Thursday, April 3, 2008

Dasar UMNO tiada SALAHNYA, PEMIMPIN yang BERSALAH

Contributed by drmuzi on Wednesday, April 02 @ 14:13:40 MYT Topic: KOMENTAR-2

Dewasa ini ada 2 cara memahami dan menyelamatkan UMNO. Ada yang caranya dengan MENGUBAH sistem dan DASAR-Dasar UMNO.Pemahaman yang keduanya melakukan perubahan PUCUK KEPIMPINAN.

Pada pandangan saya dasar-dasar UTAMA Umno tiada salahnya, malahan dasar-dasar UMNO jika dilaksanakan dengan JUJUR semestinya mampu memperkukuh Melayu, Agama dan Bangsa dan pada masa yang sama memberikan hak hak yang sewajarnya kepada rakyat Malaysia berbilang kaum.

UMNO sudah melepasa jangka hayat 50 tahun. Dasar-dasar utama UMNO tidak berubah tetapi PEMIMPIN PEMIMPIN UMNO yang telah berubah.Jika suatu ketika dahulu mereka dikenali sebagai PEJUANG kini mereka terlebih nampak sebagai GOLONGAN ELITIS.Jarak di antara PEMIMPIM UMNO dengan akar umbi parti dan RAKYAT semakin MELEBAR!Jika dahulu lagak pemimpin UMNO LAGAK si Pemimpin, kini lagak pemimpin UMNO lagak PEMBESAR NEGARA.

Jika ia pun ada pendapat untuk merubah sistem dan dasar mungkin pada pandangan sesetangah pihak dalam meremajakan UMNO untuk mendapat perhatian Golongan MUDA fokus utama sekarang tidak boleh lari dari MERUBAH Kepimpinan UMNO>Percayalah tiada satu punca TERBESAR kekalahan UMNO hari ini dan mungkin mendatang selain dari Pucuk PIMPINAN TERTINGGI.

Bersama merubah pucuk kepimpinan dan selepas itu jika mahu di perhalusi sisitem dan dasar ...diPERSILAKAN.UMNO terbukti hebat jika dikepalai oleh PEMIMPIN yang HEBAT.UMNO hebat diPIMPIN oleh Tun Abdul Razak .UMNO hebat dipimpin oleh Mantan PM Tun Dr Mahathir....lagi mahu disalahkan SISTEM dan Dasar ....?Pemimpin perlu cerminkan diri ....berMUHASABAH diri...PEMIMPIN UMNO yang memegang jawatan tertinggi sekarang tidak ubah dari Burung Burung kakaktua yang mengiakan sahaja apa sahaja yang datang dari pucuk pimpinan tertinggi.

Saya Letakkan segala yang menimpa UMNO ini 100% kepada pemimpin UMNO serta BN.Cuba lihat wajah Samy Vellu-adakah Dasar MIC yang salah ataupun Pemimpin Besar MIC itu sendiri?Cuba lihat kepada Nazri Aziz-antara dasar dan sistem UMNO serta peribadi dan tingkah laku Nazri di Aprlimen mana yang lebih menjerat UMNO kepada kepupusan?Cuba fikir masak masak antara Abdullah Badawi yang hidup MEWAH sedangkan Rakyat dibebani INFLASI dengan Dasar dasar dan Sisitem UMNO?

Batu Jemala siapa kita patut letakkan kesalahan ini?Tidak perlu menyalahkan SISTEM-jawapannya sudah terang lagi BERSULUH-Pemimpin UMNO dan BN sudah hilang ROH Pejuang dan kini diselubungi "ROH PERUT" seperti yang dikatakan oleh ahli panel Dato Dr Puad Zarkashi.

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.