Wednesday, February 29, 2012

SAH KINI PAKATAN RAKYAT PARTI HEBAT PALING RAMAI PROFESOR DI DUNIA

Pas diakui memiliki paling ramai Profesor dan Phd di dunia selepas isu kilang linas untuk memproses gas nadir di mainkan oleh pakatan rakyat... Nama Profesor dan Phd SERBA TAHU seperti berikut 
 

Profesor Dr. Lim Guan Eng, - Himpunan Hijau di Pulau Pinang diganggu
Profesor Dr. Elizabeth bogel Wong - Lebih 15,000 hadir bantah Lynas di Kuantan
Profesor Dr. Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail - Lebih 15,000 hadir bantah Lynas di Kuantan
HEBAT ... DI SEBABKAN ISU LYNAS GAS NADIR BUMI SEMUA PEMIMPIN DAN PENGIKUT PAS CAKAP SEPERTI PAKAR BERTARAF PROFESOR DAN PHD... Semuanya buruk, huduh, bahaya dan mudharat jika buka Kilang lynas di Gebeng...

 

APA KATA PENDAPAT MAHA BENAR DAN ORANG YANG SAH PAKAR NUKLEAR DAN AHLI PARLIMEN PAS

Ahli Parlimen PAS Hulu Langat , YB Che Rosli Che Mat, seorang pakar di dalam bidang nuklear sekali lagi menjelaskan kepada rakyat Malaysia bahawa, kilang kimia Lynas adalah selamat.
“Pendirian saya tetap sama seperti yang pernah saya cakapkan sebelum ini, iaitu projek ini perlu diteruskan dan saya akan tetap menyokongnya selagi Lynas selamat dan dipantau sepenuhnya,”

ujar bekas pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia itu. Rosli yang merupakan lambang kecendikiawanan di dalam Parti Islam Malaysia (PAS) diatas ketinggian ilmu sainsnya merupakan kelulusan doktor falsafah di dalam bidang Sains Nuklear daripada University of Lancaster di United Kingdom.

YB Che Rosli, Saintis Nuklear tempatan, Ahli Parlimen PAS Hulu Langat.Rosli juga berkali-kali menjelaskan bahawa kilang Lynas di Gebeng bukanlah kilang nuklear atau loji nuklear maupun makmal penguraian dan mengayakan uranium.


Kadar radiokatif yang bakal dikeluarkan oleh kilang Lynas di Gebeng secara teorinya tidak lebih daripada kadar radiasi yang dikeluarkan oleh kebanyakan kilang-kilang lain di sekitarnya.


Rosli berkali-kali menegaskan bahawa tanah jarang adalah bahan ‘tabii’ dan  lombong tanah jarang di Mount Weld, Australia adalah jauh lebih rendah keluaran radiasinya daripada lombong bijih yang peninggalan legasinya menjadi taman tema dan kawasan perumahan di merata-rata tempat di Malaysia.

TAPI YANG LUCUNYA PROFESOR KHALIS SAMAD BERKELULUSAN PMR BOLEH SANGGAH KATA PENDAPAT PAKAR NUKLEAR DR. ROSLI CHE MAT SECARA BERDEPAN DI KHALAYAK WARTAWAN...

Namun kejadian Jumaat membuat ada wartawan yang gelak keras perut., Hadir sama di situ Dr Rosli DAN Khali Samad. Di celah sidang akhbarnya itu  ada wartawan yang bertanya Dr Rosli apa pandangannya tentang kilang Lynas. Ini ekoran kehangatan akan berlangsungnya Perhimpunan Hijau dimana PAS sedang sibuk menghasut ahlinya menyertainya. Dr Rosli telah buat PAS ' angin' pada Ogos tahun lalu bila beliau membuat kenyataan menyuarakan pendapatnya bahawa kilang itu selamat.

Mungkin di luar dugaan Khalid...rakan Ahli Parlimennya itu tidak teragak-agak langsung ulangi pandangannya bahawa kilang itu selamat... Katanya kilang itu selamat jika diawasi dengan betul... Dr Rosli juga memberitahu beliau tidak akan turut serta dalam perhimpunan di Kuantan itu... Apapun katanya terserahlah pada orang Kuantan membuat penentuan mengenai kilang di Gebeng itu yang didakwa oleh Ahli Parlimen PKR Fuziah Saleh tidak selamat.

CUKUP MELUCUKAN... KHALID YANG PANAS TELINGA KERANA KOMEN DR ROSLI CHE MAT MENOLAK ISU KESELAMATAN YANG DIMAINKAN PEMBANGKANG SECARA BERDEPAN TERUS BUAT KOMEN POTONG DR. ROSLI...

Terus kata "pandangan Ahli Parlimen Hulu Langat itu adalah pandangan peribadinya bukan pandangan PAS atau pakatan pembangkang."

"Bagi PAS dan PKR...ia tidak selamat," kata mulut Khalid yang tidak ada kepakaran langsung dalam bidang itu.

Ada kalangan  wartawan yang hadir pada sidang akhbar itu kedengaran berkata," ini adalah salah satu jenaka politik yang boleh masuk buku sejarah."

NAMPAK TAK BETAPA BODOHNYA PIMPINAN PAKATAN INI? 
NAMPAK TAK YANG MENYOKONG PEMBATALAN LYNAS TERTIPU!
NAMPAK TAK ANDA KENA BOHONG SEBAB SEBENARNYA SELAMAT!
NAMPAK TAK MEREKA BERBOHONG DEMI RAIH SOKONGAN POLITIK!

KALAU NAMPAK HENTIKAN MENYOKONG PROFESOR SERBA TAU INI DAN TOLAK KUMPULAN MANUSIA YANG ADA PHD INI - PEYAKIT HASAD DENGKI...

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.