Thursday, September 20, 2012

TERBUKTI KAUM CINA SOKONG ANWAR IBRAHIM DEMI HAPUS HAK ISTIMEWA MELAYU

Kaum cina terbukti mahu hapuskan hak keistimewaan melayu seperti  kuota pendidikan dan kontrak, dasar DEB, bantuan terhadap bumiputra, dan sebagainya. Kaum cina mahu kesamarataan dan ini menggambarkan kaum cina SI BANGSAT yg MEMENTINGKAN DIRI MEREKA SAHAJA. BETAPA MELAMPAU kehendak mereka ini. Mereka dah KUASAI EKONOMI, SOSIAL, PENDIDIKAN dan kini satu-satunya kuasa MELAYU iaitu POLITIK juga mahu DIRAMPAS MEREKA. Kaum cina bukan tidak tahu dasar "afirmatif" yg dilakukan ini semata-mata membantu melayu yang ketinggalan, miskin dan merempat di tanah milik mereka... sekarang pun melayu masih merempat dan ketinggalan... malah dalam proses membantu melayu ini kaum cina tidak hilang kekayaan mereka, taraf sosial atau hak pendidikan mereka... malah mereka dapat macam-macam lagi... KENAPA KATA DASAR INI TIDAK ADIL????

Kenapa kaum cina tidak mahu saling bertolak ansur dan berkorban... walhal MELAYU telah berkorban "dahulu" memberi orang CINA kerakyatan dengan balasan MELAYU mendapat hak keistimewaan... yang akan digunakan untuk membantu agar melayu dapat berdiri dan duduk sama tinggi serta setraf dengan bangsa lain.

SEKARANG Kaum cina mahu KHIANATI pengorbanan dan janji "dahulu" dengan menyokong ANWAR IBRAHIM dan kumpulannya kerana Kaum cina tahu hanya melayu bernama ANWAR IBRAHIM dan pengikutnya sanggup jadi "si kitol" anjing yg mengkhianati BANGSA, AGAMA dan NEGARA semata-mata untuk KUASA... kaum cina hanya perlu ambil peluang memperguna ANWAR IBRAHIM... Anwar hanya mahu kuasa... apa kaum cina ingat semudah itu kaum MELAYU nak melepaskan hak mereka??? Ya! MELAYU masih bersabar... tidak mustahil kesabaran itu diganti dengan rusuhan ala 13 MEI 1969... jika cina berdegil mahu RAMPAS HAK MELAYU... nescaya waktu itu alamat "pupus" kaum cina di MALAYSIA.

NASIHAT PENULIS - kaum cina perlu insaf dan mengimbas sejarah kemerdekaan dan penubuhan malaysia dulu... keamanan dan kestabilan negara adalah hasil tolak ansur antara kaum... kaum cina perlu buktikan mereka masih bersama KERAJAAN dan BN menerusi undi pada PRU 13 nanti... jika terbukti kaum cima bersama ANWAR semasa PRU 13 nanti... selepas membentuk kerajaan BN dan UMNO harus meminggirkan kaum cina dengan meniru modus operanti lee kuan yew di singapura yang meminggirkan kaum melayu... kaum cina WAJIB mendapat balasan dari "PENGKHIANATAN"mereka kepada "sejarah" dan "perjanjian" MALAYSIA.

BUKTI

“What Some M’sians Say”, wartawan Malaysiakini telah menemuramah  secara rambang untuk mendapatkan pandangan rakyat mengenai kegagalan Anwar dan jawapan mereka seperti berikut:

Pandangan tiga orang Melayu berumur antara 40 hingga 46 tahun.

Muhammad Abu Bakar, berumur 46 tahun 

1. menyifatkan perancangan Anwar itu cumalah satu angan-angan kosong. Dia juga menyifatkan Anwar sebagai orang yang tidak jujur, seorang Mat Jenin dan begitu terdesak mahu menjadi Perdana Menteri.

2. “Anwar is a liar. He has been telling everyone he’s got the list (of names) of the defectors that would join Pakatan (Rakyat), but it’s all rumours.” (Anwar adalah seorang penipu. Dia memberitahu semua orang yang dia mempunyai senarai (nama-nama) orang yang akan melompat dan menyertai Pakatan (Rakyat), tetapi itu semuanya khabar angin.”

Zaiti Arif, seorang jurujual yang berumur 40 tahun. 
 
3. Zaiti melihat Anwar sebagai “a man without principles” (manusia yang tidak berprinsip). “When he was in Umno, he supported the Malays, but now he is creating friction among Malaysians. He is a man without principles. I do not trust Anwar.” (Bila dia didalam Umno, dia menyokong orang Melayu tetapi sekarang dia menimbulkan ketegangan dikalangan rakyat Malaysia. Dia manusia yang tidak berprinsip. Saya tidak percaya kepada Anwar.”

Seorang surirumah, Nurhidayah Abdullah, berusia 42 tahun 
 
4. “…We had thrown our support at him because we sympathised with him. That is why the opposition won big in Terengganu during 1999 general election, when reformasi was overwhelming.” (…kami telah memberi sokongan kepadanya kerana kami bersimpati dengannya. Kerana itulah pembangkang menang besar di Terengganu ketika pilihanraya umum 1999, ketika reformasi sedang membara).

5. “Now we can see his true colours. He is twisting and turning on the sodomy allegation against him and now he is conspiring with non-Muslim parties. Now how could he fight for Islam if he’s doing such a thing? (Sekarang kita dapat melihat diri Anwar yang sebenarnya. Dia berdolak-dalik mengenai tuduhan liwat terhadapnya dan sekarang berkonspirasi dengan parti-parti bukan Islam. Sekarang, bagaimana dia hendak memperjuangkan Islam jika dia sedang melakukan perkara ini?)
 
6. “Anwar is only playing with the people’s feelings. All he wants is glamour. This is all part of his political game to confuse the rakyat.”
(Anwar cuma mempermainkan perasaan rakyat. Apa yang diinginkan olehnya hanyalah glamour. Semua ini adalah sebahagian dari permainan politiknya untuk mengelirukan rakyat).

Pandangan kaum bukan Melayu berumur 20 hingga 60 tahun 

Chee Vooi How seorang pelajar kejuruteraan berusia 20 tahun.

1. “The current government is being unfair towards the rakyat. They only prioritise the bumiputera especially when it comes to education quota, the bumpiputera usually would easily get into universities although their grades are lower than other races especially Chinese.” (Kerajaan sekarang tidak adil kepada rakyat. Mereka Cuma mementingkan kaum bumiputera terutamanya berkaitan dengan kuota pendidikan dimana kaum bumiputera dapat memasuki universiti walaupun kelayakan mereka lebih rendah dari kaum lain lebih-lebih lagi kaum Cina).

2. “But if Anwar who has promised to reform the laws for example the New Economic Policy to be abolished, then that would be good news. And if the new government does not take place, I am sure the supporters would be disappointed. (Anwar telah menjanjikan akan membuat perubahan kepada undang-undang contohnya menghapuskan Dasar Ekonomi Baru (DEB), ianya adalah satu berita yang baik. Jika kerajaan baru tidak ditubuhkan, saya yakin penyokong-penyokongnya akan kecewa)

SUMBER 

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.