Thursday, October 9, 2008

KETUA PEMUDA UMNO : SATU PILIHAN

Berat Ni Daddy Tak Ada Dah

PLah dah tak ada syukur...

Selangor bebas pembangkang PRU 13

Salam Perjuangan

Ada yang mahukan Khairy
Ada yang mahukan Dr Khir
Ada yang mahukan Mukhriz

Namun apa jua pilihan mempunyai kesan yg begitu dalam percaturan perjuangan demi agama bangsa dan negara... Nilai dan buat lah pilihan demi kemandirian bangsa dan agama serta negara jangan ekrana disebabakan oleh kekayaan dan kesenangan dan kekuasaan. Rasanya antara kesemua calon wakil-wakil pemuda telah masak benara dengan setiap calon... dan mereka boleh menilai mana yg intan amna yg kaca... cuma adakah pilihan mereka itu kerana kekayaan, kekuasaan atau demi satu perjuangan tulen demi agama, bangsa dan negara.

Bintang Khairy pastinya akan semakin malap memandangkan PLah akan pii lahhh bulan Mac 2009 dan istihar tak pertahankan jawatan Presiden. Apa pemberat untuk perwakilan pemuda memilih KJ??? Kerana dia banyak melakukan sumbangan bermakna kah??? tak ada, Kerana dia menantu PLah??? PLah dah nak berundur, Kerana kekuasaan kerana kekuatan sokongan dari peringkat tertinggi UMNO & Kerajaan??? masing masing dah beralih kem Najib keluiar dari kem PLah... kerana duit ada yg kata itulah sahaja yg tinggal... tapi adakah perwakilan pemuda buta dan mata duitan...

Dr Khir... kalau bab sumbangan banyak yg telah dilakukan beliau & semua org boleh menilai dan melihat kewibawaan Dr Khir sewaktu jadi MB Selangor dan kini sebagai Ahli MT UMNO. Begitu banyak sumbangan dan jasa yg telah ditabur oleh Dr. Khir... mungkin kerana itu beliau mungkin mendapat sokongan dr perwakilan pemuda terutama dari selangor. Tapi Dr. Khir tidak terlibat terus dan aktif dengan aktiviti pergerakan pemuda dan memimpin pemuda UMNO... faktor ini mewujudkan jurang Dr. Khir dan pemuda UMNO.

Mukhriz... melalui AMAN Malaysia, NGO - NGO lain dan Penglibatan aktif dalam pemuda UMNO telah menonjolkan kewibawaan beliau. Keberanian untuk menyuarakan kebenaran walaupun ditekan hebat disamping memiliki idea yg terkehadapan meletakkan beliau begitu meletakkan beliau popular di kalangan perwakilan UMNO. Beliau juga pemimpin yg diasuh, dibesarkan dan digilap terus melalui Pergerakan Pemuda UMNO menjadikan beliau begitu hampir dengan perwakilan pemuda... sifat-sifat seperti keberabnian bersuara dan menongkah arus dan tegar mempertahankan prinsip serta yg paling penting setia kepada prinsip landasan perjuangan UMNO adalah ciri-ciri yg menjadi tradisi dimiliki ketua pemuda UMNO Malaysia... mungkin beliau ada harapan...

Apapun ingatlah kepada kesemua perwakilan pemuda ditangan andalah terletaknya masa hadapan pergerakan pemuda UMNO dan UMNO keseluruhannya kerana pilihan andalah yg akan mewacanakan perjuangan memartabatkan agama, bangsa dan negara akhirnya nanti... masa hadapan Islam, Melayu dan malaysia terletak ditangan anda.

Renung-renungkan petikan artikel dibawah ini... selamat berjuangan

Petikan dari mesin taip buruk

Pilih KJ untuk kaya, pilih Mukhriz untuk bangsa?

Beberapa hari lepas aku bertemu dengan seorang calon Ketua Pemuda satu bahagian di sebuah negeri. Tak perlulah aku sebutkan bahagian mana dan negeri mana sebab perbualan kami pun bukannya dirancang dan dia sendiri tidak tahupun akulah penulis blog ini. Lama kami berbual, bermula hal-hal berkaitan diri kemudiannya berbangkit kepada isu-isu politik. Lama juga dia bercakap soal isi hati beliau perihal pemimpin no. 1 negara hinggalah pemimpin Pemuda masa kini.

Tapi bila aku berikan satu soalan maut, mana satu dia akah pilih antara empat nama yang mencalonkan diri masing-masing untuk menjawat Ketua Pemuda UMNO setakat ini, lama benar dia mahu memberikan jawapan.Aku lihat dia begitu payah untuk menyatakan isi hatinya.

Terpaksa dia menghidupkan sebatang rokok dan menyedutnya dalam2. Mungkin dia tidak mahu terperangkap atau untuk mencari jawapan sebenar dari hatinya, aku tidak pasti."Kalau aku mahu hidup mewah aku akan pilih Khairy (KJ) tetapi kalau sayangkan anak-anak bangsa aku memilih Mukhriz..." Itulah jawapan yang aku terima. Ringkas tapi direct to the point.

Tetapi dia tidak pula menyebut sama sekali nama dua lagi nama - Khir Toyo dan Zahidi. Jadi aku bertanya lagi: "Siapa kamu pilih... Mukhriz?" Dia hanya memandang aku dengan sekuntum senyuman sambil menganggukkan kepala. Aku faham!

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.