyik fitnah merata-rata...

11.   Ada orang parti beritahu saya mereka juga tidak tahu apa hendak buat. Samada hendak pilih BN atau tidak dalam pilihanraya nanti. Mereka kata disebabkan masalah peribadi Najib, BN boleh kalah -  kalau semua ahli parti BN bersatu utik tepis fitnah dan spin ini nescaya tidak dalah seburuk ini persepsi rakyat... lebih percaya khabar angin dan fitnah pembangkang berbanding fakta dan penjelasan PM dan kerajaan... BN UMNO hilang undi sbb org macam muhyiddin ini lah yg merosakkan kepercayaan rakyat pada BN

12.   Rakyat kena pilih antara parti dan individu. Sebahagian ahli parti berada dalam dilema. Ramai orang kata kepada saya jangan fikir pasal parti lagi Tan Sri. Tetapi fikir pasal negara. Negara sedang menjunam dan mesti diselamatkan - apa demi negara guling dan ganti Najib pembangkang akan diam dari menabur fitnah... percayalah PM seterusnya akan diserang juga kerana puncak KUASA adalah matlamat pembangkang... selamatkan negara ganti dengan pembangkang yg diketuai DAP rasis kafir harbi laknatullah kemudian rasanya apa jadi pada melayu dan Islam... hakikatnya negara menjunam sebab mainan fitnah dan spin pembangkang yg memburukkan lagi adalah manusia keparat seperti muhyiddin

13.   Kita tidak mahu negara kita rosak, hancur, rakyat miskin. Kalau perbuatan pemimpin menyebabkan negara kita rosak, kita mesti buat sesuatu... tang mana kerajaan buat mahu jadikan negara rosak, hancur dan rakyat miskin... segala tuduhan hanya spin fitnah dan mainan persepsi... MISKIN ka rakyat sampai bila cuti jem jalan semua ada duit nk balik kampung... ramai ja rakyat berduit beratur di restoran popular... merempat sgt ka rakyat bila kerajaan beri macam2 kemudahan dan taja anak2 belajar dalam dan luar negara??? muhyidin perosak minda

14.   PM mesti bertanggungjawab. Turun ke bawah. Tanya berapa ramai rakyat yang sokong dia. Balik fikir. Jangan asyik terima saja yang orang lain cakap yes sir, yes sir, semuanya baik-baik belaka - Benar PM perlu turun ke bawah mendengar melihat keadaan rakyat dan mengetepikan "punahsihat" yes sir seperti muhyiddin yang depan kata ok belakang tikam... PM amat terbuka ada cadangan pandangan emel la dan post di FB serta lain2 saluran bukan hentam keromo macam muhyidin

15.   Rakyat mesti berani bercakap yang benar. Beritahu PM perkara-perkara tidak betul yang dibuat - berani bercakap benar dan bercakap menggunakan fakta sahih tepat dan BETUL... bukan bercakap bersumberkan fitnah dan bukti rekaan... minda kena terbuka dan sentiasa tabayyun... mencari kebenaran sebenar... akhir zaman... mengaku bercakap benar namun sebenarnya menipu untuk keuntungan peribadi.... MUHYIDDIN HARUS BERTAUBAT!!!

1 comment:

Zahar said...

Salam Tuan Blog.
Syabas dgn counter back si munafik Moheden ini menipu rakyat. Dia lupa ketika lantang dia memfitnah Pak Lah dan memaksa Pak Lah turun. Org mcm ini tamak serta buruk perangai. Dia berpura2 dengan 'isu rakyat' tapi dialah perosak amanah rakyat. Jadi Menteri Pendidikan bukan dia nk fikir soal pendidikan yang semakin merosat tetapi sibuk nak jatuhkan PM.

Org mcm ini awal2 patut dipecat dari parti. Menghasut manusia lain konon dia lah baik. Tk bebas berkata2.. atau tak bebas main fitnah maka dia marah?

Dia lupa bagaimana zaman PM Mhadey ISA dan Ops Lalang dipakai untuk menutup mulut pengkritik PM. Zaman skrg bebas, tidak ditangkap tapi melampau2 fitnah di jaja setiap masa dalam media sosial. Bebas jenis inikah yg dia mahu?

Elok hantar balik jawapan kepada Mohededn si BODOH dan TAMAK ini supaya dia tahu dia itu BODOH dan hanya alas tapak kaki Madey shj utk menjatuhkan Najib

TKasih

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.