Friday, July 23, 2010

PERBICARAAN LIWAT ANWAR : TAK PAYAH IKUTI SEBAB CONFIRM TANGGUH

Salam Perjuangan...

TANGGUH LAGI... Dengarnya Karpal dah terdesak gila... guna 'law' tak boleh tangguh... terpaksa guna jurus terakhir buat-buat sakit... sekali terjadi sakit betul pulak dan sekarang ni kata orang sikit hari lagi... menghitung harilah kiranya... Karpal Singh akan Mati, Padam, Mampos dan Meninggal... 1 hari public holiday (baca stail P.Ramlee) akan diberi kerana akan tenang dan amanlah dunia bermula saat dan ketika itu... dan mayatnya boleh dilangkah bagi menubuhkan negara Islam he he he...

Kapal Singh begitu cintakan Islam... ini kerana dia mewasiatkan kepada PAS untuk melangkah mayat nya dahulu sebelum menubuhkan negara Islam... maka InsyaAllah upacara ini nanti akan disempurnakan dimulai oleh Mursyidul Am PAS Nik Ajiz dengan lafaz bismillahhirrohmanirrohim .... dengan kaki kanan... diikuti pemimpin tertinggi PAS yang lain...

Malaysia Book Of Record dengar nya sedang meneliti dengan rapat perbicaan ANWAR IBRAHIM LIWAT bagi merekodkan berapa kali "tangguh" berbicaraan ini dan dipercayaan nama Anwar & Karpal akan diletakkan sebagai inidividu bertanggungjawab mengambil sijil Malaysia Books Of Rekod jika terbukti Perbicaraan Anwar Meliwat sebagai perbicaraan "PALING BANYAK TANGGUH" bukan sahaja di Malaysia tetapi juga dunia dan mungkin akan dipertandingkan rekod ini di peringkat galaksi seterusnya alam semesta... TAHNIAH ANWAR & KARPAL...

Anwar kini sedang gigih mencari calon untuk menggantikan tempat Karpal kerana bimbang Karpal Singh "PADAM" lebih awal dari jangkaan dan beberapa interview dipercayai telah dilakukan bagi mengenal pasti calon terlayak selaku Peguam Pakar "Tangguh" menggantikan Karpal Singh... Kreteria Istimewa turut diletakkan aNWAR bRAHIM sebagai pemberat bagi lantikan itu... antaranya muda, kacak dan jambu, memiliki karisma tersendiri, setia dan patuh pada Anwar dan sanggup berkorban menyerahkan "jiwa & raga"... dan yang terpenting mahir membuat"kopi"...

Calon berjaya akan dihubungi dalam tempoh terdekat dan akan diberikan "password" tertentu bagi memudahkan mereka memasuki kondo agar Anwar dan Peguam baru ini dapat berbincang secara personel dan private disamping turut mengadakan aktiviti yang "merangsang & menenangkan jiwa" dan juga aktiviti sihat lain yang mengeluarkan peluh...

Pada Asalnya Zulkifli Noordin merupakan calon terbaik Anwar bagi menggantikan karpal selaku "Peguam pakar Tangguh" namun kewarakan dan kekentalan Zulkifli Noordin mempertahankan prinsip serta memperjuangkan Islam melunturkan markah extra yang dimiliki... Selain beliau gagal memenuhi kreteria tambahan yang digariskan Anwar. Ikuti episod tangguhdan tangguh lagi akan datang...

TANGGUH & TANGGUH LAGI...


Ceh! Confirm Tangguh Punya he he he.... Percayalah ;) rekod ni... tangguh terhebat dalam sejarah ummat manusia

Ikuti Berita ini :

Perbicaraan kes liwat Anwar tangguh 2 Ogos

KUALA LUMPUR 19 Julai - Perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim ditangguhkan oleh Mahkamah Tinggi di sini sehingga 2 Ogos ini berikutan peguam bela utama Ketua Pembangkang itu, Karpal Singh sedang cuti sakit akibat jangkitan paru-paru akut.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah membenarkan penangguhan setelah seorang lagi peguam bela Ahli Parlimen Permatang Pauh itu, Datuk Param Cumaraswamy memberi jaminan pasukan pembelaan akan meneruskan perbicaraan pada tarikh itu meskipun tanpa kehadiran Karpal.

"Oleh kerana Karpal sedang sakit, jadi mahkamah tiada pilihan kecuali menangguhkannya sehingga 2 Ogos ini.

"Dengan jaminan daripada pihak pembelaan, sekiranya Karpal masih tidak sihat, mereka akan meneruskan kes ini pada bulan Ogos dan harap kes ini dapat diselesaikan dalam bulan tersebut," kata Hakim Mohamad Zabidin.

Perbicaraan kes itu dijadualkan disambung pada hari ini hingga Jumaat.

Terdahulu, Param memberitahu, ekoran daripada keadaan Karpal itu, pihaknya memohon supaya perbicaraan pada sepanjang minggu ini dilapangkan dan menaruh keyakinan ia dapat diteruskan pada 2 Ogos.

Peguamcara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden pula berkata, pihaknya tiada halangan perbicaraan ditangguhkan setelah pasukan pembelaan memberi jaminan untuk meneruskan perbicaraan pada Ogos ini dan tiada lagi penangguhan dibuat pada waktu tersebut.

Selain Karpal dan Param, Anwar diwakili oleh lapan peguam bela lain termasuk Datuk C.V. Prabakaran, R. Sivarasa, Sankara Nair, Leela J. Jesuthasan, Marisa Regina Fernando, Ramkarpal Singh, Mohd. Hanipa Maidin dan Mohd. Radzlan Jalaludin.

Dalam surat bertarikh 16 Julai lalu yang dihantar ke mahkamah melalui firma guaman S.N. Nair & Partners bagi memohon penangguhan, Karpal dimaklumkan telah dimasukkan ke wad Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) pada 9 Julai lalu disebabkan penyakit tersebut.

Karpal bagaimanapun telah dibenarkan keluar dari PPUM pada 15 Julai lepas selepas diberikan antibiotik. Peguam berpengalaman itu diberi cuti sakit selama 15 hari iaitu sehingga 23 Julai ini.

Karpal, 70, kini sedang berehat di kediamannya di Petaling Jaya.

Perbicaraan pada 2 Ogos dijangka berakhir pada 30 Ogos ini.

Sementara itu, Sankara ketika ditemui pemberita di luar mahkamah berkata, beliau berharap dalam tempoh dua minggu lagi, Karpal akan kembali sihat dan dapat hadir di mahkamah pada tarikh yang ditetapkan.

"Kami telah beritahu hakim bahawa kami akan mengendalikan pembelaan sekiranya Karpal masih belum sihat kerana perbicaraan akan diteruskan, tiada niat untuk menangguhkan perbicaraan," katanya.

Anwar, 63, dibicara atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 25, di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No.99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini di antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.

Perbicaraan hari ini sepatutnya diteruskan dengan pemeriksaan balas terhadap saksi pendakwa kedua yang merupakan Pakar Bedah Am Hospital Kuala Lumpur (HKL), Dr. Mohd. Razali Ibrahim yang memeriksa Mohd. Saiful Bukhari dua hari selepas kejadian liwat didakwa berlaku.

Keterangan pakar tersebut terhenti seketika apabila Anwar melalui pasukan pembelaannya buat kali kedua memohon mendapatkan beberapa dokumen termasuk sampel-sampel yang diambil daripada Mohd. Saiful Bukhari.

Permohonan tersebut bagaimanapun ditolak oleh Hakim Mohamad Zabidin pada 18 Jun lalu dan keputusan itu dikekalkan oleh Mahkamah Rayuan pada 25 Jun lepas.

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.