Friday, March 7, 2008

Perilaku Anwar "Si Pengkhianat" Begitu Pelik-

Si Pengkhianat Ketawa Puas Selepas Memburukkan Malaysia

Pulau Pinang -- Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi kecewa dengan tindak tanduk Datuk Seri Anwar Ibrahim yang memburuk-burukkan Malaysia dan pemimpin kerajaan di Singapura.
Sambil menyifatkan perilaku Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu begitu pelik berbanding ketika beliau berada dalam kerajaan dahulu, Perdana Menteri berkata:

‘‘Saya menganggap sikapnya, caranya sekarang berlainan sangat, dia pandai memburuk-buruk, kata macam-macam sedangkan dia dulu yang mengata terhadap parti pembangkang sampai tidak ada had.

‘‘Sekarang nampaknya dia pun buat perangai macam itu, perangai yang dia tidak suka, sekarang dia melakukannya juga, sampai pergi luar, panggil akhbar dari negara lain untuk mendengar apa yang dia lemparkan (terhadap kerajaan), ini bohong sahaja.”

Abdullah berkata demikian pada sidang akhbar selepas Majlis Pelancaran Projek Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9), Menaik Taraf dan Pembinaan Pusat Jantung dan Pembedahan Hospital Pulau Pinang di sini hari ini.

Hadir sama pada majlis berkenaan ialah isterinya, Datin Seri Jeanne Abdullah, Setiausaha Parlimen Kementerian Kesihatan, Datuk Lee Kah Choon dan Ketua Menteri, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon.

Abdullah mengulas mengenai tindakan Anwar yang membawa gerakan memburuk-burukkan Malaysia ke negara jiran dengan menyifatkan kepimpinan negara sebagai gagal.
Menurut Anwar, kegagalan tersebut antaranya berpunca daripada kelembapan ekonomi, rasuah, kenaikan harga barang yang membebankan, amalan kronisme, kuku besi dan perbuatan menafikan hak rakyat bersuara.Anwar melemparkan tuduhan-tuduhan berkenaan di hadapan 50 wakil media antarabangsa di Singapura semalam.

Terdahulu ketika berucap merasmikan projek menaik taraf dan pembinaan pusat jantung serta pembedahan, Abdullah berkata, kerajaan mengambil berat keperluan rakyat terutama kesihatan bagi memastikan rakyat sentiasa sihat.

“Selain usaha menaik taraf hospital, kerajaan membina 15 hospital baru, 22 buah klinik kesihatan dan membangunkan 64 klinik desa yang baru.

“Justeru, kita perlu mengekalkan kerajaan sedia ada kerana semua ini hanya boleh dijayakan oleh BN yang mementingkan amalan demokrasi demi masa depan semua,” katanya.

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.