Monday, February 6, 2017

SIBUK MEMEKAK BACA DULU FAKTA MINYAK PETROL DIESAL NAIK 20 SEN FEBRUARI 2017

Kan penulis dah kata naik ja minyak memekak lah semua tanpa nak berfikir mencari fakta dan rasional kenapa berlaku kenaikan. Tahu nya nak free ja semua... tau lah dah biasa free menjilat pungkok mader, makan dedak DAPiggy dan jadi macai peliwat sg buloh hahahaha... Jangan marah ya... sooryyyyy.... okey2... jum kita baca dulu ya...

1. Harga Petrol/diesel Malaysia masih rendah berbanding negara jiran... laaa rasa mahal rupanya masih rendah lagi... ohhh!!!

.
2. Harga minyak petrol/diesel sekarang mengikut sistem apungan pasaran... mengambil kira bulan sebelumnya... bukan suka-suka ja kerajaan tetapkan tau... sekarang lihat kenapa februari harga naik ke rm 2.30 per liter kenaikan 20 sen... cuba baca... baru tahu!!!!
.
 Sistem baru sudah diapungkan harga minyak.
.

Sekarang tahu dah... so berentilah spin, fitnah dan bohong ya... tak payah nak jadikan modal politik... semuanya fakta... apa kalau bagi pakatan memerintah harga minyak dunia boleh turun... silap2 di hapus nya terus subsidi... pigi dahhh!!!!

3 comments:

Cahaya Al Majid said...

Salam. Janganikut kata orang, buat pengalaman diri sendiri sebagai bukti,baru tahu, siapa murah dan siapa mahal. Seringgit kat negara ni boleh makan nasi berlauk ke? Atau Air mineral dapat ke 50sen?

Anonymous said...

dekat mana ya boleh dapat nasi berlauk ke... air mnineral ke...
dengan harga 1 unit matawang... boleh lah pindah ke sana
1 baht
1 rupiah
1 rial
1 peso
1 brunei dollar
1 Singapore dollar

Idealis Malaysia said...

betul barangan makin meingkat harga di pasaran... namun kita kena tahu bahawa kerajaan tidak ada kuasa mengawal kenaikan harga.... sedarkah kita yang menaikkan harga dan memanipulasi harga barangan adalah peniaga dan di belakangnya kartel didalangi peniaga cina...

nak menyalahkan sesuatu kena perlu tepat pd tempatnya... minyak naik harga 20 sen... kenapa? sbb sistem apungan harga yg telah ditetapkan... naik harga minyak dunia bg yg diproses... naik lah harga minyak jualan di pum... pembangkang rafizi pondan juga yang cadangkan kaedah ini dulu... lupakah kita???

namun atas nama politik... spin bohong dan fitnah... walau baik, bagus dan hebat tetap busuk buruk dan haram bagi mereka... sebagai warga negara yang baik... tulen dan memahami wajar kita memahami isu terleboh dahulu bukan hanya tahu menyalahkan kerajaan semata-mata....

tepuk dada tanya iman

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.