Wednesday, May 13, 2009

NIZAR JAMALUDIN KEMARUK KUASA: SEMPAT JADI MB DIKTATOR 21 JAM SAHAJA



.
Terbukti Nizar Kemaruk dan Gila KUASA! lihat sahaja dalam tempoh 21 jam beliau telah berjaya membuktikan kegilaan melampau yang dimilikinya dengan membuat keputusan-keputusan tak masuk akal yang jauh melangkaui bidang kuasa selaku MB...
.
Bagi saya tiada masalah sebab org gila so memang akan buat kerja gila... nasib baik tindakan pantas dia jadi MB hanya 21 jam... kamu bayangkan semua rakyat perak kalau dia jadi MB balik selamanya sure dia cincang habis habisan musuh dia terutama bangsa melayu sebab belakang nizar sekarang cina... tengok apa Nizar Sewel ni dah buat :-
.
1. Memanggil mesyuarat tergempar EXCO kerajaan negeri tengah malam kelmarin. (Tak menyempat2 nak tido ke weeiiii....giler kuasa sungguh)

2. Gantung tugas SUK negeri Perak serta Penasihat Undang2 serta merta. (Apa ke buduh benor dema nie..itu bidang kuasa JPA bukan negeri la...mangkuk bertingkat)

3. Menghantar surat kepada Sultan Perak memohon menghadap untuk bubar DUN. (Lagi menampakkan Nizar-aL Bodohun kerana mike bukannya mendapat mandat semua ADUN kerana Pakatan Rakyat tinggal 27 kerusi je dalam dewan negeri...Terlupa kee...)

4. Beliau telah kembalikan V. Sivakumar sebagai Speaker DUN Perak. (Kan udah ade Speaker baru dan tentang Speaker baru nie Mahkamah tidak menyatakan ia tidak sah....Tuli ape kamu nie.. MB mana ada kuasa pecat @ lantik speker dewan udah lulus majoriti sokong speker baru)

5. Nizar anggap "sidang DUN bawah pokok" 3 Mac lalu sah dan sidang DUN pada 7 Mei tidak sah. (Ishhh...ngape le bengap bebenor kalau mike ikut mahkamah kabor mike tak mendapat undi tak percaya sebab tak dilakukan di dalam sidang dewan negeri..abih tu yg mike kabor plak sidang kerajaan mike bawah pokok sah pulak mana boleh yeop sama le tu sebab tak dilakukan dalam sidang dewan negeri..)

6. Kesemua 817 ketua kampung yang dilantik oleh pakatan pembangkang akan menjalankan semula tugas seperti biasa. (Issshhhh....mike udah mendapat perkenan Tuanku Sultan ke nak tadbir negeri nie semula sebab mike tu pun dah hilang kepercayaan dikalangan SEBAHAGIAN ADUN PERAK (BN (28+3 BEBAS) Pakatan Pembangkan (27)..Tak malu ke yeop..)

7. Memasuki Pejabat Menteri Besar seawal pukul 7.25 pagi. (Hehehe...mike memang kemaruk kuasa...tak sempat tido terus masuk ke pejabat...apa ingat jawatan tu boleh bawak sampai ke dalam kubur ke?)
.
.
8. Akhirnya pada sidang akhbar pukul 3 ptg, Nizar umumkan terpaksa akur dgn keputusan Mahkamah Rayuan tentang pelaksanaan keputusan kes-nya di Mahkamah Tinggi itu..dan beliau menganggap perkara ini sebagai"paling aneh dan amat mengaibkan.


(Hahaha....teman ade menyembang dgn kwn berbangsa Cina dan berseluroh berkata Nizar nie menang undi di Pasir Panjang dgn hanya 4474 dan kalau dalam bahasa Cina mati (4),mati (4),bangun (7), mati (4)..haaa nampaknya Nizar sebelum ni dia jatuh kali pertama sebab 3 DUN sudah keluar jadi BEBAS. Jatuh kali kedua sebab tak jadi itu MB Perak lagi. Kemudian bangun balik sebab itu Mahkamah Tinggi putus kata dia masih MB sah. Lepas nie aaa dia akan jatuh balik sebab dia takkan jadi MB balik maaa....ADUN BN + BEBAS lagi manyak daripada Pakatan Rakyat looo)

Banisaid : Betul juga kata-kata rakan Cina teman tu...fikir2lah siapa yang kemaruk kuasa dan politiking dan siapa pula yang nak menjalankan tanggungjawab untuk membangunkan negeri Perak tercinta ini. Teman tetap HIDUP TUANKU!! Patik rakyat Perak akan menjunjung titah Tuanku.

9 comments:

Anonymous said...

bahasa jaga la wei! jgn sedap je mencaci dan mencerca org lain. cth: bodoh,sewel,gila,mangkuk bertingktat dan sbgainye. nmpk sgt penulis article ni emosi lebih isi takda.

Anonymous said...

lawak la boleh lak ko jdkan 4474 sbgai panduan?! sekejap gune ayt al-quraan then gune nombor! ape la ko ni tak tahu malu betul. lain kali brfikir sebelum tulis jgn emosi je.

Anonymous said...

Awat Umno kecut perut nak adakan pilihanraya, kehulu kehilir mecanangkan kerajaan BN mendapat sokongan rakyat, kenapa takut.......!Pelik lah UMNO ni, cakap tak serupa bikin.

Anonymous said...

penulis ni tak profesional..
kalau berani bubar le d.u.n
buat pilihanraya balik..
sure BN tumbang rakyat tak buta dol.
syarat diaorg dah kasi masa pilihanraya bukit gantang..so BN dah tahu kalau bubar dun BN berkubur di perak

Pak Pelandok said...

PAK PELANDOK setuju dengan apa yang saudara tulis tu.....

Memang org kemaruk kuasa tak hirau lagi haram halal......tak kira langsung bangsa dan agama sendiri....hanya kerana kuasa negeri pun sanggup digadainya.

Tuhan maha kuasa.....diberinya kuasa hanya selama 21 jam...untuk diuji si Nizar ni.....ternyata ia gagal kerana begitu zalim...bongkak.....sombong dan rakus.

Anonymous said...

Samala MB BN pun,x malu dah mahkamah istihar nizar is valid MB
biar le dia jumpe sultan bubar DUN kasi rakyat Kuasa nak pilih sape BN ke Pas ke, lagi gile kuasa BN,Mahkamah tak buat kptusan lgi sebelum ni dah angkat zambry MB,tak ikut prinsip perlembagaan kalau korang lebih majoriti nape x buat undi tak percaya lawan nizar ni terus lantik zambry MB lagi gile Kuasa..x sabo2 kptusan mahkamah ke yob..apala..golongan lawyer pun dh nyampah dgn semua ni..Biasala Melayu Mudah Lupa..tak tau peruntukan perlambagaan tau hentam je penulis ni..campur le dgn golongan lawyer kawan bukan kaki penghemtam je..

Anonymous said...

UMNO terus menjadi wadah politik orang Melayu yang bahalol..Bangang..
kayu api basah

hj jamaludin said...

BISMILAH HIR RAHMAN NIR RAHIM
Persetan dengan Ketuanan Melayu . Kami rela bertuhankan Allah SWT dari bertuankan UBN . UBN menjilat najis adun2 Perak yang rasuah dan penyundalan sebagai kawan karib , menyangjung adun Perak perasuah cis jijik kerja UBN . Rakyat Perak telah singkirkan UBN tapi dasar sekular yang sering memperbodohkan orang2 Melayu . Banjingan sugguh kelakuan terkutuk merampas dan meliwati system perundangan dan perlembagaan Perak . UBN tak ada maruah langsung , kenapa takut hadapi pilihan raya bacul bacul bacul . Shit tak ada kejantanan langsung untuk hadapi pilihan raya . Cuma nak tunjuk UBN cuma ada kejantaan kepada perempuan . Kepada tuan punya blogger pergi jumpa PM Najib n Zamry bubarkan dun kalau benar2 ada kejantanan . Hidup UBN sentiasa bangga dengan dosa dosa .Moga2 Allah SWT turun kan bala kepada pengamal2 sekular

Salam Perjuangan said...

Salam Perjuangan

Dengan nama Allah yg maha pemurah lagi maha penyayang...

1. Soal sapa MB masih belum diputuskan so Dr. Zamry masih memegang jawatan ini sebab dia MB yg dilantik sultan selepas sultan mahu nizar berundur setelah diyakini tidak mendapat sokongan majoriti ADUN... Dah faham...??? Walau Mahkamah tinggi kata Nizar pihak UMNO dah buat rayuan so tungguLAH KALAU mahkamah rayuan kata Nizar Masih MB...

2.soal kenapa tak bubarkan dun pun saya telah jelaskan dalam posting saya sebelum ini... masih tak sampai setahun memerintah nak buat pilihan raya lagi... sedangkan jelas majoriti sokongan ADUN sudah berubah tanpa keraguan maksudnya tak ada ADUN yg 50-50 atau ADUN berkecuali yg menyebabkan kerajaan tak stabil... jelas BN 31 dan Pakatan 27... Nizar hilang majoriti so kena letak jawatan (yg dia tak buat) dan sultan berkuasa lantik ADUN yg dpt kepercayaan majoriti ADUN utk jd MB - Dr Zambry

3.Tidak ada persoalan BN rampas kuasa atau lacurkan demokrasi... kerana apa itulah sebahagian sistem demokrasi pemimpin tertinggi (MB) ditentukan oleh perwakilan (ADUN)bukan rakyat sbb rakyat yg pilih perwakilan (ADUN) tadi... kenapa waktu Anwar, PKR dan PAKATAN sibuk nak tarik Y.B dari BN dulu tidak dikira sebagai melacurkan demokrasi? sebab ia bawak keuntungan pada ANwar dan PAKATAN... siap kejar Y.B BN ke Taiwan... kerja siapa??? siapa yg mulakan tindakan bangsat??? tapi bila kena batang hidung sendiri kenapa kata haram pulak??? apa semua halal utk kau tapi haram utk org lain... ISLAM apa macam tu???

4. Adake BN lawan perintah mahkamah??? ada? bila... bila umum nizar MB BN terima dengan tenang tak lah buat rusuhan ke demonstrasi ke macam beruk-beruk keadilan... BN buat rayuan seperti prosedur mahkamah biasa... lepas tu rayuan diterima dan keputusan Nizar jadi MB ditagguhkan... apa masalah??? itu memang proses dia... jagan cakau korang faham undang-undang kalau mengaji pondok sahaja... tafsir undang-undang ikut kepentingan ko shj... jangan sampai anwar kantoi liwat kau kata liwat tu halal sebab nak menangkan pemimpin yg kononnya ISLAMIK... tp makan duit MAGNUM 30 Juta... halal ke???

5. siapa yg menyundal? siapa yg jijik? siapa yg najis? kalau tak pakatan rakyat sendiri.... buktinya melayu Pakatan jadi Najis Jijik sebab jilat bontot cina DAP sampai sanggup bagi tanah kat cina... melayu dapat apa??? kemudian bagi peruntukan besar kat sekolah cina... sekolah agama??? mufti diturunkan taraf sama dengan pengerusi majlis prundingan AGAMA (hindu buddha krintian)... lagi bangsat sanggup jadi pengkhianat lawan sultan pecahkan kereta dan buat rusuhan di istana... sekarang fikir siapa BANGSAT YG AMAT??? gadai maruah... gadai Islam... siapa?

6. siapa kamu nak menilai kebenaran hakiki di sisi Allah SWT? kamu nabi ke... sekular? maksud dia memisahkan agama secara total dengan urusan negara... berlakukan benda ni dibawah UMNO? walhal dibawah UMNO syiar Islam makin jelas menyerlah hingga Malaysia digelarkan negara ISlam contoh... pendidikan islam dimartabatkan... dari tak bertudung sampai bertudung la org dibawah dasar penerapan nilai2 Islam... itu sekular ke??? so sapa yg jahil sebenarnya???

7. Allah dan Nabi tidak mengajar ummatnya berdoa atas keburukan dan kehancuran saudara Islam dan manusia lain... takkan pengikut parti Islamik Celup tak faham benda tu... nabi sendiri tak pernah doakan kehancuran insan lain... kita mendoakan agar insan seperti rakan-rakan yg menjadi pengikut Al-Lewatti diberikan petunjuk dan hidayah... itu baru betul... siapa kamu nak nilai tahap keimanan dan dosa insan lain sedangkan syurga dan neraka itu rahsia milik Allah SWT... bimbang menuduh org penghuni neraka sedangkan sebenarnya diri kitalah calon sebenarnya... Insaf la... Islam apa macam ni...

Teruskan perjuangan

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.