Thursday, November 1, 2012

LEPAS KHALWAT BADROL AMIN TERLIBAT AJARAN SESAT AL-ARQAM


Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) menggagalkan satu perhimpunan ajaran sesat, yang disyaki 'Aurad Muhammadiah' dan cubaan menghidupkan semula ajaran Al-Arqam di Bandar Country Homes di sini, malam tadi.




Perhimpunan itu melanggar Seksyen 12 (C), Enakmen Jenayah Syariah Selangor. Serbuan Jais dibuat kira-kira jam 10.30 malam dan beberapa ahli jawatankuasa majlis ditahan bagi membantu siasatan. Kira-kira 3,500 pengikut ajaran sesat dijangka menghadiri majlis itu termasuk seorang pemimpin kanan PKR Selangor Dr Badrol Amin .

Seorang timbalan pengarah perhimpunan, yang dikenali sebagai Nawawi, ketika disoal siasat pegawai penguat kuasa Jais berkata, perhimpunan diadakan sempena sambutan ulang tahun keputeraan pemimpinan kanan mereka, Allahyarham Ashaari Muhammad bertemakan "Abuya Terus Memimpin Walaupun Ghaib".

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.