Thursday, March 27, 2008

Anwar gagal pujuk wakil rakyat BN.

oleh: Nonames

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (KeADILan), Dato' Seri Anwar Ibrahim mengakui bahawa beliau telah mengadakan perjumpaan dengan wakil BN di Sabah, Sarawak dan juga Semenanjung. Namun beliau berkata semang benar ada rakyat Sabah, Sarawak dan Semenanjung menemuinya yang ingin bersama-sama bersandarkan agenda perjuangan dan agenda perubahan negara, tetapi beliau menegaskan 'beli orang' seperti yang didakwa Umno/BN bukan tradisi parti pembangkang.

Anwar yang bercerita seolah-olah politik yang dibawanya adalah politik yang bersih dan seolah-olah cerita beliau menawarkan jumlah wang yang besar tidak diketahui. Anwar yang menyangka wang boleh membeli segalanya akhirnya terpaksa berlagak baik setelah usaha menyogok wang gagal. "Kalau ada yang berbicara soal (bayaran) kita batalkan perbincangan sama sekali...kita tidak terburu-buru kerana kita mempunyai waktu," katanya.

Anwar juga berkata pihaknya akan membuat pengumuman mengenai kedudukan Ahli Parlimen Serian, Dato' Richard Riot Anaj Jaem selepas parti itu mendapat surat rasmi mengenainya.Beliau berkata demikian dalam satu laporan akhbar versi internet (klpost) ketika ditanya mengenai berita mengenai Richard Riot yang dikatakan telah menyertai KeADILan.

Dalam isu Dato’ Richard Anwar sekali lagi menipu dan gagal memujuk calon BN untuk menyertai pembangkang apabila Dato’ Richard mengumkan bahawa beliau tidak akan meletakkan jawatan atau menyertai parti PKR seperti khabar-khabar angin yang bertiup kencang di Sarawak.

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.