Friday, April 16, 2010

P.KAMALNNATHAN : CALON BN PILIHANRAYA KECIL HULU SELANGOR

.

.
"Perjuangan BN biasanya kalau nak bersihkan sungai, dimulakan dari hulu. Kita mulakan dari Hulu Selangor ini untuk membersihkan Selangor," kata P.Kamalanathan.
.
BIODATA P.KAMALANATHAN

.
P.Kamalanathan, atau dikenali lebih mesra dengan panggilan Kamal, bukanlah muka baru dalam politik, di mana blogger aktif itu menyertai MIC sejak 25 tahun lalu.
.
PEKERJAAN

.
- Berkhidmat sebagai Pegawai Perhubungan Awam di Majlis Penggalakan Minyak Sawit Malaysia (Mpoc) sebelum menyertai syarikat Serba Wangi Sdn Bhd (JATI),(anak syarikat Bernas) pada 2001.
.
- Beliau memulakan kariernya sebagai kerani di Associated Pan Malaysia Cement Sdn Bhd pada 1985 sebelum menjadi pegawai perhubungan awam dengan MPOPC selama enam tahun.
.
.
- Beliau juga pernah bertugas sebagai pengurus perhubungan awam bagi syarikat Carotino dan lain-lain syarikat milik kerajaan.


PENGHARGAAN & SUMBANGAN
.
- Pada tahun 2004, beliau diberi penghormatan oleh Institut Perhubungan Awam Malaysia yang memberi pengiktiradan terhadap usahanya membangunkan "Majlis Pelbagai Kaum Terbaik di Malaysia bagi tahun 2004".
.
- Baru-baru ini beliau menghasilkan sebuah dokumentari yang bertajuk 'The Truth' untuk RTM yang memaparkan kejayaan dan pencapaian komuniti India di Malaysia


KELUARGA
- Beliau yang berkahwin dengan S.Shobana, seorang pengurus kanan perhubungan awam sebuah hospital swasta,



PENDIDIKAN
.
- Beliau memiliki sijil dalam bidang perhubungan awam dari London Chambers of Commerce and Industry in England
.
- Diploma dalam bindang penterjemahan (Dewan Bahasa dan Pustaka),
.
- Ijazah Sarjana Muda dalam Perhubungan Awam dari Edith Cowan University di Australia.
.
POLITIK DAN PENTADBIRAN
.
- Kamalanathan juga merupakan Anggota Majlis Perbandaran Selayang dari 2004 hingga 2006.
.
- Kamalanathan dilantik sebagai ketua penerangan MIC pada perhimpunan agung parti itu September 2009 sebagai sebahagian daripada langkah presiden parti Datuk Seri S. Samy Vellu untuk mengukuhkan parti.

.
BLOGGER AKTIF
.
- Kamalanathan yang mengendalikan blog http://www.pkamalanathan.com/
.


No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.