Thursday, March 27, 2008

Lim Guan Eng- Lu Cakap Tak Serupa Bikin!!

Lim Guan Eng mula merasa bahang apa bila mula diberi tekanan oleh seteru politik nya. Himpunan lebih 3,000 orang melayu di hadapan KOMTAR sejurus kenyataan Guan Eng untuk memahsuh kan DEB telah membuat dia tertekan.

Ternyata Guan Eng telah mula merasa panas walau pun baru beberapa hari menghuni 'kandang singa' itu. Sebagai reakasi spontan kepada situasi itu, Guan Eng telah menuduh UMNO sedang merancang untuk menjatuhkan kerajaan nya melalui demontrasi. Ternyata, kenytaan Guan Eng telah mamakan diri sendiri.

Apakah Guan Eng telah lupa bahawa sebelum ini dia sendiri merupa kan juara dalam tunjuk perasaan?? Apakah Guan Eng lupa bahawa dia juga yang berkata demonstrasi itu sebahagian dari demokrasi??? Dengan menuduh UMNO cuba menjatuh kan nya melalui cara tersebut telah menampak kan betapa Guan Eng seorang yang tidak demokratik. Jauh dari apa yang dia sendiri laung-laungkan selama ini.

Menjawab tuduhan Guan Eng itu,Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Pulaua Pinang, Datuk Azhar Ibrahim berkata, UMNO tidak berniat menjatuhkan kepimpinan kerajaan negeri tetapi hanya menyuarakan rasa tidak puas hati berhubung polisi pentadbiran membabitkan orang Melayu di Pulau Pinang. Malah tegasnya, demonstrasi membantah cadangan penghapusan Dasar Ekonomi Baru (DEB) baru-baru ini tidak boleh dilihat sebagai cubaan untuk mengeruhkan suasana, sebaliknya menggambarkan kehendak orang Melayu supaya isu itu diberi perhatian.

“Jangan bersikap angkuh mengatakan UMNO sengaja hendak buat kacau atau menjatuhkan pemimpin kerajaan negeri, UMNO memahami dan menghormati keputusan pilihan raya umum baru-baru ini. “Tapi Guan Eng perlu ingat sebagai Ketua Menteri kenalah bertanggungjawab, jangan buat kenyataan atau dasar-dasar yang menyinggung perasaan mana-mana kaum kerana orang akan marah,”

Jika selama ini, Guan Eng cuma tahu mengkritik kerajaan konon nya tidak telus dan tidak demokrasi, kita harap apa yang Guan Eng perjuangkan selama ini hendak lah ditunjuk teladan agar orang tidak akan berkata, Guan Eng!! Lu cakap tak serupa bikin!!!!

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.