Friday, March 14, 2008

Ka Ting enggan dilantik anggotai Kabinet : MCA Sedar Diri

KUALA LUMPUR 11 Mac — Presiden MCA, Datuk Seri Ong Ka Ting hari ini mengesahkan beliau akan menolak sebarang tawaran menganggotai semula Kabinet atau memegang sebarang jawatan dalam kerajaan kerana ingin memperhambakan diri sepenuhnya bagi membina semula dan membuat pembaharuan dalam MCA berikutan pres tasi buruk parti itu pada pilihan raya umum, Sabtu lepas.

“Saya bertanggungjawab bagi kekalahan sebahagian besar calon MCA pada pilihan raya umum baru-baru ini yang berpunca daripada pelbagai sebab.

“Bagi melaksanakan tanggungjawab yang amat mende sak berikutan perkembangan terbaru dalam politik ini, saya membuat keputusan untuk tidak menawarkan diri bagi memegang sebarang jawatan Kabinet atau menyan dang sebarang jawatan dalam kerajaan,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

Pada pilihan raya umum ke-12, MCA bertanding bagi 40 kerusi Parlimen dan 90 kerusi negeri, tetapi hanya meme nangi masing-masing 15 dan 31 daripadanya serta kalah semua kerusi yang ditandingi di Pulau Pinang kepada DAP.

Pada pilihan raya umum 2004, MCA bertanding bagi jumlah kerusi yang sama dan memenangi 31 kerusi Parli men serta 76 kerusi negeri. — BERNAMA.

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.