Monday, October 19, 2015

PM NAJIB RAZAK GOYANG 10 AHLI PARLIMEN BN AKAN SOKONG UNDI TIDAK PERCAYA

Pembangkang dan DAP bermain wayang dengan sengaja melengahkan menghantar usul parlimen berkenaan undi tidak percaya terhadap YAB Perdana Menteri sehingga diletakkan pada no. 25.

Ini adalah taktik licik kerana apabila usul ini tidak dibaca dan dibahaskan di perlimen pembangkang akan main wayang menuduh pihak kerajaan sabotaj, takut dan bermain kotor... walhal mereka tahu undi ini walaupun di baca dan dibahaskan tidak sesekali akan berjaya... maka dengan cara melewatkan usul... pembangkang akan dapat memanipulasi situasi dengan menimbulkan persepsi negatif terhadap rakyat dan institusi parlimen.

Walaupun PM Najib Razak goyah apabila dijangka 10 ahli perlimen BN bersikap berkecuali atau menyokong usul undi tidak percaya ini... namun beliau dijangka selamat... selepas ini DS Najib wajib membuka 6 panca indera beliau untuk melihat dan menilai realiti sebenar sokongan rakyat, pemimpin serta penasihat di kiri kanan beliau... cabaran kian getir menuju PRU-14 nanti... namun DS Najib perlu bijaksana dan cekap mengambil peluang...

segala isu yg menjadi liabiliti wajar segera di BERESKAN... persepsi rakyat perlu di perbetukan... sokongan perlu diraih segera... masalah perlu diselesaikan... pasukan perlu diperkuatkan... Parlimen Malaysia bakal mencipta sejarah andai usul parlimen berkenaan undi tidak percaya terhadap YAB Perdana Menteri dibacakan.
 

Dari analisis awal, YAB Perdana Menteri dijangka mendapat sekitar 140 undi sekiranya usul yang akan dibawa oleh Ahli Parlimen Petaling Jaya Selatan itu dibentangkan di Dewan Rakyat nanti.

Menurut sumber, sungguhpun terdapat lima orang ahli Parlimen Barisan Nasional akan menyokong usul undi tidak percaya ini, namun Perdana Menteri dikhabarkan telah pun mendapat sokongan 140 ahli Parlimen termasuk 10 orang dari PAS dan sekurang-kurangnya 2 ahli Parlimen dari PKR.

Empat dari Lima Ahli Parlimen Barisan Nasional yang DIJANGKA AKAN menyokong usul undi tidak percaya ini ialah Pagoh, Semporna, Cameron Highland dan Kulim-Bandar Baru, Datuk Aziz Sheikh Fadzir. 

Walau bagaimanapun sumber tersebut tetap enggan memaklumkan nama ahli parlimen yang kelima. Oleh kerana Dewan Rakyat yang mempunyai 222 kerusi Parlimen, usul undi tidak percaya ini memerlukan sokongan 122 orang ahli Parlimen. Menurut sumber ia hampir mustahil untuk diperolehi.

Untuk berjaya menjatuhkan Perdana Menteri, PKR perlu mendapatkan sokongan 12 orang ahli Parlimen Barisan Nasional dan kesatuan ahli Parlimen DAP, Pas, PKR dan serpihan Pas. Dalam senario terburuk, PKR mungkin boleh dapat sokongan 10 orang ahli Parlimen BN. Tapi ia masih tidak mencukupi untuk menggugat Perdana Menteri kerana masih mempunyai sokongan 124 ahli parlimen BN.
 

2 comments:

Anonymous said...

Hentam lah teruk mana pun Tun M, yang terkesan dan semakin menyerlah Najib! Sampaikan 26 tolak 9 baki 15??? WTF???

Perdana Menteri, Menteri Kewangan, Penasihat 1MDB tak boleh kira tahap tadika dah kes kronik beb!

Cukup cukup lah dari nak menjahanamkan negara, tolak Najib bukan tolak UMNO tuh pun kalau UMNO masih ada akal untuk bertindak. Masa tidak menyebelahi UMNO!

Mader Nyanyuk said...

artikel ni tak ada sebut pasal TUN pun... anonimus kt atas meroyan jubur ke... manusia... biasalah... salah kira tu... sebab bukan nabi yg maksum... lagi baik dari salah lantik TPM suka main jubur lelaki dan main burit pempuan... sampai TPM yg dipecat memperkasakan pembangkang dan merosakkan malaysia... lagi berat salah tu... tapi tak apa... mahathir bukan maksum dia manusia.... dia boleh buat salah dan silap... DAN TAK MUSTAHIL APA YANG DIA BUAT SEKARANG SALAH DAN BAKAL MENJAHANAMKAN NEGARA... upsss!!! lupa... penjilat dan pendewa mahathir sure malah lah... mahathir kan maksum tahap dewa... teruslah follow n jilat ja membabi buta...

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.