Wednesday, February 21, 2018

AZMIN ALI ASYIK KE JAMBAN TIDUR TAK LENA RISAU DITANGKAP SPRM KES TANAH RM 1.18 BILLION DI IJOK


Pelbagai skandal melibatkan AZMIN ALI MB poojaan rakyat selangor ni sampai boleh terbitkan buku teks!!! Kali ini skandal RM 1.18 Billion melibatkan wang yang sepatutnya diterima rakyat hasil jualan tanah!!!

FAKTA KES

1. Seramai 981 peneroka di Ijok telah memberikan tanah mereka kepada dua syarikat swasta.

2. Mantan Menteri Besar, TS Khalid Ibrahim (TSKI) telah merampas tanah tersebut selepas Pilihan Raya Umum (PRU) ke 12 kerana dua syarikat terbabit gagal menunaikan pampasan dan juga tidak membayar cukai premium tanah
3. Syarikat swasta tersebut kemudian telah mengheret kerajaan negeri Selangor ke mahkamah untuk mendapatkan kembali tanah NAMUN Kerajaan Negeri Selangor TELAH MENANG KES INI di Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan

4. Sebelum perbicaraan bermula, Azmin Ali bersetuju membuat penyelesaian di luar mahkamah dan menyerahkan kembali tanah tersebut kepada dua syarikat swasta terbabit... PELIK DAN MERAGUKAN WAL HAL DAH MENANG 2 KALI!!!

5. Syarikat swasta terbabit telah menjual tanah yang mereka dapat kembali itu kepada syarikat awam pada harga pasaran RM1.18 billion! Daripada jumlah tersebut, RM421 juta mereka bayar pampasan kepada peneroka.

8. Yang menjadi isu sekarang adalah untung atas angin yang diperoleh oleh syarikat terbabit iaitu RM757 juta. Kenapa mereka menjual tanah pada harga pasaran kepada syarikat awam terbabit, tetapi peneroka diberi pampasan pada harga 18 tahun dulu?

PERSOALAN MUDAH!!!!

Adilkah peneroka yang dijanjikan wang tunai RM180,000 dan sebuah rumah 20 tahun yang lalu kini hanya mendapat wang tunai RM180,000 dan sebuah rumah ketika nilai dan lokasi strategik tanah mereka telah meningkat begitu banyak kali ganda? 20 tahun yang lalu, tanah mereka bernilai RM3 setiap kaki persegi. 

Hari ini, tanah yang sama dengan status tanah yang sama boleh mencecah RM30 kepada RM60 setiap kaki persegi... BERAPA DUIT MILIK RAKYAT DISONGLAP SECARA HALUS???

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.