Wednesday, August 18, 2010

MAHU SAMA RATA & HAPUS HAK MELAYU : FIKIRAN GENERASI MUDA CINA KINI

Orang Melayu Dihina di Pages Namewee

Bukan sekadar MCA yang cuba meminta penghapusan ekuiti orang Melayu. Masih ada lagi rakyat Malaysia yang tidak menghargai konsep hormat menghormati dan berbudi bahasa di negara ini. Mereka ini menggunakan pages Namewee untuk bersikap rasis pada orang Melayu. Hairannya, pengendali pages sendiri membiarkan sahaja perkara ini. Harus diingat ini bukan kali pertama Namewee mencaci orang Melayu.


Dalam pages Namewee dengan topik "1Malaysia???" (klik sini) , Zaki Sungib dimaki hamun dengan begitu teruk sekali. Lihatlah bagaimana kesatnya bahasa yang digunakan oleh Benjamin Keong dan Tan Teck Chen (berasal dari Klang) terhadap Zaki Sungib. Bukan Zaki sahaja yang dimaki tetapi seluruh orang Melayu. Mereka yang memaki itu masih remaja lagi, mungkin ibu bapa mereka perlu memantau perkara ini. Jangan biarkan anak terpesong dan tidak faham sejarah negara ini.

Mungkin ada orang lain yang ajar dan asuh mereka ini untuk bersikap biadap sedemikian?. Ini bukan bincang 1Malaysia secara rasional, tetapi sudah memaki hamun bangsa lain. Pihak berkuasa perlu mengambil tindakan segera terhadap pages rasis ini. Kita di ambang kemerdekaan yang ke-53, namun di masih ada rakyat Malaysia yang bersikap rasis terhadap pribumi di negara ini. Kebebasan ada batasnya. Inilah masalahnya bila fahaman sosialis dan komunis mengajar mereka untuk menjadi terlalu bebas.

CINA SUDAH TERAPKAN SEMANGAT RACIS PADA GOLONGAN MUDANYA... BENCI KERAJAAN BN! BENCI MELAYU! BENCI ISLAM! TAK HAIRAN PEMIMPIN DAP, MCA & GERAKAN BERANI MEMPAMERKAN SIKAP RASIC SECARA TERBUKA... MEREKA YAKIN ADA SOKONGAN DARI KAUM BABI SENDIRI...

APA REAKSI BANGSA MELAYU... KENA JAGA HATI KAUM LAIN... KITA KENA MENGALAH... KITA KENA TOLAK ANSUR... 1MALAYSIA... MELAYU JADI LEMBIK, HINA, BACUL DAN PENAKUT...

KENAPA JADI MACAM TU??? KERANA SATU PIHAK MELAYU ISLAM DIPIMPIN OLEH PEMIMPIN BACUL! DAN SATU PIHAK LAGI DIPIMPIN PENGKHIANAT & OPURTUNIS AGAMA...

HA SEKARANG APA BN... UMNO... DAN BANGSA MELAYU ISLAM NAK BUAT??? API DALAM SEKAM SEMAKIN MEMBARA... DAH MULA MEMBAKAR SEDIKIT DEMI SEDIKIT... NAK TUNGGU MARAK MEMBAKAR KE???

SABAR MELAYU ISLAM ADA BATASNYA!
.

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.