Tuesday, April 7, 2009

TERKINI PILIHAN RAYA KECIL : N29 BATANG AI P59 BUKIT GANTANG N25 BUKIT SELAMBAU

Salam Perjuangan...
Biar saya ringkaskan : Sengit... Hebat... Suasana Tegang... Agresif... Mendebarkan... itulah yg dapat disimpulkan suasana dalam PRK untuk 3 kawasan ini terutama di Bukit Selambau dan Bukit Gantang - di Batang Ai : suasana baik dan pengundian tenteram tidak seperti di 2 tempat lain.
.
Di Batang Ai : menurut sumber BN tiada masalah untuk menang namun cabaran calon PKR tidak diambil mudah. Saat ini kebanyakan Pusat mengundi telah ditutup dan hampir 70% pengundi disitu telah keluar mengundi.
.
Di Bukit Gantang Dan Bukit Selambau pelbagai insiden mendebarkan berlaku daripada pergaduhan hinggalah situasi di mana polis terpaksa melepaskan gas pemedih mata serta bantahan dan laporan polis berkaitan insiden-insiden diluar kawalan yang berlaku... beberapa Bas telah ditahan di oleh penyokong pembangkang atas tuduhan pengundi hantu namun berjaya di selesaikan di Balai Polis berkaitan... MAFREL membuat tuduhan bahawa terdapat pengundi hantu dnegan menyiarkan tayangan video yang dipercayai lakonan menyebabkan provokasi dan suasana semakin hangat berkaitan isu pengundi hantu ini yang boleh dilihat DISINI.
.
Sehingga saat ini dilaporkan 65% pengundi telah keluar mengundi dan kedudukan rating calon BN dan Pakatan begitu hampir sekali yang dipercayai kemenangan bakal ditentukan dengan jumlah majoriti undian tipis.
.
Di Bukit Gantang : Pengundi Melayu dan India di atas pagar kali ini dilihat condong mengundi calon barisan nasional manakala pengundi atas pagar cina condong mengundi Pakatan Rakyat. Ini disebabkan Pakatan Rakyat memainkan sentimen perkauman dan strategi menakutkan pengundi cina berkaitan tanah dan hak mereka. Manakala penyokong setia BN telah kembali menyatukan undi mereka hasil isu peralihan kuasa dan kembalinya Tun Mahathir yg mana memberikan kelebihan kepada BN. Namun gelombang sokongan dari pengikut Pakatan juga dilihat amat hebat dimana maklumat memberitahu hampir 99% penyokong setia pakatan rakyat telah selesai membuang undi jam 2.00 ptg dan kini mereka menumpukan usaha menarik pengundi atas pagar dan kaum cina.
.
Di Bukit Selambau : Perpecahan PKR menyebabkan undi kepada calon Pakatan telah berkurangan dan terpecah bersama calon Bebas. Kebanyakan pengundi atas pagar kaum India dan melayu kebanyakannya mengundi calon BN. Manakala pengundi atas pagar cina kebanyakan menyatukan undi menyokong calon PKR hasil gerak kerja mantap DAP. Walupun BN dilihat agak selesa namun keadaan sebenarnya kritikal kerana penentuan kemenangan adalah menerusi undi kaum cina yang jelas kini dipengaruhi DAP.
.
Keputusan bakal diketahui selewatnya jam 8 malam dan mungkin boleh diketahui menerusi berita jam 8.00 malam manakala keputusan lengkap keseluruhan mungkin hadir pada lewat malam nanti.
.
Rating terakhir pagi tadi jam 9.00 pagi sebaik pengundian dilakukan maklumat di 3 kawasan berkenaan menunjukkan kemungkinan adalah sepertiberikut :
.
Batang Ai Calon BN menang mengatasi PKR dengan majoriti lebih 1200 undi.
Bukit Selambau Calon BN Mengatasi Calon PKR dengan majoriti lebih kurang 500 undi
Bukit Gantang Calon BN mengatasi Calon PAS dengan majoriti kurang 400 undi
.
Namun begitu kempen dan pendekatan parti bakal mempengaruhi mood pengundi namun yakinlah dengan janji Allah SWT bahawa kemenangan itu pasti datang kepada pihak yang memperjuangkan kebenaran.... InsyaALLAH
.
Salam Perjuangan
.

2 comments:

rahman,ahchong,muniandy said...

UMNO & BN CELAKA DAN SIAL.



UMNO & BN memang hina dan celaka .. masyarakat belum sedar lagi ,masuk lah PAS,DAP atau PKR, dah tau UMNO dan BN tak pernah bela rakyat,masuk jer PKR dan PAS, yang pasti nya terbela,sama rata ,hak rakyat di dahulukan pedulikan sultan.apa guna sultan kalau kehendak rakyat tidak diturut,biar rakyat yang tentukan siapa yang harus perintah,tak perlu ada sultan dah ketinggalan zaman..dah kuno amalan beraja ni,kalau boleh kami nak PRESIDEN, baru la sama standart dengan Singapore, mufti pun sama.maki jer pasal sokong UMNO & BN.

PAS & PKR adil.. perjuangan kan nama ALLAH.. orang lain pun nak pakai jugak nama allah .. tak kesian ker?beri la kristian peluang pakai nama ALLAH sekurang kurang nya senang nak berdakwah,kenapa orang UMNO CELAKA tak faham faham, "salah" kah nak bagi nama Allah pada kristian?
Apa yang Karpal King sebut tu memang betul Pemuda Umno memang celaka pasal sanggup hantar "2 peluru",
Pemuda Umno layak di gelar celaka pasal bukan 'ISLAM PAS',cuma anutan 'Islam UMNO'
"Islam & Melayu" PR tak terasa apa apa pun pasal memang layak di celaka kan Pemuda UMNO,
celaka PEMUDA UMNO berani masuk parlimen "PUKUL OKU" ,sial PEMUDA UMNO tunjuk samseng,baru jer nak 'tegur' Karpal KING dah di tuduh bertumbuk, penipu la PEMUDA UMNO ni, lain kali terus pegi tumbuk tak payah tegur, tak buat pun orang dah kata samseng ,Pemuda UMNO memang celaka pasal tak baling batu pada kereta kerabat raja,pemuda umno memang celaka lah.."pendek kata semua nama depan atau belakang ada UMNO memang celaka lah"


UMNO & BN memang celaka,pasal maki celaka pada en karpal king tu, pantang sangat hudud dilaksana kan..over my dead body kata karpal king, tapi sayang sekali kami PAS & PKR pada Karpal King..UMNO tetap celaka pasal pertahankan hak ugama & bangsa, cuba cuba la perjuangan kan hak sama rata..tak payah bagi anak2 melayu masuk Universiti melainkan ada stpm,HAPUSKAN MATRIKULASI, hapuskan sistem kuota,biar sistem merit ,

UMNO = malay and of course malay are PIG and they are stink! but remember this only apply to malay UMNO's,cause none UMNO's not consider as ultramalays. so there are not pig as umno pig's.

UMNO memang celaka ambil alih kerajaan secara merampas kuasa, kesian DAP selalu bahagi untung projek 90 % Nizar pulak dapat 10% , celaka hoii celaka UMNO dan BN baru 11 bulan PR perintah UMNO & BN ambil alih keraajan dengan cara paling hina,memang sial,tabur pasir dalam periuk nasi Nizar and the geng memang celaka UMNO & BN,

UMNO & BN memang celaka,kesian HINDRAF, sampai hati roboh kuil hindraf di "tanah haram",UMNO & BN memang celaka mengamal kan ethnic cleansing,bertambah celaka pasal kaum india yang pegang MAXIS,bertambah celaka lah UMNO & BN pasal biarkan ramai lawyer & Engineer dari kaum India,sial dan celaka UMNO & BN membantu sekolah jenis tamil,

UMNO & BN memang celaka pasal HINDRAF & DAP nak tuntut sama rata dengan hak bumiputra tak di layan,apa salah nya DEB di hapus kan sekurang kurang nya India dan cina boleh masuk ambik projek..setakat ambik sub buat jalan atau supply barang mentah yang 90% nilai dari projek apa la sangat,patut nya dapat 100% baru adil,

memang sial UMNO & BN ..hoiiii celaka kenapa nak pertahankan DEB, tengok contoh di Pulau Pinang sekurang kurang nya komisen projek dapat jugak 1% Guan Eng bagi pada melayu PKR,betapa "adil nya" Khalifah di penang ,UMNO & BN patut contohi khalifah yang satu ni,

Pasal kes YB Eli.takde kerja lain lah,mesti kerja UMNO & BN,biar la Helmi nak ambil gambar,YB Eli nak kangkang ker nak telanjang ker apa UMNO & BN peduli, salah ker nak tido dengan lelaki melayu?arghh memang celaka UMNO & BN nak zina pun tak boleh..

UMNO & BN lagi celaka tiru harapan baru untuk rakyat ke putrajaya 16 sept,last last idea tu di cilok oleh BN.
memang celaka sial lah...

UMNO & BN memang celaka,pasal bagi bantuan subsidi & duit poket pada nelayan,pasal tu la harga Ikan mahal, dah la minyak bagi bantuan duit poket bulanan pun dapat,memang sial lah UMNO & BN,

hoooii lahanat UMNO & BN kami tak mau dah bantuan dan hak istimewa selama ni takde apa yang istimewa, bagi sama rata jer pada kaum lain pasal melayu cuma 62% jer dalam malaysia, yang paling layak dan paling banyak perlu di bantu kaum HINDRAF,di ulangi kaum HINDRAF.

UMNO & BN jangan sesekali nak perjuangkan DEB,hapuskan pemilikan bumiputra 55% dalam pemilikan syarikat senarai awam di bursa saham..tu baru adil..faham tak!

Hoii celaka UMNO & BN kami nak lagi subsidi ,ambik lagi duit petronas,mana cukup setakat royalti jer..seboleh nya nak semua duit petronas biar minyak seliter 1.20,baru adil.

hoii UMNO & BN apa la sangat nak perjuang kan bangsa, apa ada pada bangsa,kami dah boleh jatuh bangun sendiri,sekurang kurang nya kalau susah ahlong dan tauke tauke cina boleh tolong.hapus kan bantuan MIKRO KREDIT,HAPUS KAN SEGALA BANTUAN PERNIAGAAN PADA BUMIPUTRA,APA PERLU NAMA BUMIPUTRA,TAUKE AHLONG KAN ADA,
hapus kan MARA, MARA langsung tak membantu anak anak melayu! Pasal MARA ada dalam DEB memang patut di hapus kan, hoii UMNO dan BN faham tak.. selagi kamu tak buat apa yang kami nak..akan kami fitnah akan keborbrokan kamu,sial punya melayu UMNO.

Salam Perjuangan said...

Salam Perjuangan

Terima kasih atas komen yang begitu baik, bermaruah dan berinfomatif sekali... Boleh kata apa sahaja... silakan kerana kamu selaku org cina boleh kata apa saja...

Apabila tiba masanya hutang kepada kaum melayu yang ditindas selama lebih 200 oleh penjajah sedangkan kaum cina dan india diberikan peluanga berniaga mendapat pendidikan dan kemudahan lain akan kami balas juga...

Baru 50 tahun melayu dibantu itu pun sebab kami ada kuasa politik dan bantuan kepada melayu ini tanpa mengabaikan bangsa lain. Kenapa kaum cina dan india nak bising? jangan jadi bangsa yg tak bersyukur melayu sudah banyak mengalah hingga cina dan dnia dapat kerakyatan

Sekarang kau minta macam-macam hak politik dan keistimewaan melayu pu kau nak... itu dah BANGSAT NAMA NYA... KALAU DAH BANGSAT KENA DI AJAR... DULU DAH AJAR SEKALI MASA 13 MEI tak serik ke kau nak lagi ke...

Fikir jauh sikit bukan fikir tengkuk kepala engkau sahaja...

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.