Thursday, April 28, 2016

PEMBANGKANG SUKA BUDAYA TIKAM DAN MAKAN KAWAN REBUT KERUSI BERTANDING ADA HATI NAK PERINTAH MALAYSIA

Selamat berjuang pada sahabat di sarawak semoga kejayaan memihak kepada Barisan Nasional di bawah kepimpinan TS Adenan Satem.

Cuma apa yang berlaku di Sarawak dikalangan pembangkang wajar menjadi ikhtibar buat kita semua dan dinilai dengan akal serta minda yang bijaksana bukan secara emosi melulu atau menggunakan kepala lutut.

Secara terbuka pembangkang bergaduh, tuduh menuduh malah sanggup tikam dan makan kawan demi berebut kerusi bertanding. Kematangan dan kempimpinan gaya rimba sebeginikah yang kita mahu berikan teraju kuasa yang meletakkan nasib bangsa agama dan negara??? baru pilihanraya dah caca marba berebut kuasa... 

kalau berkuasa apa yang akan jadi nanti... fikir jgn guna emosi semata... pilihan melulu tanpa pertimbangan mendalam hanya membawa malapetaka buat kita... JUM TOLAK PEMBANGKANG!!!


Gong pilihanraya negeri Sarawak sudah dipalu pada hari Isnin.

Maka bermula proses demokrasi  untuk memilih wakil rakyat untuk sesuatu kawasan ke dewan negeri sebagai penggubal undang-undang, mengesahkan belanjawan dan perangka polisi. Yang utama, ia juga sebahagian dari proses memilih pemimpin dan pentadbir negeri.

Jika sikap yang diambil dan amalannya positif, maka pilihanraya itu satu perayaan demokrasi untuk menyelesaikan permasaalahan, menyuarakan pandangan, dan meletakkan harapan.
Jangan berpolitik hingga cuma lakukan 5 tahun sekali.


Itu tiap-tiap minggu pada malam tertentu perlu lakukan. Mamu sudah salah speaking.

Pilihanraya di negara barat dijalankan dalam suasana yang matang, semangat patriotik dan aman. Sarawak pun suasana yang matang tanpa serangan peribadi.

Sorak-sorak dan teriak-teriak dicemuh suruh balik Semenanjung. Semalam khabarnya dua calun yang bertanding bertemu dan buat persetujuan untuk berkempen dengan gentleman dan beradab.   

Cuma hairannya, calun-calun yang bersaing tidak bergaduh-gaduh tapi yang sepasukan pula bergaduh sesama sendiri.



PAS dan Amanah satu hal:



Sesama rakan-rakan PAN pun gaduh:







Nampaknya:


Boleh kira sesama BN pun ada:


Wow! Bukan setakat jual orang tetapi jual kawan



No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.