Thursday, April 17, 2008

Perjumpaan Tertutup UMNO Selangor

16 April 2008 : sumber web

Timbalan Presiden UMNO Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Razak petang ini menegaskan bahawa UMNO perlu muhasabah diri (do soul searching), mencari kesilapan untuk diperbaiki dan memaparkan keterampilan baru, agar rakyat kembali meyakini dan menyokong tunggak Barisan Nasional (BN) itu.




Beliau berkata demikian kepada pemimpin empat peringkat semua Bahagian UMNO dalam Selangor dalam satu pertemuan tertutup dianjurkan Perhubungan UMNO Negeri Selangor di Sheraton Subang Jaya. Turut hadir dalam majlis ini ialah Naib Presiden UMNO Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Dato’ Seri Mohd. Ali Rustam, Ketua Wanita UMNO Dato’ Seri Rafidah Aziz, Ketua Pemuda UMNO Dato’ Seri Hishamuddin Hussein, Ketua Puteri UMNO Dato’ Noraini Ahmad, Setiausaha Agung UMNO Tengku Dato’ Seri Adnan Tengku Mansor dan Bendahari Agung UMNO Dato’ Azim Zabidi.



Beliau mengingatkan bahawa di Selangor, BN hanya mampu meraih 44% undi dan realitinya, 135,000 undi telah berpindah tangan.



Dalam ucapan pembukaan, Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor Tan Sri Muhammad “Mike Tyson” Muhammad Taib menytakan sokongan kuat dan tidak berbelah bagi UMNO Selangor kepada Kepimpinan PM ‘Flip-Flop’ Abdullah. Walaubagaimanapun, apabila wakil wakil Bahagian UMNO diberi peluang berucap, majoriti membangkitkan soal ‘Peralihan Kuasa dan Kepimpinan’; Cara dan jadual. Ini menunjukan jelas bahawa ikrar Mike Tyson awal itu tidak bersandarkan suara dan aspirasi akar umbi UMNO Selangor, yang dengan jelas mahukan perubahan.



Namun Banner dan sepanduk diluar kawasan perjumpaan tertutup itu lain pula jadinya... saksikan... dan renung-renungkan

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.