Tuesday, October 9, 2012

RAKYAT JOHOR DITIPU : PAKATAN RAKYAT SABOTAJ PROJEK RAPID PENGERANG SUPAYA DI BINA NI KELANTAN

Rakyat JOHOR terutama di PENGERANG di perbodoh Pakatan Rakyat kerana diajak menentang projek RAPID tapi dalam masa yang sama mereka menuntut projek sama di laksanakan kerajaan Pusat di Kelantan. Mereka mahu SABOTAJ nikmat dan rezeki diperoleh Rakyat Johor agar beralih dinikmati rakyat Kelantan pula... betapa busuknya permainan politik Pakatan Rakyat!



ISU PEMBANGKANG 1
Dalam isu petrokimia di Pengerang, JOHOR para pemimpin parti pembangkang dan NGO proksi mereka membantah pembangunan Hab Penapisan Minyak dan Petrokimia (RAPID). Alasan mereka adalah projek petrokimia RAPID konon membahayakan nyawa dan memberi kesan buruk pada alam sekitar serta merugikan penduduk setempat dari segi pendapatan dan hartanah.

ISU PEMBANGKANG 2
Pembangkang menuntut pembayaran royalti daripada Petronas atas alasan wujudnya carigali gas dan minyak dalam kawasan perairan Kelantan DAN menuntut supaya semua hasil gas dan petroleum di daratkan di Pantai Senok Bachok, Kelantan. Mengikut janji kerajaan PAS Kelantan pada 2003, sebuah kompleks yang mengandungi kemudahan simpanan gas dan minyak atau dikenali juga sebaga loji petrokimia akan dibina di tanah seluas 2000 hektar yang turut membabitkan pengambilan tanah penduduk setempat di Pantai Senok, Bachok.

PERSOALAN 
Mari kita fikirkan.... Apakah pembangunan projek loji petrokimia di Bachok Kelantan memberi impak berlainan berbanding jika projek sama dilaksanakan di Pantai Senok, Bachok???
Pakatan Rakyat dan NGO mereka membantah projek petrokimia RAPID di penggerang, Johor...  maka sepatutnya pada masa yang sama Pakatan Rakyat dan NGO mereka termasuk PAS Kelantan  juga sewajarnya menolak idea mendaratkan hasil gas atau minyak ke Pantai Senok Kelantan.

APAKAH ADA MAKSUD TERSIRAT DISEBALIK PERBEZAAN INI???
Realiti mengapa berlaku sedimikian adalah kerana parti pembangkang sama ada PAS, PKR mahupun DAP serta semua NGO proksi mereka tahu hakikat sebenar.

Tidak wujud pun bahaya atau kesan buruk pada manusia mahupun alam sekitar. Bantahan projek di Pengerang tetapi pada masa yang sama menuntut pembinaan kompleks dan petrokimia serta meminta pendaratan hasil gas di Bachok Kelantan cukup untuk membuktikan wayang pembangkang berkaitan bahaya RAPID Pengerang hanyalah propaganda politik untuk mengabui mata rakyat sahaja...

Kepada penduduk di di Pengerang, JOHOR... Sedarlah! jangan ditipu lagi oleh Pakatan Rakyat... mereka mahu sabotaj Projek ini kerana IRI HATI, DENGKI dan MAHU SABOTAJ projek ini dari dilaksanakan. Malah mereka mahu projek sama dilaksanakan di Bachok, Kelantan kerana sedar keuntungan dan laba mewah yang bakal diperolehi menerusi projek in...

JOM! TOLAK DAN BERHENTI UNDI SERTA SOKONG PAKATAN RAKYAT!

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.