Thursday, March 27, 2008

SOKONG DAP, PKR TOLAK DEB!!

Mengapa PKR sokong pemansuhan DEB??? Apakah pemimpin tertinggi mereka bukan dikalangan orang Melayu?? Apakah DEB yang dilancar kan sejak 1971 itu tidak pernah berjasa kepada orang Melayu?? Persoalan ini patut kita teruskan tuju kepada pemimpin-pemimpin PKR agar mereka memberi jawapan yang jelas, apakah PKR sokong DEB dimahsuh kan seperti kehendak DAP?

Atau pun PKR mahu terus sokong DEB seperti mana kehendak orang-orang Melayu yang terbanyak?? Malang sekali bila soalan tentang DEB ditanya kepada Anwar Ibrahim semasa dia membuat kunjungan hormat keatas Lim Guan Eng di Pulau Pinang jumaat lepas, Anwar mula berdalih dan menyalahkan media konon nya memutar belit isu DEB. Bila terus didesak oleh pihak media ternyata Anwar enggan menjawab pendirian nya tentang DEB tapi sebalik nya mengalih perhatian kepada Agenda Ekonomi Malaysia yang dirangka bersama DAP. Agenda yang mempunyai lima perkara teras itu didakwa oleh Anwar jauh lebih baik dari DEB yang katanya hanya mementing kan kroni-kroni tertentu.

Dalam kata lain Anwar sebenar nya telah terang-terang menolak DEB yang dirangka demi untuk menjaga kabajikan kaum bumuputra. Apakah Agenda Ekonomi Malaysia yang dirangka oleh PKR bersama DAP yang terang-terang anti melayu itu akan terus menjaga kebajikan orang melayu seperti yang ada dalam DEB?? PKR yang telah nyawa-nyawa ikan sebelum ini, tetapi telah mendapat sokongan dari golongan-golongan anti melayu untuk terus hidup, kita tertanya-tanya apa kah PKR akan terus membela melayu atau pun akan membela golongan yang memberi nyawa kepada mereka???

Jika DEB yang begitu banyak berjasa kepada malayu sanggup dihapus kan oleh PKR semata-mata kerana semangat 'setiakawan' kepada DAP, apakah orang melayu harus terus percaya kepada parti pengkhianat melayu seperti itu??? Kita sedar, ada segolongan orang-orang melayu yang telah menyokong pembangkang kerana beberapa perkara pada PRU lepas, tetapi kita harap sokongan yang yang diberi jangan lah akan meroboh bangsa melayu sendiri!!!

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.