Friday, April 10, 2009

SENARAI KABINET BARU RAKYAT : NAJIB 2009


SENARAI KABINET BARU DATO' SERI NAJIB TUN RAZAK
28 MENTERI 40 TIMBALAN MENTERI

PERDANA MENTERI:
Datuk Seri Najib Razak

TIMBALAN PERDANA MENTERI:
Tan Sri Muhyiddin Yassin

MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI
1. Tan Sri Dr Koh Tsu Koon (Hal Ehwal Perpaduan & Pengurusan Prestasi)
2. Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz (Hal Ehwal Perundangan dan Parlimen)
3. Tan Sri Nor Mohamed Yakcop (Unit Perancang Ekonomi)
4. Mej-Jen (B) Datuk Jamil Khir Baharom (Hal Ehwal Agama Islam)


Timbalan-timbalan Menteri:
1. Datuk Liew Vui Keong
2. Datuk Dr Mashitah Ibrahim
3. Datuk S.K. Devamany
4. Ahmad Maslan
5. T.Murugiah

MENTERI KEWANGAN: Datuk Seri Najib Razak
MENTERI KEWANGAN II: DATUK AHMAD HUSNI MOHAMAD HANADZLAH
Timbalan:
1. Datuk Chor Chee Heung
2. Datuk Dr Awang Adek Hussin

MENTERI PELAJARAN: Tan Sri Muhyiddin Yassin
Timbalan:
1. Datuk Dr Wee Ka Siong
2. Dr Mohd Puad Zarkashi

MENTERI PENGANGKUTAN: Datuk Ong Tee Keat
Timbalan:
1. Datuk Abdul Rahim Bakri
2. Datuk Robert Lau Hoi Chew

MENTERI PERUSAHAAN, PERLADANGAN DAN KOMODITI:
Tan Sri Bernard Dompok
Timbalan: 1. Datuk Hamzah Zainudin

MENTERI DALAM NEGERI:
Datuk Seri Hishammuddin Hussein
Timbalan:
1. Datuk Wira Abu Seman Yusop
2. Jelaing anak Mersat

MENTERI PENERANGAN, KOMUNIKASI, KESENIAN DAN KEBUDAYAAN:
Datuk Seri Utama Dr Rais Yatim
Timbalan:
1. Datuk Joseph Salang Gandum
2. Senator Heng Seai Kie

MENTERI TENAGA, TEKNOLOGI HIJAU DAN AIR:
Datuk Peter Chin Fah Kui
Timbalan: Noriah Kasnon

MENTERI KEMAJUAN LUAR BANDAR DAN WILAYAH:
Datuk Seri Shafie Apdal
Timbalan:
1. Datuk Hassan Malek
2. Datuk Joseph Entulu anak Belaun

MENTERI PENGAJIAN TINGGI:
Datuk Seri Mohd Khaled Nordin
Timbalan:
1. Datuk Dr Hou Kok Chung
2. Datuk Saifuddin Abdullah

MENTERI PERDAGANGAN ANTARABANGSA DAN INDUSTRI:
Datuk Mustapa Mohamed
Timbalan:
1. Datuk Mukhriz Mahathir
2. Datuk Jacob Dungau Sagan

MENTERI SAINS, TEKNOLOGI DAN INNOVASI:
Datuk Dr Maximus Ongkili
Timbalan: Fadillah Yusof

MENTERI SUMBER ASLI DAN ALAM SEKITAR:
Datuk Douglas Uggah Embas
Timbalan: Tan Sri Joseph Kurup

MENTERI PELANCONGAN: Datuk Ng Yen Yen
Timbalan: Datuk Seri Sulaiman Abdul Rahman Abdul Taib

MENTERI PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI:
Datuk Noh Omar Timbalan:
1. Datuk Johari Baharum
2. Datuk Rohani Abdul Karim

MENTERI PERTAHANAN: Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi
Timbalan: Datuk Dr Abdul Latiff Ahmad

MENTERI KERJA RAYA: Datuk Shaziman Abu Mansor
Timbalan: Datuk Yong Khoon Seng

MENTERI KESIHATAN: Datuk Liow Tiong Lai
Timbalan: Datuk Rosnah Rashid Shirlin

MENTERI BELIA DAN SUKAN: Datuk Ahmad Shabery Cheek
Timbalan:
1. Datuk Razali Ibrahim
2. Wee Jeck Seng

MENTERI SUMBER MANUSIA: Datuk Dr S.Subramaniam
Timbalan: Datuk Maznah Mazlan

MENTERI PERDAGANGAN DALAM NEGERI DAN HAL EHWAL PENGGUNA:
Datuk Ismail Sabri Yaakob
Timbalan: Datuk Tan Lian Hoe

MENTERI PERUMAHAN DAN KERAJAAN TEMPATAN:
Datuk Kong Cho Ha
Timbalan: Datuk Lajim Ukin

MENTERI PEMBANGUNAN WANITA, KELUARGA DAN MASYARAKAT:
Datuk Seri Sharizat Jalil
Timbalan: Datin Paduka Chew Mei Fun

MENTERI LUAR: Datuk Anifah Aman
Timbalan:
1. A.Kohilan Pillay
2. Datuk Lee Chee Leong

MENTERI WILAYAH PERSEKUTUAN:
Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin
Timbalan: Datuk M.Saravanan

Sumber - Bernama

7 comments:

Anonymous said...

Menteri pertahanan dan menteri dalam negeri ...dua dua lembik dan pondan?????

Anti PONDAN said...

Gila kau pondan... kau dah test power ke dengan dua-dua tu... AKU RASA KAU LAGI P0NDAN TULIS COMMENT BOH Anonymous... kalau berani bagilah nama betul ke... no hp ke... pejabat ke betul tak PONDAN?

Pemuda Langat said...

TAHNIAH!

Keseluruhannya memuaskan dan memberikan harapan baru kepada RAKYAT. Terima Kasih Sebab tak masukkan KHAIRY NAJIS - dan memilih MUKHRIZ dan RAZALI mewakili pemuda. Nampaknya tahu menilai mana permata dan najis (KJ). UMNO dan kerajaan perlu berani berubah!

CIA Malaysia said...

Khairy kata nak tumpu usaha dekati golongan muda... dia yang tolak katanya tak nak jadi Menteri. Khairy kata bagilah kat Mukhriz sebab dia rasa bersalah sebab guna duit untuk jadi ketua pemuda dan sabotaj Mukhriz masa pilihan raya umum dulu.

Dia dah solat taubat dah lepas ni dengar-dengar Khairy nak letak jawatan ketua pemuda pulak lepas berjaya dakwah teresa dan elizabeth untuk masuk islam dan jadi bini nombor 2 dan 3 bagi temankan Nori katanya... tak kisah elizabeth bogel ke? teresa tak dara ke sebab dia kata ni nak dakwah maha hebat berbanding dakwah PAS, KJ rela layan semua katanya... sama sama kita berdoa ya....

Prince of Charming said...

woooiii brader jangan la sampai jadi bangsat sangat mengutuk orang tanpa usul periksa babi betul la lu orang nih anak luar nikah pon yea jugak lu orang pon pakat dengaq cakap orang je bukan lu orang yang dengaq dari telinga hang direct dari mulut KJ sial pukimak la lu rang nih... Teksi HWB 4351 cari gua di pusat bandaraya kalu berani mau menyalak hal politik biar wa suap mulut ngan telinga lu arang dengan kepala kote gua nih....berani kerana benar gua cabar lu orang

FBI Malaysia said...

Alamak ada anjing KJ menyalak... peh ni anjing tak sunat ni... sebab makan duit rasuah banyak makin kuat dia menyalak he he he..."Prince Of Charming" konon tapi bawak teksi... nak tiru KJ ke langgar anak dara Bakal PM pastu kawin dapat jadi ketua pemuda ha ha ha... Anak dara Hishamuddin kosong ko pegila langgar bontot kereta dia... kalau beranilah he he he kalau telur kecut tak payah!
No Teksi dah tau...nak tau Nama Anjing sapa ya? kang tersalah org aku nak bagi duit haram bagi ko berenti menyalak ha ha ha....

p/s - KJ mlm tadi buat mesyuarat tergempar... pastu bantai karaoke sampai subuh TENSION BEB... pastu balik-balik NORI kene belasah (buatan Org)he he he... fahamlaha nak release tension... tah bangun solat subuh ke tak pagi tadi he he he... bertaubatlah KJ!

Anak MARA said...

Menteri jaga khusus ekonomi melayu mana? MARA bawah sapa? tak ada kementerian khusus macam mana nak jaga melayu dan bantu ekonomi melayu??? kementerian pembangunan usahawan dan koperasi jadi apa? NAJIB JAWAB? kang Rosmah marah kang...

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.