Monday, October 22, 2012

TERGAMAK MENIPU DUIT HAJI KEMUDIAN TUDUH KERJA KERAJAAN UMNO DAN TABUNG HAJI

Memang mudah di MALAYSIA ni semua benda SALAH dan TAK BETUL serta JENAYAH  adalah KERJA KERAJAAN UMNO apa sahaja tanpa usul periksa SEMUANYA SALAH KERAJAAN UMNO sampai SONGLAP DUIT kunun untuk PERGI HAJI pun KERJA JAHAT UMNO walhal LEBAI PAS yang buat kerja KOTOR ni... Bukan itu sahaja "kemaluan gatal" PEMIMPIN mereka hingga berzina dengan isteri orang dan china doll serta ada yang berkhalwat dengan bini, janda dan anak dara pun kata salah UMNO... Sampai mereka SAKAU dan SONGLAP duit Kerajaan, pelingkup Syarikat dan Agensi negeri sampai jadi kaya raya pun tuduh SALAH KERAJAAN UMNO... PUNYALAH LAHANAT PEMIKIRAN MEREKA NI...

APA BODOH TAHAP CIPAN KE PEMIKIRAN pengikut dan penyokong PEMBANGKANG NI???



Kisah ini berlaku di Tumpat kelantan.
Kononnya adalah seorang yang kelihatan alim dan warak. Pandai ceramah, pandai guna ayat Quran, pandai jaja nama Tok Guru. Orang ramai percayalah dia ni baik dan ada pegangan ugama.


Satu hari, hamba Allah yang ahli PAS memberitahu orang kampung melalui selit-selit dalam ceramah atau belajar di surau bahawa sesiapa teringin untuk menunaikan haji boleh buat melaluinya.


Dia boleh aturkan untuk sesiap nak pergi tahun hadapan tanpa perlu daftar dengan Tabung haji yang kena tunggu sampai tahun 2020 ke atas baru dapat pergi. Yang tua-tua ni mana ada masa nak tunggu 2020/ Ikut fitrah tak sampai umur sedemikian tua.


Orang kampung pun bayar kepada dia. Tak ditanya macam mana dia boleh potong kiu untuk dapat pergi tahun depan. Tak dicuba fahami bagaimana Tabung Haji saja yang diberi kuasa oleh kerajaan Malaysia dan kerajaan Saudi untuk tentukan dan utrus seseorang dari Malaysia dapat pergi ke Mekah untuk buat haji.


Akhirnya ramailah dah bayar duit RM10,000. INi duit orang kampung. Kalua dibandar ada pengurus dan ahli korporat yang pada mereka RM10,000 tak ada apa-apa. Tapi orang kampung yang buat kerja kampung, ini adalah simpanan puluhan tahun.

BIla dibeli, dah agaklah mereka tak dapat pergi. Tok Lebai PAS ni tanpa malu dan segan terus kata mereka dah serahkan pada Tabung haji tapi mereka tak pulangkan balik kepadanya. Dia ceramah dan fitnah kata ini adalah cara Tabung Haji "rampas duit rakyat."


DIpanjangkan cerita kata inilah duit untuk Najib dan Rosmah dapat selalu pergi ke mekah. Duit yang Tabung Haji tipu dari orang ramai yang mereka gun auntuk pekerja-pekerja Tabung haji dapat pergi ke Mekah tiap-tiap tahun.


Apa lagi bila Mahfuz dah mainkan mengenai gaji CEO Tabung Haji sampai RM70-80 ribu sebulan, lagulah mereka percaya.


Tak tentu pasal Tabung Haji yang kena, padahal Tok lebai ini kebas duit orang ramai. Katanya ada juga hamoir 30 orang yang kena. RM300,000 di Tumpat boleh buat beli tanah, bina rumah bungalow serba serbi lengkap dan kah... satu lagi.


Baca kisah ini di blog PAS Ar Risalah
sini. Jangan heran, mereka menipu rakyat tapi salahkan BN dan UMNO. Ini benda biasa dan selalu mereka lakukan terhadap rakyat yang serba tidak tahu dan mudah ditipu mereka.

Ini hanya kisah-kisah bagaimana pemimpin Tok Lebai2 palsu PAS menipu rakyat. Yang lagi hebat tu, tengok dan study Husam.
 
sumber : TheUnspinner 

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.