Friday, August 5, 2011

TERKINI : DIKHABARKAN GEREJA SEDANG BUAT ACARA MURTADKAN ORANG ISLAM MASA DISERBU JAIS


Sebenarnya tidak ada makan malam atau majlis berbuka puasa di gereja itu, yang ada hanyalah upacara memurtadkan orang islam di bulan ramadhan,
 
Tak ada logiknya kenapa majlis berbuka puasa itu di buat jam 10 malam, sedangkan orang islam berbuka puasa sekitar jam 7.35 malam, kalau betul pihak gereja nak meraikannya kenapa tak di buat sahaja makan malam itu jam 7.35 kenapa mesti jam 10 malam.

Lagi satu, kenapa hanya 12 orang sahaja orang islam yang di jemput, sepatutnya ianya lebih kalau betul majlis makan malam itu bukan majlis untuk memurtadkan orang islam, apa salahnya pihak gereja menjemput imam masjid atau imam surau atau pun pihak gereja memaklumkan kepada pihak jais mengatakan mereka nak buat majlis makan malam, sekurang-kurangnya jais boleh menghantar wakil mereka.

Kenapa ada peserta majlis itu nak melarikan diri ikut pintu belakang kalau betul la majlis itu hanya satu majlis makan malam... dan tak buat salah apa-apa... 
 
Apa yang dikatakan oleh hasan ali tu mungkin ada kebenarannya, "Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) melakukan pemeriksaan ke atas Gereja Methodist Damansara Utama di Petaling Jaya malam tadi kerana terdapat bukti kegiatan penyebaran agama bukan Islam terhadap penganut agama Islam."
 

2 comments:

Anonymous said...

mintak bantuan drp Jabatan Kebajikan Masyarakat tak dapat, pergi cari bantuan daripada sumber lainlah. Dia orang bukan murtad, bekerja. Nak cari duit halal bagi keluarga makan, pakaian dll. Untuk pengetahuan kalian semua, berurusan dengan jabatan kerajaan ni memang macam sial. Apa jabatan pun, memang macam sial. JKM pun sama je, lebih-lebih lagi JKM dekat Selayang sebelah masjid tu. Penipu, pembohong, macam celaka bapuk kat dalam tu. Naik malas nak mintak bantuan utk anak OKU aku. Celakalah kau org semua kat JKM tu. "Mengkritik kerajaan ...bukan bermaksud pembangkang...mengkritik pembangkang bukannya bermaksud menyokong kerajaan...tapi sbg manusia...sokong kpd keadilan"

Staff Swasta said...

kerajaan perlu membetulkan semua ini... NKRA.. KPI dan pelbagai lagi alat pengukur kerajaan tak akan berguna jika benda mudah dan asas sebegini tak dibetulkan... apa org jawa kata " a basic delivery system"... pun kalau tak betul PAYHALAH kerajaan tu nak kekal lama...

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.