Friday, November 6, 2015

PUKIMAK RASIS MAU HAPUS RIZAB MELAYU TUKAR KAWASAN NAMA CINA SEBAB CINA DUDUK SECARA HARAM


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgQxMhuD8T20sHENNfSA6nPERba3nCMs1lF8H8ZAAet059FrFxuLwcH24wiCJXIJB6_yIZpRNENNu7zOWIAgsT8vkACxM-XARgAXbXzA4OorXJ9eoid8JxVQ5PYu_FllsHtm1Q9nFHXDHfQ/s400/8.12.jpg

Kalau kita sentuh sikit hak kaum dia melenting dan heboh satu dunia mengamuk nah sekarang  cina makin naik lemak berlagak berani siap cabar hak melayu dalam Dewan Undangan Negeri secara terbuka, berdepan dan penuh rasis apa melayu nak buat... tunduk diam dan kata tak apa ke??? memang sikap celaka pemakan babi ini cukup bangsat... jum bersatu kaum pendatang ini wajar diajar menerusi kuasa politik kita... cukuplah melayu diinjak dan dipandang rendah bangsa pemakan babi ni...

ADUN Sekinchan, Ng Suee Lim telah meminta Kerajaan Negeri Selangor menukarkan status tanah yang diduduki oleh orang Cina di Bagan Nakhoda Omar daripada Tanah Rizab Melayu dan warta tersebut dihapuskan. (RUJUK SINI)
Alasannya, Tanah Rizab Melayu di Bagan Nakhoda Omar itu telah diduduki oleh orang Cina dan jumlah mereka pula adalah 100%!!!
Tidak cukup dengan itu, nama Bagan Nakhoda Omar pula diminta agar ditukarkan menjadi Bagan Nakhoda Chong.

Punyalah kurang ajar!
Kalau Tony Pua berselindung dengan jawatan dalam PAC bagi menyembunyikan sifat penakutnya, Ng Suee Lim pula mengeluarkan kenyataan yang sangat RASIS dan CHAUVINIST itu di Persidangan DUN!

Sebenarnya kejadian sebegini bukanlah perkara baru. Taiping telah ditukarkan dari Klian Pauh kepada nama Cina iaitu Taiping. Pulau Pangkor yang asalnya bernama Pulau Dinding, ditukarkan namanya dengan alasan penghulu Cina di pulau tersebut bernama Ee Pang Kor dan hasilnya Pulau Dinding sekarang ini dikenali sebagai Pulau Pangkor, malah puak mereka mendakwa pula, Pulau Pangkor telah dibuka oleh Cina bernama Pang Kor.

Ng Suee Lim tidak lagi berselindung dengan sikap chauvinistnya. Beranggapan, Melayu di Sekinchan adalah golongan yang lemah kerana terlalu bertolak ansur, Ng Suee Lim memandang mudah dan mahu sejarah tempat tersebut ditukar dan ditipu.

Tanah Rizab Melayu sekaligus menjadikan Cina-Cina yang diwakili oleh Ng Suee Lim untuk perampasan tanah secara biadap dan kurang ajar itu, merupakan penduduk yang telah menduduki tanah rizab Melayu itu secara haram.

Mengapa pula mereka tidak dihalau dari tanah tersebut sedangkan pada masa yang sama, sudah pasti mereka yang tinggal di Bagan Nakhoda Omar itu tidak akan membenarkan sama sekali mana-mana Melayu tinggal di Tanah Rizab Melayu yang telah mereka cerobohi dan duduki secar haram itu!!!

5 comments:

Anonymous said...

sewajarnya dun sg air tawar merujuk sejarah kawasan bagan nakhoda omar untuk membuat keputusan. mengikut rekod, kawasan yang diduduki 100% oleh orang cina disitu adalah rezab melayu. ia telah diwartakan secara rasmi. oleh itu, penempatan orang cina di kawasan rezab melayu adalah secara haram atau illegal dan wajar diusir. tak kiralah berapa lama dan berapa keturunan penempatan cina disitu telah wujud. yang haram tetap sahaja haram. ini bukan soal rasis atau perkauman. sesuatu entiti menduduki sesuatu kawasan secara tidak sah adalah menyalahi undang2. dun selangor kena membuat keputusan secara adil, saksama dan tidak berat sebelah.

Anonymous said...

Kat Penang kampong India dan kampong Melayu diroboh untuk ladang babi dan babi dari Singapore..atas alasan tanah haram..ikut undang2

Kerajaan Dapigs sepatunya memroboh kampong Cina haram di Selangor untuk babi Singapore..



Anonymous said...

HARGA ROKOK DINAIKKAN SECARA MELAMPAU SEBANYAK RM3.20, DARI RM13.80 KEPADA RM17.00. KENAIKAN TERTINGGI INI TIDAK MASOK AKAL, TIDAK PERNAH BERLAKU DI DLM MANA2 PIMPINAN UMNO/BN SEBELUM INI.

TERIMA KASIH KPD KERAJAAN NAJIB, KERANA KERAJAAN NAJIB SUDAH TIADA IDEA UNTUK MENJANA PENDAPATAN NEGARA.

DI SINI DAN DI MANA-MANA PON, TIDAK ADA LAGI PENGUNDI/PEMINAT/PENYOKONG UMNO/BN.

JUMPA LAGI DI PRU-14.

SEKIAN TERIMA KASIH.

Anonymous said...

blog hambar sebab blogger bangang dan rasis.
tutup je la site ni. pegi la carik ketenangan dan jadi MATANG. aku kesian kat ko

Idealis Malaysia said...

kepada ananimus...

t.kasih atas gelaran "bangang dan rasis"

cuma apakah mempertahankan melayu islam dan pimpinan dari serangan kafir harbi laknatullah serta kumpulan munafikun yang brsekongkol dengan yahudi itu "BANGANG"???

dan apakah rasis kalau kita mempertahankan hak miliki kami... melayu Islam dari dirampas dan disamun secara licik oleh cina dapiggy kafir harbi dan golongan pelampau kristian laknatullah???

"ketenangan" hanya akan datang bila nasib generasi mendatang dapat dijamin sepenuhnya dari diancam pengkhianat dan si kitol yang bersekongkol dengan cina babi dap serta pelampau kristian yg mahu menghapuskan ketuanan islam dan melayu....

kalau kau matang sangat meh la... kita duduk berdepan... "bujur lalu melintang patah"... "geruh dicari bala yang menimpa"... mai la cari kami...

kami lagi KESIAN pada penjilat jubur anwar dan penyembah tokong macam kau... buta kepada kebenaran... pegi minta lah keja dengan nenek azizah kipas atau azmin ice cream... untung-untung boleh tadah pungkok pada ANUwar BERAHIm...

adios!!!

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.