Thursday, March 27, 2008

MB BARU SELANGOR LUPA JASA DEB!!!

Menteri Besar Selangor yang baru, mula bercakap...perkataan pertama yang keluar dari mulut nya tidak banyak berbeza dengan apa yg telah dikata oleh Lim Guan Eng sehingga menimbul kan rasa marah orang Melayu di Pulau Pinang.

MB Selangor yang baru itu, tanpa rasa bersalah terus mencaci cerca DEB konon nya dasar yang telah banyak memberi jasa kepada orang-orang Melayu itu sebenar nya sebuah dasar yang gagal dimata beliau. Agak nya MB yang baru itu terlupa bahawa dia juga sebahagian dari produk DEB dan yang juga menjalan dasar-dasar DEB semasa menjadi Ketua Eksekutif PNB.

Bukan kah PNB sendiri telah berjaya mengeluar kan ramai kaum melayu dari paras kemiskinan??? Ternyata, MB yang menjadi harapan kita orang Selangor telah mengkhianati bangsa sendiri. Kuasa dan pangkat yang terhumban keatas bahu nya telah membuat kan dia cepat lupa dunia. Mungkin 'persaudaraan' baru yang dibentuk bersama DAP telah membawa jauh rasa sayangnya kepada bangsa sendiri. Bila situasi ini terjadi, apakah masih ada harapan orang melayu untuk disandar kan kepada manusia seperti itu??.

Jika di Pulau Pinang kenyataan seperti itu telah mengundang rasa marah yang meluap-luap...tetapi di selangor ternyata MB baru itu bernasib baik kerana orang-orang Melayu di sini masih boleh mengawal diri. v Kepada MB Selangor yang baru itu, suka kita berpesan. sekira nya DEB tidak terbentuk apakah orang melayu mampu terlepas dari kepompong seperti situasi sebelum 1969 dulu???

Bukan kah DEB yang dibentuk selepas itu telah mengubah bukan saja sosio budaya melayu tp juga kaum-kaum seperti india dan bumiputra lain??? Jika sebelum 1969, kaum dikenal melalui tempat tinggal nya. Malayu di kampung, india di ladang getah dan cina di bandar. Tapi DEB telah mengubah situasi itu sehingga terbentuk bangsa Malaysia seperti yang ada sekarang. Jika sedemikian besar jasa DEB kepada bangsa Malaysia, tetapi masih juga dianggap gagal oleh PKR dan DAP. Maka sudah barang tentu ada sesuatu yang tidak kena kepada barisan mereka itu!!!

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.