Monday, August 23, 2010

BUKTI KERAJAAN HAPUSKAN HAK MELAYU ISLAM DALAM PENDIDIKAN


MELAYU SUDAH HILANG KEISTIMEWAAN DAN BANTUAN KERAJAAN... INILAH BUKTINYA! SEDANGKAN BANGSA CINA YANG SUDAH KAYA RAYA DIBELAI DAN DIBERIKAN HAK KEISTIMEWAAN YANG DIRAMPAS DARI MELAYU... MANA KEADILAN!


UMNO & KERIS & MELAYU... KEMUDIAN MINTA MAAF DENGAN CINA... BACUL!
Untuk tahun 2010 ini, peruntukan kepada MARA yang ditubuhkan untuk membantu orang-orang Melayu, dicantas-cantas sampai betul-betul ciput sehingga berjumlah RM374,537 juta sahaja bagi tahun 2010 berbanding RM883,785 juta pada 2009.

Bagi IKM, peruntukan untuk 2010 hanya RM143 juta berbanding RM403 juta bagi tahun 2009.

Giat MARA hanya mendapat RM16 juta bagi tahun 2010 berbanding RM28 juta bagi 2009.

Bagi MRSM dan Koleh Sains MARA pula, peruntukan hanya tinggal RM115 juta untuk tahun 2010 berbanding RM254 juta pada tahun 2009

(sila lihat juga rajah di bawah mengenai jumlah pelajar dan pelatih yang dicantas-cantas jumlahnya oleh kerajaan Umno BN di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak jumlahnya supaya betul-betul kecil dan tak payahlah keluar duit banyak-banyak untuk meningkatkan mutu pendidikan orang-orang Melayu).

Pendidikan sangat penting DAN KUNCI kepada mana-mana bangsa yang mahu melaksanakan transformasi dari segenap segi terutama bagi meningkatkan taraf ekonomi, sosial dan pendidikan... dan meletakkan sasuatu bangsa itu berada ditahap yang sama untuk bersaing secara adil dengan bangsa-bangsa lain yang sudah kehadapan dan mencapai tahap lebih baik...

Dalam kes Malaysia... melayu ketinggalan... Cina sudah terkehadapan... Bantu melayu untuk cepatkan transformasi agar dapat kejar kemajuan Cina... tahap sosio-ekonomi akhirnya seimbang Melayu, Cina, India & Bumiputera berada pada tahap sama dari pelbagai segi... barulah tongkat keistimewaan beransur-ansur ditarik... membiarkan Melayu, Cina, India & Bumiputera bersaing sihat...

NAMUN LIHAT LAH APA SUDAH JADI... INI SEMUA TERJADI SEBAB KAUM CINA TUNTUT DAN UGUT KERAJAAN MACAM-MACAM...
KAUM CINA MAU HALANG KERANA TAKUT KAUM MELAYU BERJAYA...
KERAJAAN BODOH KERANA IKUT TELUNJUK KAUM CINA SEDANGKAN KAUM MELAYU DIKORBANKAN... DAN KEISTIMEWAAN KAUM MELAYU DIBERIKAN KEPADA KAUM CINA YANG DAH SENANG LENANG DAN KAYA RAYA... INKAH KEADILAN!

Kepada Melayu liberal, bergembiralah, doa anda sudah dimakbulkan... Terimalah nasib anak cucu generasi akan datang kita yang bakal ditinggalkan semakin jauh oleh bangasa lain... mungkinkah bangasa Melayu akan menjadi bangsa melarat di tanahairnya sendiri... Tahniah kerana berjaya menjahanamkan bangsa Melayu Islam!

Tidak sangka kehilangan hak Melayu berlaku secepat ini... dengan keadaan yang kita belum bersedia sepenuhnya...

MAAFKAN AKU BANGSAKU... KERANA AKU TIDAK MAMPU BERBUAT APA-APA!

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.